{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Neutraliser jeres hunde! {{forumTopicSubject}}

Dog ikke dem der ligger inden med gode racestandarder og linier!

I dette indlæg, vil jeg gerne høre jeres mening omkring neutralisering af jeres hunde, hvorfor i gør det? og hvorfor i ikke gør det?

Synes efterhånden det er det bedste vi kan tilbyde vores hunde, som lever som familiehunde.
Som ingen fremtid skal have i avlen.

Inden jeg fik min hund var det bestemt, at han skulle katreres, dog var jeg i tvivl om tidspunket.

Jeg valgte at kastreret ham fordi, jeg ikke kan se fornuften i at lade være. han er uden papire og har jeg har ingen erfaring med avl, så det skulle jeg hvert fald ikke begive mig ud i.


Så i må meget gerne fortælle mig hvorfor i har jeres hunde neutraliseret eller hvorfor ikke har. Hvilke fordomme i har overfor det osv
Da jeg er meget nysgerrig. *SS*


det gælder selvfølgelig alle racer og blaninger


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Neutraliser jeres hunde!
  • #1   9. feb 2006 Jeg går 100% ind for neutralisering af hunde uden tavle !
    Af den simple årsag at hunde bliver aflivet i hobetal og hvad enten man vil det eller ej, vil den gængse dansker vælge hunden med tavle hvis der står 2 collier foran dem på et internat... Så er det den uden som må lade livet...

    Jeg synes også at helbredsmæssigt er det mest hensigtsmæssigt at lade papirløse hunde neutraliseres.

    Jeg må indrømme at jeg er ved at brække mig over alle dem som sætter deres hanhunde til avl og tæver som bliver parret uden at have undersøgt dem for noget som helst whatsoever... Men det kan man jo godt forstå for for de 4000 kr de kan sælge hvalpene for og så uden ansvar - det er da hurtige og gode penge, hva´!

    Nej, jeg synes at der ligger et stort ansvar i at avle hunde og derfor bør papirarbejdet osv. også være i orden... !


  • #2   9. feb 2006 Det var hurtigt tråden gik død.... Trist...

  • #3   9. feb 2006 Rigtig godt skrevet June!

    Synes bare jeg møder mange fordomme over for kastration, at det er unaturligt, de mister deres identitet, andre hunde kan ikke læse dem, og det er syndt for hunden. Jeg står tilbage med et kæmpe spørgsmålstegn, da jeg synes det er en gang vrøvl.

    Personligt har Murphy aldrig være den dominerende type, og er heller ikke blevet det efter ;-))
    Han er stadig en en hanhund med kæmpe H


  • #4   9. feb 2006 *CASEY*
    Min Shar-pei tæve skal ikk steriliseres,da jeg gerne vil ha hvalpe på hende om et års tid eller 1½..vil godt prøve og ha et kuld hvalpe,og evt beholde en af dem..*S*
    Kan godt være hun blir steriliseret når hun har haft et kuld hvalpe,men er ikk sikkert..skal på et tidspunkt ha en han-hund men vil helst ikk kastrere ham,kommer meget an på om det er nødvendigt..sys det er bedst og lade dem være som de er født,men det er bar min mening..!


  • #5   9. feb 2006 jeg vil sige, at hvis der ikke er grund til det pga af sygdom eller andre gener, som f.eks to hunde af hver køn,voldsom blødning, temperament m.m.. så er der ingen grund til at neutralisering. Hunde uden stamtavle kan være lige så gode som med, hvis endda ikke bedre. Min han er f.eks på nogle områder bedre mht race standard end min tæve. han er uden tavle, da forældrene ikke var udstillet og hun er med. Jeg har lavet et kuld hvalpe på med dem, hvilket gav et kanon resultat og har endda solgt to hunde til Schweiz,så jeg er ikke enig med june i at folk udelukkende vil vælge den med tavle hvis de står overfor valget. Dog vil jeg opfordre en hver der avler, hvad enten det er med tavle eller ej, at få deres hunde ordentligt undersøgt og holde sig fra at avle på noget der ikke er i orden. Det var bare lige min mening. Dog skal det siges, at jeg vil have min tæve skal sterilliseres når hun har haft hendes 2 kuld, men det erfordi jeg også har hanhund og hun ikke skal have flere havlpe.

