{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Mens jeg venter---- {{forumTopicSubject}}

Pocha startede med at kaste op omkring middag----da vi var nede ved stranden-------Hun løb efter bolden som hun plejede slap den og tyggede et par gange-----og så stod morgenfoderet ellers ud af hende som et vandfald-----Siden har hun kastet op ca.hver kvarter--------Nu venter jeg på hvad der mere kommer----Jeg er nemlig usikker på om hun har fået slugt noget af en gummi and jeg havde købt til hundene i torsdags---og som hun har bidt i stykker---den er nu smidt ud------Eller slugte hun niget ved starnden inden hun kastede foder op---------
Der har ikke været tynd mave ller uro i løbet af natten og i morges ----------Det hun nu kaster op er tyk sej slim, som er gult-------Så derfor er jeg bange for at noget sidder fast------Jeg er vandt til at hunde kaster op----Men synes dette er mere voldsomt og længere varende end jeg nogensinde før har oplevet-----Og Pocha har ikke kaster op før ......
Så på mandag går turen til dr, dyr....Hvis det altså fortsætter----Det bliver en lang søndag----------

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix en lampe 620 kr.
  • Opsætning af stikkontakt til vaskemaskine 500 kr.
  • Shelf units need fixing to wall 650 kr.
  • Varme i radiator - stiften virker ikke 800 kr.
  • IKEA PAX garderobeskab 2.500 kr.
  • Samle to pax skabe uden låger 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mens jeg venter----
  • #1   26. apr 2009 Hvis man er bange for at der sidder noget fast og hunden bogstavligtalt kaster op hvert kvarter, tager man da til dyrlæge nu!???

• #2   26. apr 2009 Nej det gør jeg ikke----For min egen dyrlæge har ikke vagt----og jeg skal ikke hen til en vilken som helst klamhugger med hende----Det har jeg prøvet een gang for meget---og gør det ALDRIG IGEN----

• #3   26. apr 2009 Hold da op.... God bedring til hunden...!!

Jeg havde så også valgt at konsultere en dyrlæge, hvis jeg havde en anelse om, at der måske sad noget fast i halsen... og opkastning hver 15. minutter lyder voldsomt. Ja, det kan blive en lang søndag - og da nok mest for hunden...!

• #4   26. apr 2009 Der sidder ikke noget fast i halsen-----Hvis noget sidder fast----så er det længere nede----for alt morgenfoderet blev jo ædt----og kom først op i delvis fordøjet tilstand ca. 1.5 timer senere-------

• #5   26. apr 2009 *og jeg skal ikke hen til en vilken som helst klamhugger med hende*

Nu er det jo ikke alle andre dyrlæger end din, som er klamphuggere.
    Stakkels hund!!!!

• #6   26. apr 2009 Det bliver da ikke bedre af at noget muligvis sidder fast længere nede??

Hvis en af mine hunde kastede så voldsomt op, skulle jeg sq nok finde en dyrlæge i en fart!

• #8   26. apr 2009 Ja det ville jeg nok også have gjort---hvis jeg ikke havde haft så dårlige erfaringer med vagtdyrlæger-----Og her snakker jeg om virkelige dårlige erfaringer-----------
    Men selvfølgelig kan der jo pludselig opstå en forværring-----og så må jeg tage stilling til hvad jeg så gør-----Nogen gange tager min dyrlæge alligevel opgaven når jeg kontakter hende------Men dcet gør jeg selvfølgelig kun i yderste nød-----Og det er opkast ikke i min verden-----Hvis jeg ellers kan mærke at hunden er som den plejer at være-----

• #10   26. apr 2009 *Og det det koster ekstra i weekenden er da bestemt det værd !!!*

Det betaler sygeforsikringen:-)

• #11   26. apr 2009 "Jeg er vandt til at hunde kaster op----Men synes dette er mere voldsomt og længere varende end jeg nogensinde før har oplevet-----Og Pocha har ikke kaster op før ...." -

"Jeg er nemlig usikker på om hun har fået slugt noget af en gummi and" -

"Så derfor er jeg bange for at noget sidder fast" -

skriver du - jamen mon ikke din hund har brug for hjælp??

Om ikke andet, så ring til en dyrlæge og få en snak.

Go´ bedring & pøj pøj

• #13   26. apr 2009 Halsen går jo også længere ned end det man ikke kan se... Jeg synes det er for sent at vente til at tage afsted til i morgen.... Tænk på hvor dårlig din hund er....
    Hvis jeg kastede op hvert kvarter, ville jeg tage imod den hjælp jeg kunne få med kys hånd... Du skriver at hvis det fortsætter sådan hele dagen, så bliver det en lang søndag....-Ja for din hund, for den må da have det af heldvede til.... (ps. Det var ikke den sviner)

• #15   26. apr 2009 du er da nødt til at snakke med en dyrlæge,man kan jo fx tage røntgenbilleder og/scanne,det er sq da megasynd for hunden ikke at kontakte en dyrlæge NU,sådan noget gør ondt,også på hunde.

• #16   26. apr 2009 Jeg tænker på grønne alger, de kan være livsfarlige for hunden at sluge. Måske lyder det urealistisk, men hvis der ikke sidder noget fast i halsen, så må der være en anden årsag til at den bliver ved med at kaste op.

Af sted til dr. Dyr, "whoever it is". Det ville jeg slet ikke vente med til i morgen. Stakkels hund og god bedring til den.

