{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
567 visninger | Oprettet:

Tisser meget {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg går og er bange for at Ally har blære betændelse.
i går tissede hun 2 gange da hun var alene i 4-5 timer.
Og når hun er alene 7 timer tisser hun også tit 4 gange.
Hver eneste gang hun kommer ud tisser hun. syntes ikke at det er små tisse tåre hun kommer af med.
Når vi er hjemme er hun renlig. men det så også fordi vi lukkerhende ud hvorgang hun er sovet osv.
Hvis hun sover bare en halv time tisser hun og mange gange kan hun tisse igen en halv time senere.
Hun drikker også meget...

Er dette normalt? Spurgte min dyrlæge da hun fik hendes 16 ugers vac, og han mente jeg bare skulle se tiden an. Men er svært at gøre hende renlig når hun slet ikke holder sig når hun er alene.
Hun har samtidig skedekatar, det har vi været til dyrlægen med og det skulle gå væk af sig selv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser meget
  • #1   17. apr 2009 Når hun kun er 4 mdr. gammel, så kan hun ikke holde sig i 4-5 timer (medmindre hun sover), så der er ikke noget at sige til, at hun får tisset inde i det tidsrum.

    Så jeg vil give dyrlægen ret i, at I bare skal se tiden an, og vente på, at hun bliver gammel nok til at kunne holde sig, i de timer hun skal være alene.

    I skal dog være opmærksomme på, at det også gøre renlighedstræningen mere langsommelig, når hun er "tvunget" til at tisse inde, fordi hun er alene i længere tid end hun kan holde sig.


  • #2   17. apr 2009 Blærebetændelse er frygteligt..
    Der vil hun nok nærmere sidde længe uden der kommer noget.. Evt. "kravle" lidt fremad når hun prøver at tisse.. Små sjat tisse osv.
    Det er smertefuldt, så det vil undre mig lidt om der ikke kommer et piv

    Jeg tror også mere på at det bare er et spørgsmål om renlighedstræning.. Og I gør det svære for jer selv og hunden ved at lade den være alene længere end den kan holde sig...
    Jeg ved godt man er nødt til at arbejde... Men det optimale i forhold til hunden var hvis den ikke skulle være så meget alene


  • #3   17. apr 2009 Ja det ved jeg godt og er meget træls, men har ingen alternativer som det er lige nu. men 1-2 dage om ugen bliver hun passet.

    Men det der er begyndt at bekymre mig de sidste dage er at hun drikker rigtig meget. og det skulle være et symtom for blærebetændelse


  • #4   17. apr 2009 Tina og Alex: Okay det var "dejligt" at høre for så har hun det ikke. For hun tisser glædeligt.
    Vi ved det er et problem med at hun er alene hjemme så meget. Men vi prøver at få hende passet så meget som det er muligt i løbet af ugen


  • #5   17. apr 2009 Eller nyreproblemer eller sukkersyge...
    Eller bare at det er varmere i vejret...

    men hvis du er nervøs for om hunden fejler noget, så bestil en tid til et grundigt tjek.. Det ville jo også være frygtelig synd, hvis hun virkelig fejler noget og der ikke bliver reageret


  • #6   17. apr 2009 ja prøver at ringer til dyrlægen i dag og får en snak med ham.
    Men mange tak for hjælpen


Kommentér på:
Tisser meget

Annonce