  • #6   9. feb 2006 Jeg ville aldrig nogensinde kastrere min hund, heller ikke selv om jeg ikke ville avle på ham. Du kastrerer jo heller ikke din mand bare fordi i ikke skal have flere børn!

    June: Hvorfor er det helbredsmæssigt det mest hensigtsmæssigt at lade papirløse hunde neutraliseres? Mener du for at undgå videre avl?



  • #7   9. feb 2006 Mine to første Am-Staff var kastrerede hanner, eller retter det blev de:o)
    Mojo er den eneste jeg har haft som ikke var neutraliseret, og det resulterede jo i et hovsakuld, et lækkert kuld hvalpe som alle har fået prima hjem, så hvalpene har jeg ikke fortrudt, men jeg har fortrudt hun fik lov at få hvalpe......

    Og jeg sysntes det er rigtig gode træk at folk de neutralisere deres hund, og det er jo virkelig en stor hjælp på mange måder.
    Jeg sys meget godt om den Franske lov der byder alle papirløse hunde at blive neutraliseret.
    Jeg ved mange de skriver at de jo ikke skal udstille eller avle, og at en blanding er ligeså god som en raceren..........jamen det er den da også, men jeg vil med garanti mene at ALLE kan finde en race som passer lige nøjagtig til dem, måske ikke lige på en uge eller to, men med lidt tid og en god gang rescearch.



  • #8   9. feb 2006 Den mening har du os lov til at have Heidi.
    Og vil gerne have flere meninger *SS*


    Synes helt klart det er det bedste der sket min hund, vi samarbejder på helt specielt måde, han er meget mere opmærksom på mig smiley

    Jeg synes det var så pinligt, at jeg gang på gang skulle hive ham ned fra tæver, fordi han var så tunghør, nu er han blevet tævernes ven ;-))


  • #9   9. feb 2006 Hvornår er det nødvendigt at kasterere en hanhund, det er vel ikke derfor man gør det - man gør det vel for at undgå uønsket avl.

  • #10   9. feb 2006 June/ Alias: Man kan jo kun være enig, når det formuleres så godt og rigtigt.

  • #11   9. feb 2006 Mine hvalpe var også smukke, det er alle hvalpe - men hvorfor lave flere hvalpe uden papir, på et tidspunkt så bliver blandingerne aå blandet at man overhovedet ikke har den fjerneste idé om hvad det egentligt er for en hund man har, og hvad den har med i sin bagage.

  • #12   9. feb 2006 B M > ja, duftkirtlerne bliver jo også fjernet:o)

  • #13   9. feb 2006 Amalie: Jeg tror en del mænd der læser denn tråd får sved på panden, bare ved tanken ;o)

  • #14   9. feb 2006 Linda S >*LOOOOL*

  • #15   9. feb 2006 Min egen kastreret hanhund, har aldrig haft problemer med andre hunde. De kan sagtens læse ham og hans signaler. At de har svært snuse ham, gør ingen foreskel.


  • #16   9. feb 2006 Bravo Rikke:o)

  • #17   9. feb 2006 Jeg vil ikke sterilisere Mille. Det har jeg slet ikke overvejet, for jeg kan ikke se nogen grund til det. Der er selvfølgelig det med risiko for underlivssygdom. Det er skidt. Måske lyder det som om at det vil jeg og min familie ikke spilde penge på, men jeg kan ikke se hvorfor Mille skal steriliseres. Selvom hun er uden tavle og jeg ikke har tænkt mig at få hvalpe på hende. Der er trods alt ikke en lov om at uægte hunde skal neutraliseres. Når jeg flytter hjemmefra og får mere end en hund, så kan det være jeg overvejer at sterilisere eller kastrere nogle af dem...

