Hanhund strinter inde.... {{forumTopicSubject}}
Jeg har 2 langhårede hvide schæfere, en tæve og en han.
Problemet er at Neo, hanhunden, er begyndt at strinte op af vægge og kanter.
Han er ikke kastereret, og Bimbo er lige gået i løbetid, er det derfor, og er der overhovedet en chance for at han holder op igen?
Jeg har skrubbet og skuret med Rodalon, jaget ham væk når jeg ser det og lukker ham ud hele tiden for at det ihvertfald ikke er fordi han har behov for at tisse.
Dem jeg har talt med siger at når en hanhund først er kommet igang med den slags, stopper han ikke igen, og selv en kasteration vil sikkert ikke hjælpe.
Hvad kan jeg gøre?
Jeg har 2 små børn og kan ikke have at Neo render og strinter i hjørnerne!!
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Nu har jeg selv haft hanhunde, som så er kommet i den alder, hvor man skal afpøve forskelleige ting, især over for føreren.
Et eks.
Min gamle hanhund, han kom ind direkte ude fra haven, og stille sig op og glode på mig, alt imens han gloede lettede han ben og pisser
Jeg gjorde store øjne, for det havde jeg ikke ventet, kom fuldstændig bag på mig.
Jeg røg op og tog ham i hovdet og røv, og smed ham ud. samtidig røg der en masser verballe gloser ud af munden på mig.
Det var lige for at afpisset sit territorie af, men han fandt dog hurtigt ud af at det er mig der er føreren og ikke han.
Så det var første og sidste gang han gjorde det.
Et andet eks.
En dag da jeg var ude at gå kommer vi forbi en træningskammerats hus, vi bliver inviteret indefor..
Jeg siger at det nok ikke går, på grund af hundene, men min ven sider deres hund ud, så den kan gå i haven.. og så kan jeg bare tage min med ind..
Inde i huset, sidder vi så, og jeg kommer til at se ud af øjenkrogen, at min hanhund, den går og pisser op ad møblerene, og vægge.
Jeg bliver stik tosset,
Men min ven siger det gør ikke noget.. men jeg smider hunden ud.
Nu kommer så min vens hund ind, den gå ligen hen til de steder, hvor min havde pisser op ad møblerene, og gør nøjagtigt det samme..
Nu er besøget slut, og jeg fandt ud af at jeg ikke skal have fremmede hanhunde på besøg indedørs.
Der var masser af rengøring... men her hander det om domminans.
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 151
Hanhund strinter inde....