{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
516 visninger | Oprettet:

Iihh!!! Hvalpeprøve {{forumTopicSubject}}

Ja, øv øv, nu har jeg lige været itl hvalpeprøve..

Det er ikke noget der betyder noget, mere en afslutning på holdet, men jeg hader virkelig at gøre ting dårligt!
Og jeg HADER når jeg VED at jeg kan gøre det bedre..

Jeg fik 52 ud af 70 mulige point. 7 øvelser.

Jeg havde forventet dårlig i lineføring, så 6 er fint.

Så fik jeg 9 i afdækning hvilker er lækkert. Jeg kom til at sige "bliv dæk" hvilket er en bommert, ellers havde jeg fået 10.. Men sådan er det.

7 i tandvisning!.. Hun gad slet ikke, selvom hun normalt er ligeglad.. Og det kendetegner så resten af prøven.....

5 i indkald!! Jeg er ellers ved at have en hund, som kommer stort set hver gang, og sætter sig fint ved siden af mig! Men næææææh, jeg ku' tro nej! Hun løb to stoooore flotte runder rundt om mig! Tak hund!

6 i spring.. Et sølle spring på 50 cm? "Første spring er en øver" FInt! Hun hopper fint og elegant over. Da vi skal over igen, beslutter hun sig så for at det gider hun ikke.. Og det ender med at vi må fjerne et bræt, og jeg hopper fint over 4 gange før damen gider!

Så fik jeg 9 i spor, og skulle gå med længere line.

Og et 10-tal i skud, til at hjælpe lidt på det hele..

Men, øv hvor er det bare nederen.. Især fordi at flere af tingene er hun bare supergod til derhjemme!

Så nu er jeg i lidt dårligt humør..
Jeg håber I har oplevet noget lignende, hvor hunden bare tér sig, så jeg kan blive muntret lidt op?

I øvrigt sked hun på banen, selvom jeg havde luftet hende flere gange inden! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Iihh!!! Hvalpeprøve
  • #1   18. apr 2009 *Jeg håber I har oplevet noget lignende, hvor hunden bare tér sig, så jeg kan blive muntret lidt op?*

Det tror jeg at vi alle har. Heldigvis er det den samme skønne hund man har med hjem:-)

Men oftest er det faktisk førerens "skyld". Man er nervøs og det går DIREKTE ned igennem linen og ned til hunden.... Tro mig, jeg har været der mange mange mange gange:-)

• #2   18. apr 2009 Anja: Det tror jeg, de fleste hundeførere har oplevet. Var du nervøs eller anspændt? Det mærker hunden prompte, hvis det er. Hunden opfatter, hvis der bare er den mindste nuance i stemmeføringen. Tror du ikke, det var det, der spillede ind?

Op på hesten igen - DU ved jo, at hun kan smiley Og i øvrigt er jeres points da meget fine!

• #3   18. apr 2009 Mette,
    det håber jeg da! Jeg bliver lidt trist, hvis I siger at I aldrig har oplevet noget lignende smiley

Bente,
    tak.. Jo, der sker noget med mig på banen, men normalt plejer det kun at påvirke min lineføring, som er virkelig elendig..
    Det er bare irriterende..!
    Da jeg kørte, havde der været 5-6 oppe, og jeg havde laveste point smiley
    Godt det ikke betyder noget..

• #4   18. apr 2009 oooork ja

Vodkas hvalpeprøve er heller ikke noget jeg snakker højt om

tror han fik 0 i indkald *G* havde lige sagt de nok skulle smide en lang line på ham, så han ikke skred, nej nej, og farvel sagde Vodka, han skred *GGG*

men jeg fik da en lille pokal, for at blive nr sidst *GG*

• #5   18. apr 2009 Det gik heller ikke for godt da Bianca og min daværende hvalp Bolette var til hvalpeprøve. For det første forgik Bolettes prøve i slagregn, så sit og dæk det ville hun skutte, men fik ellers et rimeligt resultat.

Bianca var også provokerende for alt det hun kunne forinden, det gad hun ikke. Øv, for havde hun gjort det, så var det gået meget bedre og hun ville have bestået.

Sådan er det med hvalpe, de er i en alder hvor ørerne pludselig er midlertidig ude af funktion.

• #6   18. apr 2009 Hvalpe og unghunde kan være meget ustabile mht. lydighed. Lia har lige lavet et stunt her til morgen, som jeg ellers ville have forsvoret hun aldrig ville kunne finde på og hvis du har haft mulighed for at se "Top Dog" på Animal planet så var der en ung Malamut, der bare var fantastisk i alle runder indtil finalen, hvor hun fuldstændig gik i baglås og overhovedet ikke samarbejdede.

Som sagt, så kan hunden også mærke hvis du er lidt nervøs eller anspændt. Jeg sidder pt. oppe på kontoret, fordi jeg stadigvæk er sur på "møghunden", var jeg nedenunder sammen med hende, så ville hun mærke det og være en ren pestilens for at fedte sig ind hos mig igen.