  • #18   9. feb 2006 Skal så oz lig tilføje,at inden jeg laver hvalpe på min rynke blir hun tjekket i hoved og r.. Ku aldrig finde på og lave hvalpe med forældredyr der ikk er raske..!jeg gør det ikk for pengene,men ene og alene fordi jeg godt vil ha den dejlige oplevelse..de blir oz kun solgt til ansvarsfulde mennesker,og det kan jo godt indebære jeg har dem længe over salgsdagen,men hellere det end de kommer forkerte steder hen..!
    *CASEY*
    Din hanhund har hvis oz været med meget stort H,så sys helt sikkert det var det rette valg både for dig og ham..! *S*


  • #19   9. feb 2006 Og så synes jeg da stadig at blandinger skal have lov at være her. Racehunde kan have lige så mange skavanker som blandingshunde og der er da noget charmerende over dem. De blandinger jeg kender og dem uden tavler er sunde og raske hunde. Der er selvfølgelig nogle hvor det er galt, men det er der også med racehunde. 2 schæfere med tavle blev aflivet sidste år pga. HD, og kennelen de kom fra var i tip top.

    Jeg er både tilhænger og ikke af neutralisering ;o)


  • #20   9. feb 2006 Jeg kastrerer ikke mine hanhunde med mindre de blev nødt til det pga sygdom. Jeg har ikke været ude for situationer hvor det var ved at gå galt med parringer osv, så ser ikke nogen grund til det.

    Så hvor jeg boede før, en Cavalier der var blevet kastreret..den var MEGET mindre end min egen (men samme alder), og ejeren sagde selv, at den var stoppet med at vokse efter indgrebet(ved så ikke om det havde noget med det at gøre)...plus den blev "jagtet" af hanhunde, da de ikke kunne finde ud af om det var en tæve eller hvad.

    Mine forældres blandingshund fik det gjort, men det var pga af af sygdom i underlivet, og den fik fjernet det hele. De har haft 3 tæver der alle døde af kræft i underlivet, så de turde ikke tage chancen igen. Men det er jo altså ikke et mindre indgreb, så synes man skal tænke sig lidt om.


  • #21   9. feb 2006 June: Selvfølgelig vil collien blive valgt... ;o)
    Nåh... spøg til side...

    Jeg har ikke i sinde at sterilisere Nellepigen...
    Jeg har det lidt svært ved at skulle fjerne noget fra hende, som stadig er "rask" !! (Håber I ved hvad jeg mener !!) Der er jo altid en risiko når hunden skal i bedøvelse... Men hvis hun nu ville blive besværet af sin løbetid eller bliver falsk gravid... så vil jeg sikkert ændre mening... måske...


  • #22   9. feb 2006 Heidi: Præcis, det gør det så meget nemmere at fungere, som familiehund.

    Hvis han mødte en tæve i løb, blev han altså kuk kuk, og hvad skal jeg bruge det til? For mig gælder det om at vi begge trives bedst med hinanden. Og det har en kastration været med til, at gøre det nemmere!



  • #23   9. feb 2006 Linda - Undskyld det sene svar - var lige ud med Jokes :0)
    Jeg mener at det er det rigtige at gøre fordi at der ingen krav stilles til papirløse hunde. Der bliver avlet i flæng på eksempelvis amstaffen og det kan umuligt være en sund udvikling.. Jeg har selv fået min hanhund tjekket i hoved og r** , noget som jeg mener at alle som vil deltage i avlen bør gøre... Derfor :0)


  • #24   9. feb 2006 skide godt skrevet amalie og Linda. Jeg kan kun tilslutte mig jer. Hvorfor udsætte hunden for en operation som måske ikke er nødvendig. Hmm

  • #25   9. feb 2006 Chancen for testikelkræft, fjerner du ved kastration!!



  • #26   9. feb 2006 Min erfaring med mine drenge gennem årerne er, at de "hopper" på de kastrerede hanhunde, de vil gerne dominere dem på trods af at den kastrerede hanhund er ældre og dermed højere i "rang". Jeg ved godt i siger det er noget sludder, mem jeg har oplevet det som om at mine drenge ikke helt ved om de kastrerede hanhunde er "fugl eller fisk".....

