{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
582 visninger | Oprettet:

Sterilisere hunde uden stamtavle??? {{forumTopicSubject}}

Var lige inde at læse et emne hvor jeg faldt over at ALLE hunde der ikke havde stamtavle skulle steriliseres... bla bla.
Men så vil jeg lige spørge om jeg er helt galt på den, for hvad jeg har fået afvide er det bedst at lade være, da hunden bliver doven, spiser mere og tager en hel del på(kg).
Også er det lige jeg spørger mig selv om hunde uden stamtavle skal bydes det og hunde med stamtavle ikke skal????? Syntes selv det er plat!!!!
Ret mig hvis jeg tager fejl, det er bare hvad jeg har fået afvide af mange.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisere hunde uden stamtavle???
  • #1   9. feb 2006 Man bestemmer til dels selv om hunden skal tage på, og du bestemmer og selv om den skal spise mere - og om den bliver doven, det er vel forkelligt fra hund til hund, men tror faktisk ikke man kan mæskre det på så mange igen.
    De to hanhunde jeg har haft der blev kastreret, dem kunne man ikke mærke noget på.

Men hvorfor skrev du ikke i den anden tråd:o)

• #2   9. feb 2006 Okay men jeg har alså hørt at det skulle ha en påvirkning, men som sagt har jeg hellere ikke snakket med nogen proffer om det, så det kan da godt være du har ret, men syntes da ihvertfald det er for dårlig hvis det har en dårlig påvirkning på hunden.

• #3   9. feb 2006 mæskre = mærke

• #4   9. feb 2006 Til Jeniki
    Det var slet ikke til at overskue der inde længere der var så mange emner oppe at køre, så tænkte skulle lige ha en for sig selv.

• #5   9. feb 2006 der kan være fordele og ulemper ved at få sin hund kasteraeret .
    en fordel er jo at de nogle gange har det nemmer med andrer hunde og men nemmer får en familie hund (men så er min mening bare så KØB dig en familie hund og ikke en hund med drive) et stort minus kan være at hunde mister en del af den drive og hvis det så er en arb. så kan du ikke arb lige så godt med den..
    men lidt som jeniki siger det er forskeligt for hund til hund hvordan de reager..

• #6   9. feb 2006 sikke noget bøvl...!! kommer det fra ejeren af en blandigshund! Skulle jeg sterelisere min Monique fordi der sidder nogle snobber et sted og mener det eneste der duer er racerene prototyper... NEJ siger jeg! Jeg gik bevidst efter en blanding, fordi jeg ikke har interesse i at avle eller udstille og så er en meterlang stamtavle ligesom spildt, jeg vil ha lov at ha mit vejkryds i fred, og ve den der siger jeg burde sterelisere hende af en SÅ tam grund. "Defekte" mennesker (som mig selv) har lov til at formere sig, det har dyrene også, sålænge ejerne er ansvarlige omkring det!
    Jeg kunne ikke elske min tøs mere (eller mindre) fordi hun havde en masse papirer i bagagen.

For at gå til dit egentlige spørgsmål, så er de hanhunde uden nødder jeg har kendt, betydelig mere runde og magelige end almindeligvis.

Det er så bare min uforbeholdne mening

• #7   9. feb 2006 Nej, der er mange indlæg nu*ss*

• #8   9. feb 2006 til Lisset
    Er helt enig med dig. Men jeg syntes da bare at hunde med og uden skal da have den samme behandling.

• #9   9. feb 2006 Jeg har ikke noget problem med papirløse hunde, men jeg har et problem med papirløse hunde som bare <i>skal</i> indgå i avlen... Kald det bare snobberig - Men jeg ved 100% hvad der ligger i min hund og i hans linjer !

• #10   9. feb 2006 Til Jeniki
    Du siger det er op til en selv om hunden bliver stor og doven, men det er vel også op til en selv om hunden skal springes på eller skal springe på, så er det nødvendig at kastrere sterilisere???
    Det skal lige siges kan godt forstå dem der har et af hver køn derhjemme

• #11   9. feb 2006 Til Martin
    Jeg giver dig ret i det du siger, men vil lige tilføje at min som ikke er kastreret han er den mest venlige og kærlige overfor børn hunde uanset køn, så det er nok rigtig hvad du siger med at det er forskelligt fra hund til hund

• #12   9. feb 2006 Til June
    Jeg ved ikke helt hvad min holding er til det for har kun oplevet gode hunde der kom uden papir, men vil nok personligt selv vælge en med papir, mest for trygheden...

• #13   9. feb 2006 til Tanja L
    Kan sætte mig fuldstændig ind i alt hvad du siger og folk har da lov at ha deres meninger, men vil bare lige høre hvad de forskellige meninger var.
    Syntes det er op til ejeren at vudere sin hun om dem kunne viderbringe noget godt.

• #14   9. feb 2006 Jeg synes bestemt ikke man skal neutralisere sin hund bare fori den ikke har stamtavle eller ikke er ren racet.. det gør jeg ikke

• #15   9. feb 2006 Min farfars Schæfer havde stamtavle men fordi at købte den fra et internat måtte han ikke få papirene med og han skulle garantere at han ville få den stireliseret ellers ville de hente den igen.. så det er ikke kun hunde uden stamtavle.. men jeg syntes personligt folk selv må bestemme om de avler på en hund uden papir, folk kan jo bare lade være med at købe dem hvis man har noget i mod hunde uden stamtavle... jeg syntes alle hunde er dejlige men jeg har selv valgt at købe en med stamtavle.
    men syntes ikke man skal gøre det med mindre man selv føler der er grund til det

• #16   9. feb 2006 Carl Erik:
    Er det et problem??? Har jeg trådt nogen over føderne??????

Kommentér på:
Sterilisere hunde uden stamtavle???

Annonce