Mens jeg venter---- {{forumTopicSubject}}
Pocha startede med at kaste op omkring middag----da vi var nede ved stranden-------Hun løb efter bolden som hun plejede slap den og tyggede et par gange-----og så stod morgenfoderet ellers ud af hende som et vandfald-----Siden har hun kastet op ca.hver kvarter--------Nu venter jeg på hvad der mere kommer----Jeg er nemlig usikker på om hun har fået slugt noget af en gummi and jeg havde købt til hundene i torsdags---og som hun har bidt i stykker---den er nu smidt ud------Eller slugte hun niget ved starnden inden hun kastede foder op---------
Der har ikke været tynd mave ller uro i løbet af natten og i morges ----------Det hun nu kaster op er tyk sej slim, som er gult-------Så derfor er jeg bange for at noget sidder fast------Jeg er vandt til at hunde kaster op----Men synes dette er mere voldsomt og længere varende end jeg nogensinde før har oplevet-----Og Pocha har ikke kaster op før ......
Så på mandag går turen til dr, dyr....Hvis det altså fortsætter----Det bliver en lang søndag----------
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.164
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.551
Jeg havde så også valgt at konsultere en dyrlæge, hvis jeg havde en anelse om, at der måske sad noget fast i halsen... og opkastning hver 15. minutter lyder voldsomt. Ja, det kan blive en lang søndag - og da nok mest for hunden...!
aug 2006
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.402
Nu er det jo ikke alle andre dyrlæger end din, som er klamphuggere.
Stakkels hund!!!!
maj 2007
Hvis en af mine hunde kastede så voldsomt op, skulle jeg sq nok finde en dyrlæge i en fart!
aug 2006
Men selvfølgelig kan der jo pludselig opstå en forværring-----og så må jeg tage stilling til hvad jeg så gør-----Nogen gange tager min dyrlæge alligevel opgaven når jeg kontakter hende------Men dcet gør jeg selvfølgelig kun i yderste nød-----Og det er opkast ikke i min verden-----Hvis jeg ellers kan mærke at hunden er som den plejer at være-----
maj 2007
Det betaler sygeforsikringen:-)
dec 2008
Følger: 40 Følgere: 41 Hunde: 3 Emner: 527 Svar: 6.804
"Jeg er nemlig usikker på om hun har fået slugt noget af en gummi and" -
"Så derfor er jeg bange for at noget sidder fast" -
skriver du - jamen mon ikke din hund har brug for hjælp??
Om ikke andet, så ring til en dyrlæge og få en snak.
Go´ bedring & pøj pøj
okt 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 160 Svar: 484
Hvis jeg kastede op hvert kvarter, ville jeg tage imod den hjælp jeg kunne få med kys hånd... Du skriver at hvis det fortsætter sådan hele dagen, så bliver det en lang søndag....-Ja for din hund, for den må da have det af heldvede til.... (ps. Det var ikke den sviner)
aug 2004
Følger: 48 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 87 Svar: 2.045
maj 2006
Følger: 105 Følgere: 99 Hunde: 6 Emner: 704 Svar: 8.206
Af sted til dr. Dyr, "whoever it is". Det ville jeg slet ikke vente med til i morgen. Stakkels hund og god bedring til den.
aug 2004
Følger: 48 Følgere: 25 Hunde: 6 Emner: 87 Svar: 2.045
jul 2007
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 32 Svar: 1.525
Det er da rigtig øv at du har haft dårlige erfaringer med vagtdyrlæger, men det betyder jo altså ikke at alle vagtdyrlæger (som er almindelig dyrlæger til hverdag) er nogle klamphuggere... Og hvis man ikke er enig i den vurdering den dyrlæge man få fat i giver, er der jo altså ingen behandlingstvang ved den dyrlæge, det står dig frit for at ringe rundt og finde en anden dyrlæge du syntes lyder mere fornuftig...
Jeg har fx. ikke meget tiltro til vagtlæger (til mennesker), blandt andet har jeg været udsat for én der ikke engang kunne diagnostisere noget så simpelt som en ganske almindelig halsbetændelse!! Så jeg har den holdning at jeg KUN ringer til vagtlægen hvis jeg selv syntes at jeg er ved at dø.. Men hvis jeg selv kastede op hvert kvarter ville det helt ærligt gå ind under den kategori hvor jeg ville få fat i en vagtlæge, uanset at jeg endnu kun har mødt én jeg syntes kunne kvalificere som læge......
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.991
Tænk hvis nu.....
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.752
aug 2006
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.363
Jeg har faktisk oplevet det - med min første Weimaraner hanhund.
Det var forfærdeligt at både se og opleve - men der er en grund.
Skal se om jeg kan forklare det:
Når en hund "fejler" noget trækker blodet væk fra årene - det løber til de organer der har" brug" for blodet ... derfor er det svært at bedøve/aflive disse hunde.
Jeg fik Frida aflivet sidste uge herhjemme - det foregik så stille og roligt at jeg troede det var løgn - fortalte min skrækoplevelse og fik denne forklaring af min fantastisk dygtige dyrlæge.
De billeder har jeg gået rundt med i så mange år - men den anden dyrlæge havde desværre ikke formået at fortælle det.
aug 2006
Karin grunden til at hun ikke kunne finde en vene, var at hun var komplet ude på herrens mark----Hun stasede ikke op, andet med en hånd og når hun så havde fundet en vene så slap hun for at bruge begge hænder til kanylen og stak der for igennem venen----Da jeg så bad hende om at stikke direkte i hjertet, hentede hun en lille biltte kanyle---og som skrevet, ja så knækkede hun den----og jeg måtte selv finde den rigtige kanyle i skabet og selv stikke min hund--------
Da jeg senere ringede til klinikken for at klage over hende, så fik man en tlf.svare besked at klinikken var midlertidig lukket--------
Pocha har det fortrinligt i dag og har spist sin vante tørfoder-------
Gerunden til at jeg lkavede denne tråd og kaldte den mens jeg venter ----var faktisk at fordrive lidt tid, men jeg observerede hunden, og om min fornemmelse holdt stik--------
Jeg er udmærket klar over, at der er mange andre dygtige dyrlæger, end min egen----Men jeg har for mange dårlige erfaringer med vagtdyrlæger ikke bare den jeg har skrevet om--------
Kan godt forstå jeres forargelse, for I kender mig ikke og ved ikke hvad jeg kan og ikke kan----
Og jeg ville selv altid anbefale man tager til dr. dyr med sin hund hvis man er nervøs eller bange for noget er helt galt------
Det gør jeg selv---Men så ved jeg hvad der er i vejen med huynden, og ved også hvad der sjkal til for at det bliver bedre----
Det samme gælder mig selv.
aug 2006
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.363
Mens jeg venter----