  • #27   9. feb 2006 -og husk nu lige at skulle alle hunde uden tavler gå hen og blive neutraliseret ville der stadig finders blandinger... Der vil jo altid være en eller anden som synes at "en blanding af en bokser og en rottweiler vil være spændende" ;0) (bare for at nævne et eksempel)...

  • #29   9. feb 2006 Linda, dem jeg har kender til, der har fået kastreret deres hanhunde, siger de oplever det samme med deres egne hunde. Så det kan jo ikke være helt forkert det du skriver :o)

  • #30   9. feb 2006 JA ening bliver vi desværre ikke June. Ved godt der ikke stilles nogle krav men som opdrætter mener jeg man bør tage ansvar. Mine hunde er tjekket før ville jeg ikke avle. jeg vil selv blive noget så bitter hvis jeg fik en hund der fejler noget. Desværre ser man også flere tilfælde på fejl på hunde med stamtavle. Allergi , hd osv. Kender selv et par stykker.

  • #31   9. feb 2006 *CASEY* ja hvorfor ha en hanhund der er kropumulig, når man alligevel ikk skal bruge ham til avl..jeg kender en der har en Amstaff han,som aldrig er blevet brugt til avl..han er helt ustyrlig i tævers samvær,han vil hele tiden op og ride på dem..jeg forstår heller ikk hvorfor han ikk blir kastreret,tror helt sikkert han ville blive meget mere medgørlig..!jeg havde i hvert fået det gjort hvis det var min..

  • #32   9. feb 2006 Murphy kan sagtens blive domineret af andre hunde, og hva så? Det er da ikke unaturligt vel??

    De skal siges, at han for første gang selv domineret en hvalp EFTER han blev kastreret...ret sjovt synes jeg alligevel


  • #33   9. feb 2006 ups der skal stå .. mine hunde er tjekket først ellers ville jeg ikke avle :O) sprogpasser

  • #34   9. feb 2006 Nu har jeg altså også oplevet nogle få, der har fået deres hanhund kastreret efter den var fyldt 1 år..og det har ikke hjulpet en meter - de er stadig tæveglade osv. Så det skal man jo også lige tænke på, hvis din hund er over 1 år gammel.

  • #35   9. feb 2006 Alias, mht prisen på hunde, så synes jeg det er helt iorden! Så kan det være der er nogle der tænker sig lidt mere om...

  • #36   9. feb 2006 Heidi: Nogle drenge er bare mere driftige end andre ;o)
    Det er trods alt hundens natur at formere sig.....
    Det er hundeejerens ansvar, at drengene ikke er til gene for pigerne! Det er ofte et spørgsmål om den rette træning og dermed en ansvarlig ejer.......


  • #37   9. feb 2006 Alias - Ja, de ser rigtigt lækre ud, sådan nogle boksweilere *S* Kender 2 af slagsen...

    Noget andet er som du, Alias (i al hemmelighed Rikke) skriver at folk bør spare op så de har råd til at købe en hund som er noget dyre end de som man ser i dba... jeg har selv givet 8000 for min hund. Så kommer vacinationer, forsikringer, dyrlæge regninger, udstillinger, foder m.m oveni... Det er nogle penge som jeg mener at man bør have når man anskaffer sig hund.. -og ikke kun liiiiige det beløb hunden koster i dba.dk...


  • #38   9. feb 2006 Præcis...Der er så mange klager om strejfen, ustyrlighed, og dominans osv

    Hvorfor tror i at de fleste hunde der er til salg er unge hunde,som ikke er neutraliseret.


  • #39   9. feb 2006 June: Så blev vi lidt enig. ha ha Prisen på hunde skal selvfølge være så ikke en hver kan kommer og købe dem. Og så skal man selvfølgelig ikke sælge til hvem som helst. Jeg vil sige at en købver skal tjekkes i hoved og røv. jeg siger min mine købere de gerne må komme og kigge men jeg har nogle krav til dem, så som udgangspunkt skal vi godkende dem. Har afvist nogle stykker _O)

  • #40   9. feb 2006 (link fjernet)

  • #41   9. feb 2006 June: Jeg støtter op omkring din mening ang avl på Amstaffen, der er desværre mere "lort end lagkage". Jeg ville ALDRIG avle på Conrad eller en anden hund for den sags skyld hvis drengen OG tæven ikke var 100% ok..........også mentalt.
    Det skal lige siges, at min Staff Bull var tjekket for alt og alligevel havde han allergi og døde af en muligvis arvelig hjertefejl.....