Til sidst lidt trøstelæsning :))

http://www.team-ami.com/hundehistorie3.html

• #7   18. apr 2009 Så skulle du prøve at stille op til en rigtig lydighedskonkurrence og med en race, som alle forventer den smukkeste lydighed af....
    OG SÅ GIDER DAMEN IKKE !!!!!!!
    Fik dengang 98 piont ud af 150...

• #9   18. apr 2009 Hahaha, det er jo det. Racen forpligter!

Meeen de siger jo, at man skal have en god portion humor for at have Belgier. smiley

• #10   18. apr 2009 Ja det må du nok sige M.I.... Og weekenden efter hvor det var en venskabskonkurrence og ikke en kreds.. Der kunne hun sørme godt... Og vi scorede en førsteplads med 149,6 point...

Det er vildt som det kan svinge fra den ene gang til den anden

• #11   18. apr 2009 Måske et dumt spørgsmål, men hvad går sådan en hvalpeprøve ud på? - er det bare mest 'for sjov' for at se hvad hvalpen kan eller?

• #12   18. apr 2009 Det er sjovt som situationen kan ændre sig,

Jeg går jo til konkurrencer med Babett, og det er nøjagtigt det samme der bliver lavet hver gang, de samme øvelser man gennemgår.

På træningsbanen, kan hund gøre det perfekt, og med ug og slage med pil opad.

Men når vi så er i konkurrence, så bliver der lavet småfejl, det kan være mig, som siger kommando i en anden tone, det kan være dommeren, som ståe et sted, hvor hunden bare får obs, på ham, eller andre ting..

Men sådan er det og det må man tage med,

• #13   18. apr 2009 Rikke,
    i det her tilfælde var det bare en meget afslappet "hyggeprøve"..
    Senerehen bliver det alvor, men her var det bare for at markere at hvalpetræningen var slut, og vi nu starter på unghundehold.
    Og det er (normalt???) en god måde at få noget kritik og se hvad man duer til..

Det er da rart at jeg ikke er den eneste der har disse problemer!

Hulgaards,
    det er skideirriterende.. Jeg kommer også i tanke om at der gik en golden langs hegnet da vi skulle springe.. Gaia er meget fokuseret på andre hunde, og elsker virkelig al form for kontakt!..
    Hvis jeg en dag kommer til "rigtige" stævner (hvis jeg når så langt) tror jeg at så længe hun er så ung, skal hun krudte af med en anden hund først..
    Jeg tror virkelig det ville have hjulpet!..

Men ja, man skal jo lære, og både hunden og jeg er ung..

• #14   18. apr 2009 Anja - Okay, tak for svar smiley

• #15   18. apr 2009 Anja drømmer om hus og have !

Jeg kan gi dig eks.
    Den 29.3 var jeg til konkurrence i Nyk.F. træningsbanen bliver delt imellem nykøbing boldklub og politihundeforeningen, ingen hegn imellem de to foreninger..

Vi brugte den ene havlvdel, og der blev spille bold på den anden halvdel.
    Det forgik imen vi havde afdækning, her skal hunden blive liggende i 2 minutter, hvor føreren er gået i skjul 50 m. fra hunden.
    Hvad sker det så der komme en bold flyvende og lander lige ved siden af hunden..
    Hunden kigger dårligt nok på bolden, men da en fodboldsspiller nærmer sig, kigger hunden meget interseret på han.
    Men hunden vælger at blive liggende, og veneter på at der bliver kaldt på hunden fra føreren i skjul..

Det er igen noget med træning og øvelse3 i at træne hundenoæ i alle tænklige og utænklige situationer..

• #16   18. apr 2009 Babett,
    det er altså også flot klaret!!

Så langt er vi slet, slet ikke endnu.. I påsken var jeg til noget træningshalløj, og da jeg gik og fjollede lidt rundt, havde jeg succes med at afdække Gaia, og derefter rende og lege med en venindes hvalp. UDEN at hun rejste sig..
    Men fra at få en lidt træt hund til at blive liggende, og til at få hende til ligefrem at gøre noget, mens der render en hun rundt, der er lidt vej endnu..

• #17   18. apr 2009 Det skal nok komme, Anja. Rom blev jo altså ikke bygget på én dag og din hund er ikke så gammel endnu smiley

Du er jo godt på vej med den episode, du beskriver. Flot!

• #18   18. apr 2009 jeg må indrømme at da Vodka skred midt i indkaldet, der grinede jeg, og den træner der havde den øvelse stod bare og gloede, og eneste jeg kunne sige, ja i var altså advaret, ja, men jeg troede da ikke han var sådan der, jo det er da derfor min træner er så tyndhåret, hun har revet det ud da alt hvad hun vidste ikke virkede og ingen andres råd virkede, Vodka var kold i røven *G*

derfor han aldrig var løs medmindre det var i indhegnet område, som var mindre end roskilde dyrskueplads *GG*

Kommentér på:
Iihh!!! Hvalpeprøve

Annonce