{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Hund nr 2 {{forumTopicSubject}}

Hejsa vi har lige fået en hund nr 2 en dejlig lille Old english bulldog, vi har en lille blandings hund som er en ældre herre.
Personlighed messe passe de super godt og først møde gik over alle forventning????
Dog gide den gamle ham ikke rigtigt, hverken lille med ham eller noget. Lege ja der er det jo nok også en smule vildt så det gider han ikke.
Vi har haft hvalpen 1 uges tid og kan godt se han prøve den gamle lidt af ( det er nok meste fordi han bare gerne vil lege)
Når men mit spørgsmå er så hvor længe gå der før de helt finder ud af og “enes”


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr 2
  • #1   17. aug 2019 Det er ved man jo desværre aldrig, der er slet ingen garanti for at de bliver glade for hinanden.
    På hvilken måde enes de ikke


  • #2   17. aug 2019 Fra få dage til aldrig.

    Det er ikke altid en ældre hund synes det er et hit med en ny hvalp.

    I mange år havde jeg gravhund sammen med mine whippets og det var afgjort for min skyld at have de to racer sammen, for i det daglige havde de ikke meget med hinanden at gøre.


  • #3   17. aug 2019 Alt fra det øjeblik hvalpen kommer ind af døren til aldrig. Ved mine er der max gået 2 uger, men mine voksne tæver har ikke været voldsomme legetanter med nogle af mine hvalpe.

    Ikke alle hunde har noget ønske eller behov for hverken at lege sammen eller sove sammen med andre. Derfor kan de fint bo i en husholdning sammen, men om de bliver perlevenner er ikke til at sige.

    Hos mig hænger de sammen 2 og 2 - efter race og interesser. De to gamle gårdhundeblandinger har hinanden og de to ft spaniels har hinanden. De har intet problem med at de andre er der, der er aldrig gnidninger eller konflikter, men de er meget tydeligt delt op.


  • #4   17. aug 2019 Som allerede skrevet - fra kærlighed ved første blik til aldrig.

    Men jeg ville i hvert fald hjælpe den gamle lidt med at få fred - evt lave nogen "helle-steder" hvor den gamle kan være i fred (så i holder hvalpen væk, når den gamle hund går dertil).

    Det er hårdt at få hvalp - også eller m0ske især, når man er en gammel hund. Så giv den mulighed for at trække sig og sørg for også at give den nogen opmærksomhed uden hvalpens deltagelse


  • #5   17. aug 2019 Jeg fik måske ikke formulere mig helt ordenlig??
    Det er enlig ik fordi de ikke enes for det gøre de, hvalpen er meget glad for vores den gamle og vil ham rigtigt gerne, men den gamle vil ikke ha noget med ham at gøre?? men er meget rolig og er ikke aggressiv på nogle måde, han gør sit for at sætte ham på plads når han bliver for voldsom når hvalpen vil lege. Han er faktisk meget tålmodig over for ham..



  • #6   17. aug 2019 Jeg ville hjælpe den gamle med at få fred fra hvalpen. Dvs at den gamle ikke skal nå derud hvor det er nødvendigt at sige fra.

  • #7   17. aug 2019 Som skrevet ville jeg hjælpe den gamle til at få fred for hvalpen, når han ønsker det - så jan netop ikke skal sige fra for ofte.
    Det er ganske muligt, at han bare skal have lidt tid, det kan også være han ikke kommer til at gide hvalpeleg.


  • #8   17. aug 2019 Ja den gamle har fået lov til og være i sofaen og nu er blevet hans Helle sted med sin kurv han plejer normalt ikke må men det er det sted hvalpen ikke kan nå ham og han stadig kan være sammen med os????
    Vi har også prøve og finde en balance med omkring det med han selv skal sige fra over for ham men samtidig har vi været inde og stoppe så han ikke køre den gamle for træt.
    Men jeg synes sku det er så svære og vudere hvad den gamle mere når han siger fra har svært ved og læse hans kropsprog


  • #9   17. aug 2019 Han skal ikke nå der til hvor han selv siger fra.

  • #10   18. aug 2019 Okay? Jeg troede bare at de sku selv finde ud af det til en hvis grænse? Synes jeg jeg har læst??