  • #42   9. feb 2006 jeg syntes det helt klart er op til folk selv om deres hund/hunde skal steriliseres eller ej og sådan syntes jeg det altid skal være hvis men ikke skal bruge sin hund til avel så kan der nogle gange være fordele ved at få den steriliseret men der kan jo også være et kæmpe minus en brugs hund kan miste en stor del af den drive og vis men så har tænkt sig at arb med den så er det jo et minus.
    jeg kunne aldrig selv finde på at få nogle af mine hunde steriliseret med mindrer at de fejlede noget så det var nødvindigt, syntes ikke det er fedt at menesker lave et indgrep på/i en hund fordi de syntes det er nemmer vi operaer jo heller ikke bare fordi vi syntes det er sjovt.
    bare min mening ....


  • #43   9. feb 2006 Synes ærlig talt er det mest fejlagtige, at tro at hunden bliver doven, bliver domineret af andre hunde, tæver som hanhunde. Bliver fede osv.

  • #44   9. feb 2006 Linda A - Ja, det skal ikke kunne være sådan at alle og enhver kan købe hund.. Der burde være lidt flere avlere som var i stand til at sortere lidt bedre fra...

    Alias - Man bør også have plads i budgettet til sin hund, uden tvivl enig *S*

    Linda S : Det er jo lige det... Var forældredyrene tjekket ? Jeg har selv valgt at få tjekket Jokes , men der var intet krav fra DKK´s side af...


  • #47   9. feb 2006 Linda.. ja det har du helt ret i,men ikk alle hanhunde kan du få dæmpet med træning..men er jo heller ikk sikkert en kastration virker,er forsk fra hund til hund..har min dyrlæge sagt..ellers er det bedst og neutralisere dem når de er et halvt år,har hørt de blir kæmpe store..men ved det ikk for jeg har aldrig fået neutraliseret nogen af mine hunde..!

  • #48   9. feb 2006 Martin: Synes helt bestemt os det skal være op til folk selv, at vudere. Dog synes jeg det er logisk for en familihund, som ikke skal bruges til noget andet et kæledyr.

    15.000 hunde bliver aflivet hvert år af adfærdsproblemer, IKKE sygdom. Og ud af de 15.000 er jeg sikker på mange af dem, kunne undgå adfærdsproblemer fordi de simpelt nok ikke har så mange hormoner der fare rundt i kasketten på dem.


  • #49   9. feb 2006 alias..
    du har helt ret i at det kunne afhjælpe mange unødige parringer men der sker også rigtigt mange udnødige paringer med hunde som har parpir på og så ville der bare kommer mange flere dårlige paringer med de hunde som har parpir ind vi har i dag.
    og hvad så med de avler som vikrelig er gode avler men som ikke gider at gå op i om deres hund går pænt i en ring osv og bare vil og kan avle rigtig rigtig gode hunde bare uden parpir??


  • #50   9. feb 2006 Jeg vil da også lige komme med min mening.

    Jeg Enig med Både Casey og June, vi ser meget ens på det med avl. Der bliver avlet på alt der kan krybe og gå. det værste ved at være her på HG er at man ser nye parringer, som gør en deprimert hver dag. Før jeg var herinde levede jeg i lykkelig uvidenhed.

    Men jeg vil også sige at jeg har en forkærlighed for ikke. kastrerede hanhunde -De ser så ædle ud. Jeg vil faktisk sammenligne det lidt med Hingste og vallaker. Hingste er bare Helt specielle:)

    Når Tæver bliver steriliseret, synes jeg ofte de liver mere op bliver mere legesyge. Du slipper for blødning og evt falsk drægtighed der kan medbringe store depressioner hos tæven:(


  • #51   9. feb 2006 jeg har aldrig været i tvivl om at Abby skulle steriliseres da hun ikke skulle bruges til avl.. Var bare længe om at gøre det pga. narkosen... Men det er synd at hun skulle i løb når hun ikke måtte få hvalpe...

