{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Tisser meget {{forumTopicSubject}}

Hej...

Vi har en beagle på snart 4 måneder.
Han er ikke helt renlig, men de fleste dage i sidste uge gik det rigtig godt - næsten ingen smuttere.
Men så i lørdags (og indtil nu) tisser han rigtig meget - nogle gange 7-8 gange i timen (tror jeg), og han drikker ogå meget.
Er der nogen der har nogen ide om noget man kan gøre???
Vi tager ham ned næsten hele tiden - i hvert fald hver 15-20 min når han er vågen...
Er det en ide at give ham mindre at drikke og evt. fjerne vandet om aftenen???

På forhånd tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tisser meget
  • #1   21. apr 2008 Jeg tænker på, at det er jo blevet meget varmere, og står solen lige ind i rummene, så stiger temperaturen hurtigt, og hundene bliver mere tørstige. Vores har også drukket en del. I løbet af dagen skal de have det vand, de har behov for, men måske kan du godt tage det væk om aftenen, når I går i seng. Men de plejer nu ikke at drikke meget om natten.

  • #2   21. apr 2008 7-8 gange i timen lyder godt nok af meget..... Gad vide om der er noget galt??!

  • #3   21. apr 2008 Jeg syntes IKKE du skal tage vandet fra ham... Der er da ikke noget værre end at være tørstig på en varm dag også ikke kan få noget at drikke.... Nej den går ikke...

  • #4   21. apr 2008 Ja, jeg er også meget bange for at der er noget galt - men hvis det fortsætter en uges tid, så ringer jeg til dyrlægen...

    Ifølge termometeret ha rummene samme temperatur - så det burde ikke være det...


  • #5   21. apr 2008 Nej, indtil videre har vi heller ikke taget vandet fra ham - af samme grund som du siger...

    Men da vi fik ham, fik vi at vide af opdræteren, at vi kunne fjerne vandet efter klokken 5 eller sådan noget - synes bare det er synd...


  • #6   21. apr 2008 Han kan måske have fået blærebetændelse. Ring til dyrlægen i morgen, så du er på den sikre side. Vi andre kan jo kun gætte.

  • #7   21. apr 2008 jeg tror også det har noget med varmen at gøre jeg drikker også mere og tisser også selv meget

  • #8   21. apr 2008 Jeg ville ringe til dyrlægen imorgen og lige få tjekket om der er en infektion:-)) Og nej, jeg ville IKKE tage vandet fra ham:-))

  • #9   21. apr 2008 Så varmt har det da ikke været. 13 grader burde ikke får hunden til at tømme vandskålen konstant.
    Enten er der noget galt med hunden eller også er den påbegyndt en meget dårlig vane.
    Victoria Stillwall havde faktisk problemet oppe i et af sine programmer. Der fik hunden kun nogen få isklumper i skålen af gangen. Så kunne den slikke på dem og få stillet sin tørst. Det hjalp utroligt meget på dens tisseri overalt i hjemmet.
    Da min egen Perle var hvalp fik hun intet vand efter kl. 20.00. Jeg ville nemlig ikke bruge hele natten på at lufte hund. Hun fik heller intet af spise efter kl. 18.00. Det var råd jeg havde læst et sted og de virkede fint.
    Held og lykke med det hele. Håber ikke at der er noget galt med den lille vaps. :o)


  • #10   21. apr 2008 Ville helt klart give dyrlægen et ring i morgen og høre hans mening.

    Kunne meget vel lyde som blærebetændelse...


  • #11   22. apr 2008 Jeg ville få tjekket hvalpens nyre - min tæve gjorde det samme som hvalp og havde for høje levertal, men ikke noget fatalt - Få det tjekket hos dyrlægen!

    / Trine


  • #13   22. apr 2008 At en hund drikker og tisser meget kan også være tegn på sukkersyge. Det forekommer sjældent ved så unge hunde, men det er en god idé at kontakte dyrlægen,.

  • #14   22. apr 2008 Jeg ville så aldrig fjerne vandet fra en hvalp for at slippe for at lufte den om natten. Hvalpeluftning om natten hører hvalpetiden til og det bør man indstille sig på inden man tager beslutningen om at få en hvalp.
    Håber at du ringer til dyrlægen idag og får din lille hund tjekket:-))


  • #15   22. apr 2008 Mette:
    Hvorfor synes du af din hvalp skal have vand om natten???
    Prøv at tænk på, hvordan hunde har levet eller lever i natueren. Der får de i hvert fald ikke vand om natten.
    Og det er vist også kun i grelle tilfælde af dyremishandling af en hund dør af tørst. :o)
    Ville du give et barn der tisser i sengen, vand om aftenen inden det skulle i seng. Eller lade det få vand i løbet af natten???


  • #16   22. apr 2008 Tak for alle jeres svar...

    Er der nogle der kan fortælle mig om det er fordi han har orm??? - han har nemlig fået ormekur idag, fordi han blev vaccineret for 14 dage siden..


  • #17   22. apr 2008 Iben:

    Jeg siger ikke at den skal have vand om natten. Jeg siger at MINE hunde skal have fri adgang til vand hele døgnet. Og jeg kunne ikke drømme om at fjerne vandet fra mine hunde, fordi jeg så slipper for at stå op om natten og lufte eller lukke dem ud. Og jeg snakker ikke dehydrering eller mishandling. Jeg siger bare MIN mening:-). Jeg er selv en person, som er meget tørstig og drikker litervis af vand hver dag og jeg vil nødig nægtes adgang til vand, når jeg synes at jeg har brug for det. Det er slet ikke sikkert at hunden drikker vandet om natten, men den skal have mulighed for det:-)


  • #18   23. apr 2008 Men nej, det kan ikke være fordi han har orm..


    Ring til dyrlægen.


Kommentér på:
Tisser meget

Annonce