• #17   26. apr 2009 Har man en hund så har man også ansvaret,og jeg kan se på din profil,at du burde være gammel og ansvarlig nok til at kontakte en dyrlæge

• #18   26. apr 2009 Jeg syntes virkelig også at det er en underlig holdning at have... Det er så bedre at hunden bliver kvalt, eller langsomt forgiftet af et eller andet, end at tage til en dyrlæge som måske ikke lige er din kop the???

Det er da rigtig øv at du har haft dårlige erfaringer med vagtdyrlæger, men det betyder jo altså ikke at alle vagtdyrlæger (som er almindelig dyrlæger til hverdag) er nogle klamphuggere... Og hvis man ikke er enig i den vurdering den dyrlæge man få fat i giver, er der jo altså ingen behandlingstvang ved den dyrlæge, det står dig frit for at ringe rundt og finde en anden dyrlæge du syntes lyder mere fornuftig...

Jeg har fx. ikke meget tiltro til vagtlæger (til mennesker), blandt andet har jeg været udsat for én der ikke engang kunne diagnostisere noget så simpelt som en ganske almindelig halsbetændelse!! Så jeg har den holdning at jeg KUN ringer til vagtlægen hvis jeg selv syntes at jeg er ved at dø.. Men hvis jeg selv kastede op hvert kvarter ville det helt ærligt gå ind under den kategori hvor jeg ville få fat i en vagtlæge, uanset at jeg endnu kun har mødt én jeg syntes kunne kvalificere som læge......

• #19   26. apr 2009 Hold da op snow, det havde jeg slet ikke forventet at høre fra din side. :o(

Tænk hvis nu.....

• #20   26. apr 2009 WOW - det her er en tråd der overrasker mig totalt - for jeg har det præcis som CH

• #22   26. apr 2009 Lige en opfølgning herfra----Pocha har ikke kastet op siden ca. 15.30 ---Har været en tur uden igen ved stranden spist lisdt græsk yougurt og drukket og kl. 19 en portion kogt ris med kogt fisk----Har ikke kastet op overhovedet----Så jeg tror at min mavefornemmelse var rigtig----Vente og se tiden an------Og alle de forargede sjæle---tro mig----jeg plejer ikke at nægte mine hunde hjælp når det er det de har brug for------Men når man har prøvet som jeg forrige år, at stå hos en vagtdyrlæge med sin elskede gl. avlstæve som havde fået revet den ene bagpote næsten af---og dyrlægen ikke kunne finde en vene at stikke i og se på ens hund ligger der med fuldstændig gennemstukkede forben, for tilsidst at se dyrlægen knække kanylen i ribbenen ved en aflivning---for der efter selv at stikke sin egen elskede hund hund i hjertet-----Hvis I har prøvet det så ved I hvad jeg snakker om---- Jeg ved ikke hvorfor min hund kastede så voldsomt op----Måske fik den fat i noget på stranden som var dårligt-----Men jeg tror det er overstået nu-------Ellers så tager vi omkring min dyrlæge i morgen----Men jeg fornemmer det er overstået---

• #24   26. apr 2009 Snow

Jeg har faktisk oplevet det - med min første Weimaraner hanhund.
    Det var forfærdeligt at både se og opleve - men der er en grund.

Skal se om jeg kan forklare det:

Når en hund "fejler" noget trækker blodet væk fra årene - det løber til de organer der har" brug" for blodet ... derfor er det svært at bedøve/aflive disse hunde.

Jeg fik Frida aflivet sidste uge herhjemme - det foregik så stille og roligt at jeg troede det var løgn - fortalte min skrækoplevelse og fik denne forklaring af min fantastisk dygtige dyrlæge.
    De billeder har jeg gået rundt med i så mange år - men den anden dyrlæge havde desværre ikke formået at fortælle det.

• #25   27. apr 2009 Daisie, hvis min mvefornemmelse nogen sinde tager fejl, ville jeg kvitte mit job med det samme-----
    Karin grunden til at hun ikke kunne finde en vene, var at hun var komplet ude på herrens mark----Hun stasede ikke op, andet med en hånd og når hun så havde fundet en vene så slap hun for at bruge begge hænder til kanylen og stak der for igennem venen----Da jeg så bad hende om at stikke direkte i hjertet, hentede hun en lille biltte kanyle---og som skrevet, ja så knækkede hun den----og jeg måtte selv finde den rigtige kanyle i skabet og selv stikke min hund--------
    Da jeg senere ringede til klinikken for at klage over hende, så fik man en tlf.svare besked at klinikken var midlertidig lukket--------
    Pocha har det fortrinligt i dag og har spist sin vante tørfoder-------
    Gerunden til at jeg lkavede denne tråd og kaldte den mens jeg venter ----var faktisk at fordrive lidt tid, men jeg observerede hunden, og om min fornemmelse holdt stik--------
    Jeg er udmærket klar over, at der er mange andre dygtige dyrlæger, end min egen----Men jeg har for mange dårlige erfaringer med vagtdyrlæger ikke bare den jeg har skrevet om--------
    Kan godt forstå jeres forargelse, for I kender mig ikke og ved ikke hvad jeg kan og ikke kan----
    Og jeg ville selv altid anbefale man tager til dr. dyr med sin hund hvis man er nervøs eller bange for noget er helt galt------
    Det gør jeg selv---Men så ved jeg hvad der er i vejen med huynden, og ved også hvad der sjkal til for at det bliver bedre----
    Det samme gælder mig selv.

• #26   27. apr 2009 Undskyld alle tastefejl-----Har fåwet et nyt tastatur---og det er mindre end det gamnle---så bogstaverne er ikke hvor de plejer at være----

• #29   27. apr 2009 Jeg vil da ikke ligefrem sige tillykke med dit nye tastetur *G**

Kommentér på:
Mens jeg venter----

Annonce