  • #52   9. feb 2006 casey.
    ja så kan vi da i det mindste blive enige om noget...
    jeg har det bare på den her måde at vis man vil have en sofa katofel "familie hunde" en hund som ikke har noget drive så skulle man nok heller købe en hund hvor det drive ikke ligger i den (køb en hund efter dit behov og ikke efter den udsene det er levende væsner vi har med at gøre)
    og kan kun give dig ret i at det er forfærdligt at der er 15.000 hunde som bliver aflivet vær år pga adfærdsproblemer og ja det kunne nok ha været gjort mindrer hvis de var blevet kastereret men ikke meget tror jeg for på nogle hunde hjælper det ikke på deres drive..


  • #53   9. feb 2006 alias ..
    nogle gange så får du meget beder brugs hunde ved blandinger og det er også nogle gange nemmer at finde hunde som arb rigtig rigtig godt uden parpir pga at der er rigtig mange avler som desværre bare avler sofakatofler og ikke arb med deres brugs hunde ...
    og så er der bare nogle som ikke gider at gå med deres hund i en ring og få den avls godkendt men heller vil arb med den så den bliver brugt rigtigt og på den måde hvor den har det bedst..


  • #54   9. feb 2006 Alissa: Jeg samligner det os lidt med hingste, dem får man nemlig os ofte kastreret??
    Men de ser nu mere ædle ud, som hingste.
    Og her tænker jeg selvfølgelig,at når de udelukkende skal holdes som kæledyr, altså ikke som brugshund eller avlshund, synes jeg os det er fornuftigt at kastrerer sin hanhund.

    Og så lade opdrætter om avl.




  • #55   9. feb 2006 Murphy har dælme det samme drive, han er blevet mere kælen, men ikke doven måske nærmere tværdom

  • #56   9. feb 2006 Martin T.
    Som du Skriver
    "nogle gange så får du meget beder brugs hunde ved blandinger og det er også nogle gange nemmer at finde hunde som arb rigtig rigtig godt uden parpir " Det er jo det samme med hunde med papire.
    Det er jo ikke umuligt at finde avlere der både har stamtavle på hundene og træner dem. OG går til udstilling.


  • #57   9. feb 2006 syntes heller at man på en måde skulle gør at det var meget ulovligt at alve på hunde hvis men ikke hade en "uddanelse" (eller hvad men skal kalde det) i avel...
    for fordi du har en "god" hund på parpir så betyder det slet ikke at du får en god avel.
    en god avler kan se og ved hvad han får ud af i sin avel osv.


  • #58   9. feb 2006 Casey:
    Vi er ret enige, det er meget det samme som med Heste. Der er det jo mere normalt at have en vallak end en Hingst. Det er kun avls dyr der bliver beholdt som Hingste, det synes jeg er en meget fornuftig måde at kontrolere avl.



  • #59   9. feb 2006 kenneth og a nej det er ikke umuligt at finde men det gør det meget svære at finde det ville jo ikke være fedt at jeg skulle rejse til agentina hvis jeg ville have en dogo a som kunne arb vel og så ville det stadigt være svært pga de fleste der nede ikke har parpir.
    der er bare nogle hunde racer som hvor det er eller næsten er umuligt at finde gode arb hunde med parpir ...


  • #60   9. feb 2006 og så er der også mange hunde racer som du ikke kan får med parpir..
    som bandog - alu bull - dogo cubano - lakota mastino - giant maso..
    og hvorfor skulle man ikke måtte avle på dem???


  • #61   9. feb 2006 Det er faktisk lidt der jeg vil hen ad. Tvangs neutralition er heller ikke en god smag i min mund. Heller ikke papirløse, men fordommen vil jeg gerne se forsvinde.


