{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.111 visninger | Oprettet:

Hund nr 2 {{forumTopicSubject}}

Hej

Vi er et yngre par som har en labradorblanding på 4,5år. Vi er meget glade for den (ham), men har nu i ca et halv år talt om at få en hund mere. Jeg har været igang med at læse om flere forskellige racer, for at finde den bedste.
Formålet med hund nr 2 er at det skal være en selskabshund, som gerne vil ligge på skødet og nusse og samtidig også gerne vil/kan lege i haven med os og vores nuværende hund og også komme med ud og gå.
Jeg har selv overvejet racer som Cavalier King Charles, Coton, langhåret Chihuahua pomeranian.
Jeg håber der er nogen der har nogle gode råd omkring valg af hund nr 2 samt erfaring med racerne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund nr 2
  • #1   9. nov 2017 Jeg synes I skal kigge på racer, der harmonerer i legestil og motionsbehov med jeres nuværende hund. Det giver en nemmere hverdag.
    Derudover tænker jeg at programmet savner noget mental stimulering. Altså noget hjernearbejde. Alle hunde har brug for at bruge hovedet.


  • #2   9. nov 2017 Lige børn leger bedst må man bare erkende. Forskellige racer kan have glæde af hinanden, men der er noget helt specielt ved at se dem med hunde som sig selv, med samme legemønstre og samme sprog.

    Mine er tydeligt delt i 2. De to gårdhundeblandinger er en enhed og de to spaniels er en enhed. De kan sagtens lege og hygge på tværs, men de foretrækker absolut hinanden af samme race.


    profilbillede
  • #4   10. nov 2017 Jeg ville passe på med en stor hund og en lille hund, ville være bange for at den store i leg kan komme til at skade en mindre hund.

  • #5   10. nov 2017 En stor og lille hund kan sagtens have masser af glæde ud af hinanden! smiley mine er meget forskellige, men elsker hinanden alligevel. De leger også sammen, Labben er helt klar over, at man skal gøre det lidt forsigtigt smiley

    Det er rigtigt at det kan være voldsomt for en lille hund, hvis man tilføjer en kæmpe legesyg hvalp, men i jeres tilfælde er den store hund jo den voksne, og den lille hund en hvalp, så det ser jeg intet problem i.

    Selvfølgelig skal man tilpasse aktiviteterne til den enkelte hund, når man har to vidt forskellige hunde, og man skal også være opmærksom på, at de højst sandsynligt ikke kan/gider det samme.
    Fx starter jeg oftest med en fælles tur med begge hunde, sætter den lille af derhjemme eller i bilen, og tager så en ekstra tur med den store.
    De har ikke samme aktivitets niveau, men det generer overhovedet ikke mig. Elsker at have en lille og en stor smiley

    Synes derfor heller ikke der er nogen grund til at anskaffe sig en lab mere, hvis det er en selskabs hund i ønsker.


    profilbillede
Kommentér på:
Hund nr 2

Annonce