{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Internater {{forumTopicSubject}}

Har lige været en tur forbi DB's hjemmeside.. Og så slog det mig at der ofte står "dejlig blanding på 2 år " men ikke et ord om hvor stor hunden er.. Det kan godt være vanskeligt at bedømme ud fra et billede.. Og bestemt relevant om den vejer 5 kg eller 20 kg..
Og blanding dækker også over temmelig meget... Det er da interessant at have en ide om hvilken type hund det er..

Og så faldt jeg lige over denne... Synes det er pudsigt at en tervueren / collie blanding kan være så korthåret ( det kan selvf. være en korthåret collie, men dem er der bare ikke forfærdelig mange af )

(link fjernet)

Men altså det jeg vil frem til er at jeg synes mange meget relevante oplysninger udelades.. Man kan da godt måle og veje hvor stor hunden er selv om det er en hittehund.. Og hvis man har et rimeligt kendskab til racer, så kan man spore sig ind på de fleste blandinger.. Sådan nogen lunde.. Eller ihvertfald komme med et bud eller en gruppe / type

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Internater
  • #1   20. apr 2009 jeg kan ikke se den annonce du linker til desværre... men kan sagtens se problemet smiley

• #2   20. apr 2009 Der er mange spøjse beskrivelse. Bla. en skøn lille hund, der i overskriften beskrives som "Blanding m. pels"... så fik vi da ihvertfald styr på, at det ikke er en kinesisk hårløs smiley

• #3   20. apr 2009 Nå for søren..
    Jamen det er var bare et billede af en af de hunde der søger nyt hjem.. Den eneste tervueren / collie blanding.. på 8 år ( det synes jeg er lidt for høj en alder at byde en hund det i... Og så en hyrde, der har nemt til stress ... generelt set )

• #4   20. apr 2009 Karina : Ja den fik jeg også et godt grin over

• #5   20. apr 2009 Tina - kan godt forstå din bemærkning om pelslængen på den collie-blanding. Der er en collie-blanding mere derinde, hvor det er lidt mere åbenlyst, at der faktisk er collie i smiley

• #6   20. apr 2009 Den hund er jeg næsten sikker på jeg kender. En af min fars venner havde den som hvalp hvor han havde den med ude ved os. den ligner på en prik og den hed også viktor og var en blanding af de 2 ting.

• #7   20. apr 2009 Karina . Ja.. Der er ikke så meget tvivl.. Og en tervueren er jo heller ikke ligefrem korthåret.

Trine : Okay.. Pudsigt.. Og du er sikker på han selv er helt klar over hvilke racer hunden er blandet af ?? Har du set både collie og tervueren ?? det giver altså umiddelbart en hel del mere pels

• #8   20. apr 2009 Ej men helt ærligt... Højde og vægt samt en race bliver da ikke til ret megt stil

• #9   20. apr 2009 Nå den kommentar blev slettet...

• #10   20. apr 2009 Den var skrevet af mig, men havde glemt at logge ud af min mors profil, hvor jeg lige skulle smide et billede ind *GG*

Men tror de fleste internater vil have at man ringer ud og får en snak om hunden i stedet for at skrive en hel stil om hver enkelt hund.
    Nu styre jeg selv en hjemmeside for et internat og det er da ikke de mest geniale tekster der kommer på. Det er bare noget standard.

Hvis folk vil have mere at vide må de ringe eller komme ud og se den. Nogle gange skriver vi størrelsen på, andre gange ikke.

• #11   20. apr 2009 Der er bare mange hunde jeg kan sortere fra på baggrund af størrelsen.. Og hvis den er oplyst på forhånd, så spilder jeg hverken min egen tid eller personalets...
    Visse racer vil jeg heller ikke have med at gøre.. Og slet ikke hvis de er snedigt gemt i en lab blanding

• #13   20. apr 2009 Men det kan ofte være meget svært at vide - for mange hunde bliver indleveret med en beskrivelse fra tidligere ejer, samt hvad hunden indeholder.

Men ja en god beskrivelse ville gøre det nemmere for køber at sortere en hund fra.

• #15   20. apr 2009 Som kunde kan man også godt få den der " Ved de overhoved hvad det er de sælger " følelse, når beskrivelserne er meget mangelfulde.. Jeg vil bliver mere interesseret i en hund hvor beskrivelsen er at det er en ung hund på ca. 1 år og 25 kg.og sansynligvis en hyrdehundeblandinghunden er lidt nervøs og har brug for meget stabilitet og træning end at der bare står " tæve blanding på 1 år søger nyt hjem" .. Men det kan godt være jeg er underlig

• #16   20. apr 2009 Tina og Alex N: Han sagde dengang det var det den er blandet af det da ikke sikkert det er det kan man jo aldrig være sikker på er også lidt ligeglad nu. for nu jeg lidt trist over den hund som jeg er sikker på jeg kender står på internat som 8 årig. Det mange år siden jeg så hunden men navn, alder, udseende og blandingen passer på den hund. Der er nemlig på alder med mine forældres hund

• #17   20. apr 2009 Trine ; Kan kun give dig ret i at det er trist... Og man bliver endnu mere trist, hvis man ser en hund, man kender.
    Jeg har også lidt ondt af gamle Viktor

• #18   20. apr 2009 Tina og Alex N
    Ja synes det ret trist han var herude og lege med mine forældres schæfere da han var omkring et halvt år han var en rigtig sød hund som jeg husker ham. Jeg har billeder af ham sammen med vores hunde et sted. Er næsten 100 % sikker på det ham. Min fars ven kom af med ham fordi han ikke længere havde tiden til ham desværre

• #20   20. apr 2009 Du får jo ikke lov at købe en hund bare ved at ha kigget på deres hjemmeside..

Du kan jo ringe og spørge om størrelse osv, og hvis det stadig har interesse, så tage ud og besøge hunden

• #21   20. apr 2009 Maiken : Præcis min pointe...

• #22   20. apr 2009 Den omtalte tervueren/collie blanding ligner min forrige hund på en prik og alderen passer også. Han var dog tervueren/border collie blanding men også korthåret. Da jeg havde ham hed han Ceder, men de nye ejere kunne selvfølgelig have givet ham et andet navn. Jeg måtte desværre af med ham da han var 1½ år fordi jeg var indlagt med depression i flere måneder.
    Uhh jeg ville gerne have ham tilbage, men må desværre kun have 1 hund hvor jeg bor.

• #23   28. apr 2009 Har snakket med min fars ven om hunden og det se. r ud til det er hans gamle hund. Dem han gav hunden til boede på en gård hvor han besøgte hunden nogen gange i løbet af det første år og hunden havde det rigtig godt. tror det den familie der har haft hunden indtil nu

• #24   28. apr 2009 Trine K - Ved du hvor din fars ven købte hunden? For så er det måske en bror til den jeg havde...

• #25   28. apr 2009 nej det gør jeg ikke. men ja det kan det jo godt være

Kommentér på:
Internater

Annonce