Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En Rottweilers bid styrke? HJÆLP
  • #1   21. apr 2009 hey har hørt det skulle være omkring 3,5 ton

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #3   21. apr 2009 Ja har jeg også, men min ven mener det er et par hundrede Kg?
    Det sku ikk til at blive klog på..

• #4   21. apr 2009 Der er desværre ingen rotte med, men en lille film fra National Geografic om hundes bidstyrke og angrebsteknik..
    http://www.youtube.com/watch?v=MZm037jPNgc

• #5   21. apr 2009 Det kommer nok an på hvordan man måler det, men ifølge nedenstående test har den en bidkraft på 328 pund (schæfer: 238 og pitbull: 235)

http://www.youtube.com/watch?v=R7jhrxy0HKs

• #6   21. apr 2009 3.5 ton er også hvad jeg har hørt

• King
    King Tilmeldt:
    feb 2007

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
    #7   21. apr 2009 Okay har jeg nemlig også,..
    Men han mener han har vundet for han har fundet den med de få kg.

• #8   21. apr 2009 Når man snakker om bidstyrke, så skal man lige regne med, at hundes bid, bliver mål pr kvardrat cm.
    Et eks. 238 kg. så er det inde for et meget lille område cm2.

• #9   21. apr 2009 --------------------------------------------------------------------------------
    Hmm synes man hører at rotten bider med ni tons, men mon ikke det er hvilken situation hunden er ude i? Hvis vi prøver at regne ud hvor hurtigt en hund kan partere en knogle. For måske har rotten et hårdt bid, men hvilken slags hund har det farligste, dem med saksebid eller? hmm lad os se på regnestykket
    Vi kan kalde størrelsen K som så er lig med trykket T i kg divideret med tandens bidflade A.
    K=T/A
    Hvis A er f.eks. 1 cm2 for en stor hund og 1mm2 for en hvalp, så behøver hvalpen kun 1/100 af den styrke som den store hund bruger, for at bide hul i et eller andet.
    En stor hund vil typisk bruge sine kindtænder -med stor bidflade- til at knuse en knogle. Og en hvalp bruger især sine spidse hjørnetænder med meget lidt bidflade.

Men en anden sag er, at det som Damir P efterspørge, sikkert er noget helt andet og meget mere diffust, for ikke at sige umåleligt.

Hvis der skulle være lavet den slags undersøgelser, så skulle man have testet en betydelig mængde hunde af forskellige racer, -fået dem til at bide i et instrument under nøjagtig samme vilkår. Altså ikke noget med at opildne sin favoritrace. Og hundene bør have samme alder, samme ernæringstilstand og samme sindstilstand. Kun på denne måde vil man kunne præcist måle hvilken bidstyrke en rotte har, og hvilken race der har det hårdeste bid!

Hvis man fraviger nogle af ovenstående punkter, så kan man jo opnå hvilket som helst resultat, man måtte ønske sig.

• #10   21. apr 2009 Så kom der lige en matematiker på banen :o)... Ja jeg er stået af, men du har helt sikkert ret Ina

• #11   21. apr 2009 Google er bare hendes ven ;D

• #12   21. apr 2009 La vær... Nåreh... På den måde :o)
    Hun snyder.......

• #13   21. apr 2009 Miemiv... smiley

Hvor har du de tal fra?

Pittbull og Rottweiler har meget større bidekraft end end schæfer. Derfor politiet ikke bruger dem som alm. politihunde...

Tænker du skrev Schæfer 238 og pitt 235???

• #14   21. apr 2009 LineT&..... : Jeg tog tallene fra det jeg linkede til smiley

• #15   21. apr 2009 Her :

In terms of bite force the Pit Bull is a bit of a wuss really. These figures are apparently from National Geographic Channel series Animal Bite Force:
    Pitbull pressure bite was 238 lbs
    German Shepherd bite was 240 lbs
    Wild Dogs bite force was 317 lbs
    Rottweiler bite force was 328 lbs
    Lion bite force was very close to 700 lbs
    Hyena's bite force was 1000 lbs
    Snaping Turtle bite force was 1004 lbs
    Nile Crocodile bite force was 2500 lbs

A human can bite to a maximum force of about 170 lbs and it is estimated that the T-Rex could have had a bite force of around 3300 lbs !

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=287198

• #16   21. apr 2009 Miemiv smiley

Nu jeg tænker over det, er det realistisk nok smiley den ægte pitbull er jo ikke ret stor smiley

• #17   21. apr 2009 hold da op.... 3,5 ton... 9 ton...

Så et program på Animal Planet om en mand der tog rundt i verden for at finde det dyr der havde det stærkeste bid.
    Og det var en MEGA KÆMPESTOR Nilkrokodille der var 6 meter lang. Og der målte de dens bid til at være 2500 kg. Og de målte det på det inderste tænder bagerst i munden hvor biddet var kraftigst..

• #18   22. apr 2009 Mia - De testede også en hvidhajs bidstyrke og det var lavere end krokodillens, fordi at de flænser mere end de bider.
    Så heller ikke tonsvis der.

• #19   22. apr 2009 Jep google er min ven, men jeg er matematiker smiley og fandt en udregning metode jeg vil mene de fleste kan tyde, da min beregning så lidt sværere ud smiley men vil bestemt mene at dette er den rigtige udregning, da et mål af en hunds bid, ikke kun er ensporet. Der ekstrem forskel på de individuelle hundes bid, alt afhængig af hvilken sinsstemning den er i osv.

Det sjove er at ulvens bid skulle være hårdere end både Pitt, osv men spørgsmålet er så hvordan stærkest: Er det kæbetrygget når den bider, eller det trygget hvis den skal partere en knogle. Og som skrevet hvis trygget ligger ved kindtænderne hvor de har en større bidflade end andre ikke vild-hunde.
    Chow-Chow skulle være en af de hurtigste hunde til at partere en knogle, men dens kæbetryg er mindre kraftigt end rottens, hvis vi bruger den i bidtræning fx

Kommentér på:
En Rottweilers bid styrke? HJÆLP

Annonce