  • #11   18. aug 2019 Bare rolig, uanset hvor hvordan du blander dig, så er du ikke en hund, og ja, de finder ud af meget sammen selv (formodenligt meget mere end vi selv tror).

    Det der er vigtigt, er at se på hvordan den gamle siger fra. Hvis han rejser sig op gøer hvalpen lige ind hovedet, så hvalpen endten smider sig eller piver. Så er alting godt, og du skal for gud skyld ikke blande dig (også selvom det sker flere gange om dagen), selvom det kan virke voldsomt. Hunde er langt mere hårdføre end pusse nusse ejere vil gøre dem til, og de kan nu engang ikke bare sætte sig og tale om tingene.

    Hvis hvalpen der i modfortsætter ufortrødent med det samme uden at reagere, må du skærme den gamle. Sig nej til hvalpen, og fjern den fra den gamle. Ikke omvendt.

    Du skulle opleve når Grosser skælder ud på en stor Broholmer hvalp. Tror de fleste herinde ville skide i bukserne af skræk. smiley


  • #12   18. aug 2019 Nu er det jo en lille ældre hund og en bulldog. Bulldogs fatter gerne minus,og bliver ved i det uendelige, hvis de ikke bliver stoppet. Det er et rigtig dårligt udgangspunkt,hvis man gerne vil have de bliver venner....

  • #14   18. aug 2019 @Anne Julie.
    Er det reelt ikke det jeg skriver. smiley

    Jeg pointerer bare, at man skal passe på med at blande sig for meget. Min erfaring er også, at Buldoggen er en vildbasse, men den er ikke dummere end alle andre hunde.


  • #15   18. aug 2019 Martin: Nej,jeg læser det du skriver som at de skal klare ærterne selv, og det er jeg uenig i.Dumme er Bulldogs ikke,de er møjstædige og vedholdende. Derfor er man nød til at blande sig,ellers er der en vis risiko for at det ikke kommer til at gå godt. Særligt når den anden hund ikke er en bulldog.

  • #16   18. aug 2019 @Julie.
    Ok, så prøver jeg en gang til.

    Jeg skriver jo, at hunde klarer meget mere selv end vi nok kan selv. Jeg skriver også, at reagerer hvalpen ikke på den ældre hunds reaktioner, er man nødt til at blande sig og fjerne hvalpen.

    Buldoggen kan du sammen ligne med end overstadig labrador, de hører altså heller ikke efter første gang. Alt det der den er bare så meget mere (sæt selv x ting ind) end andre racer er generelt noget vrøvl i mine øjne.

    Husk nu på, at min køter er blevet brugt brugt både til hvalpe der ikke kan styre sig, og hvalpe der er bange for store hunde (han er uendelig tålmodig, men han skrap overfor dem:-D). For mig er det her ikke raketvidenskab.

    Du kan også prøve at gå tilbage til den tråd jeg skrev om at passe tre hunde (hvalp 5 kilo, Maltesser 1,8 kilo og min egen).

    Der skrev jeg også, at jeg lige måtte sætte hvalpen på plads i forhold til Maltesseren. Naturligvis skal en hund ikke kanøfles.

    Men vi mennesker skal heller ikke blande os konstant. For efter min erfaring giver det angste hunde.


  • #17   18. aug 2019 Ja han ville blive ved i uendelighed hvis han fik lov! Vi stopper ham når han er for vild og jeg kan se på den gamle at han slet ikke gider! Han kan dig være svære og læse en gange imellem for det kan godt virke som om han gerne vil også alligevel ik?? men de er aldrig alene og vi er meget opmærksom på den gamel for et helle???? Starte til hvalpe træning på onsdag med ham så håber jeg han også kan få brændt noget krudt af.
    Vo søre også få ham bliver aktivetet når han gerne vil lege og prøve og sætte fokuser på os/legetøj i steden for den gamel hund.

    De er også altid adskilt når de er alene hjemme.

    Men ja han er en rigtigt bullerbasse og lave nogle sjove ting ind i mellem ?????????


  • #19   18. aug 2019 Ja det var også det jeg tænke, vi møtte en hund fra vejen en fransk bulldog på 6 mdr og hold nu op de hygge sig og han fik også lidt modstand?????? Tænke nemlig også måske se om der var nogle som havde en hvalpe som de også søgte en legekammerat til????

Kommentér på:
Hund nr 2

Annonce