    Vi kan alle sidde og sige man bare skal lære, at styre sin hund, og bla bla bla Men så længe der ikke stilles krav til hundekøbere, alder, erfaring osv holder den ikke.
    I den rigtige verden er det specielt ikke-kastreret hanhunde der laver rigtig meget balade og det kan man nok ikke bare lave om på, med mindre man øger kastration.....Og hvalpeproduktionen med steriliseret hundnunde.


  • #62   9. feb 2006 Jeg har forsøgt at læse næsten hele tråden....men den er lang.
    Jeg er en af de pengegriske personer, som er med til at gøre jer deprimeret her på HG.

    Jeg er selvfølgelig imod tvangs sterilation af hunde, men kan godt se at der er rigtig mange hvalpe lige p.t MEN.....jeg havde en lang snak med min dyrlæge, da han var her for at chippe og vacc hvalpene. Han fortalte at der var meget stor efterspørgelse på hvalpe lige nu....om der er flere som gerne vil have hund lige nu....eller om det er blevet en trend...det ved jeg ikke.

    Jeg vil tilføje, at jeg absolut ikke tjente på mine hvalpe.....at Emma blev så syg bagefter var der jo ingen som kunne vide og det kostede 14000,- men oven i det skal så lægges alt det foder som vi købte til både Emma og hvalpene + det lidt lækre så som tun, torskerogn, a-38 o.s.v.
    Jeg afleverede 7 stk hvalpe som var chippet, 1. vacc, sundhedstjekket samt ormekur til en pris fra 2500,. - 3000,- fortæl mig hvor overskuddet er ?

    Jeg bryder mig ikke om at blive stemplet som en ussel pengegrisk person blot fordi jeg har fået et kuld blandingshvalpe.......måske hidser jeg mig unødigt op, men det gør sq ondt at høre, når man virkelig har lagt et kæmpe arbejde i de hvalpe.


  • #63   9. feb 2006 Martin: Jeg vil nok give dig ret i, at det højest sansynligt ville være bedst at bevare sin hanhund, hvis den skal bruges som brugshund, der kunne hormonerne godt have en positiv effekt, tror jeg.

    Men det er primært familiehunde jeg tænker på, eller sofahunde eller hvad du vil kalde dem ;-))

    Murphy er meget racetypisk i sit sind os efter kastrationen. I følge dyrlægen kan han vokse knoglemæssigt i længden, dog ikke noget jeg har bemærket endnu.


  • #64   9. feb 2006 Min egen race er ikke specielt gammel, og stammer fra den engelske bulldog. Den er år 2005 kåret som årets familihund i england *SS* Det var den nok ikke blevet, hvis man boykottet blaninger.

  • #65   9. feb 2006 Susie:
    Du her ikke gjort mig deprimeret, jeg synes at alt hvad jeg har læst om dit engagement i dine hvalpe har været yderst seriøst. Så der kan jeg ikke sætte en finger.
    Men med så meget andet er der altid undtagleser.


  • #66   9. feb 2006 Isabella.

    Ja jeg har lige haft et kuld blandingshvalpe...mor blanding og far ægte m. tavle.

    Jeg bygge mit indlæg på denne kommentar:
    " Der bliver avlet på alt der kan krybe og gå. det værste ved at være her på HG er at man ser nye parringer, som gør en deprimert hver dag. Før jeg var herinde levede jeg i lykkelig uvidenhed."

    og bla. dette:
    "Jeg må indrømme at jeg er ved at brække mig over alle dem som sætter deres hanhunde til avl og tæver som bliver parret uden at have undersøgt dem for noget som helst whatsoever... Men det kan man jo godt forstå for for de 4000 kr de kan sælge hvalpene for og så uden ansvar - det er da hurtige og gode penge, hva´! "

    Men det er kun nogle eksembler som jeg har hørt såååå mange gange før.
    Min pointe er, at mange tror at dem som avler på blandinger kun gør det for pengenes skyld....hvad der nok også er nogen som gør, men man kan ikke generralisere.



  • #67   9. feb 2006 Alissa.
    Jamen det er jeg da glad for at høre :0).....jeg ser altså heller ikke mig selv sådan *SS*....håber jeg da heller ikke mine hvalpekøbere gør.....ellers havde de nok heller ikke købt af mig *GG*


  • #68   9. feb 2006 Jeg har den holdning at hvis det ikke ligefrem er nødvendigt syntes jeg ikke man skal udsætte hunden for den operation.. selvom man har en hund uden papir og den ikke skal avle.. så kan man jo bare undgå situationer hvor der kan ske noget.
    Men jeg har ikke noget i mod andre gør det.. jeg ville nok ikke gøre det medmindre det var højst nødvendigt


  • #69   9. feb 2006 Alias.
    Det var faktisk i mine tanker at springe tråden over.....altså læse den uden deltagelse. .....hvorfor....ja fordi jeg ikke orker at skulle svare på 1000 spørgsmål som der unægtelig vil komme, når jeg skriver at jeg ikke er imod parring af blandinger.....for hvordan kan jeg være det når jeg selv har haft et kuld.
    Jeg kan sagtens forstå nogle af agumenterne og der bliver også skrevet en masse som selvfølgelig er ganske sandt.....men jeg er bare vældig træt af at uansvarlighed og pengegriskhed altid skal indgå i sådanne diskutioner.

    Emma skal ikke have hvalpe nogensinde igen, så det er ikke fordi jeg skal til at lege avler....slet ikke.

    Jeg kan sagtens følge problemet med masseproduktion af am staff....jeg har da selv bemærket, at der er enorme mængder hvalpe tilsalg, men sådan er det desværre når en hund bliver populær......ligesom det skete med golden og dalmatinere engang.....nu er det bare chihuahua og amstaf...det kan godt bekymre mig en del.

    Det var altså ikke for at lyde som en sur gimpe...mit tidligere indlæg......men blot fordi dråben var nået.....ellers deltager jeg aldrig i disse diskutioner


  • #70   9. feb 2006 Isabella.

    Ja de hvalpe er super nuttet og faldet rigtig godt ud, men som sagt så var det ikke for at score kassen, så jeg kunne aldrig finde på, at tage 4-5000,- for dem. Grunden til at de blev chippet og vacc var, at jeg ville være sikker på at det blev gjort...man har et ansvar også selvom de ikke er ægte


  • #72   9. feb 2006 Wiinnie.
    3 af dem er oprette herinde, men du kan se dem på min hjemmeside som står på min profil


  • #73   9. feb 2006 Kan kun bakke fuldstændigt op om det Casey, June og Alias skriver - vil ikk egentage dem!

    Tænk hvor mange problemer man kunne løse og hvor mange hunde skæbner der ikke ville ende med aflivning pga uønskethed - hvis man neutraliserede alle hunde uden tavler

    amstafferne især ville opnå meget ved det - simpelthen fordi mange af de ansvarlige avler ikke vil sælge til mange af de suspekte typer der render rundt med en amstaff i dag!

    Og kigger man på internaterne, sidder der en klar overvægt af blandinger

    I avl kan man også se at det er de færreste der fx HD fotografere deres hunde inden parring - nogen gør det men det er stadig de færreste!


  • #74   9. feb 2006 en af dem er her:
    (link fjernet)

    og de 2 andre finder du nede i hendes beskeder :0)


  • #75   9. feb 2006 Jeg vil prøve om jeg kan få fat i oplysninger fra Frankrig om resultatet efter det blev ved lov at sterilisere uægte hunde og de helt konkrte grunde til det blev gjort... Vær tålmodig, da de ikke er så gode til engelsk og mit franske er lig nul... Men jeg prøver ;o)))

  • #76   9. feb 2006 eeeeeeejjjjjjjjjj jeg har ikke engang prøvet Jeg skal først skrive til dem jeg har købt ally ved og så skal de have det oversat og så skrive tilbage... Men jeg overvejede lige og skrive til den franske bullmastiffklub, der er vi osse medlemmer og de taler engelsk meget bedre ;o)))

  • #77   9. feb 2006 Isabella- jo, selvfølelig men der går nok nogle dage.. Jeg skal på arb. i nat der skriver jeg en og hvis vi er heldig så skriver de tilbage i morgen ;o)))

Kommentér på:
Neutraliser jeres hunde!

Annonce