{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Første løbetid. Hvad nu og hvordan? {{forumTopicSubject}}

Så kom Disen i sin første løbetid, meget belejligt lige midt i vores flytning i morgen og jeg føler mig egentlig slet ikke forberedet.

For det første; er det hlet normalt, når hun er 6 mdr? De steder, jeg har læst, står der 9-18 mdr.

Hvordan reagerer de på løbetid? Hun har de sidste par dage været lidt mere træt og ret kælen. F.ek. har hun kunne finde på at gå ind ved siden af og lægge sig til at sove, hvad hun ikke plejer og hun er oftere kommet til os for at putte sig, hvor hun før bare ville lege eller "slås". Jeg har tillagt det dels, at hun havde en omgang mavesyge i sidste uge og dels, at vi går og pakker lejlighed, så der måske ikke har været så meget opmærksomhed til hende som normalt, men kan hendes ændrede adfærd have noget med løbetiden at gøre?

Sidst men ikke mindst; hvad forventes der nu af mig, når vi er ude at gå? Skal jeg råbe til alle vi møder, at hun er i løb? Undgå at hilse på andre hunde? Eller hvad?

Hjælp. Min baby er blevet voksen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første løbetid. Hvad nu og hvordan?
  • #1   27. apr 2009 Gaia kom i løb da hun var 7 mdr. 6 mdr. er tidligt, men ikke unormalt.

Bassehunden blev mere kælen, lidt ynkelig, og doven i det da hun var i løb. Hun ville hele tiden putte, og sad nærmest klistret op af mig.
    Så ja, de kan bestemt godt ændre adfærd. Nogle tæver bliver også lidt mokkede når de er i løb..

Du skal selvfølgelig undgå at gå hvor du ved der er tonsvis af hanner.
    Hvis I f.eks har et lokalt sted, hvor I lader hundene løbe fri, bør du undgå det, og på den måde vise hensyn.
    Jeg ændrede min rutine lidt, så jeg gik på lidt anderledes tidspunkter end alle andre.

Du behøver ikke råbe og skrige af folki, men hvis nogen nærmer sig dig og virker interesserede i at lade hundene hilse, så gør dem opmærksom på at du altså har en tæve i løb..

• #2   27. apr 2009 Anja
    Jeg havde nemlig også forventet, at hun ville blive lidt mokket, men det er da helt super, hvis hun er typen, der bare bliver mere nuttet smiley

Det med at ændre rutiner er lidt svært med fuldtidsjob. Hun er jo nødt til at komme ud om morgenen og når jeg kommer hjem, sådan ca. samtidig med alle andre og da vi skal flytte i morgen, har jeg ikke den fjerneste idé om, hvem der lufter hvilke hunde hvor og hvornår det nye sted. Men jeg kan vel holde hende lidt "tæt til kroppen" så og prøve at lure de andres vaner.

Tak for hjælpen

• #3   27. apr 2009 De adfærd du beskriver kan sagtens skyldes løbetid.

Når du går tur, ville jeg undlade at hilse på andre hunde. Hanhunde vil jo self te sig og det ville nærmest være synd for dem at få lov at hilse (og som hanhundeejer ville jeg altså osse blive lidt gal over at du ikke gav besked om at tæven var i løb, inden hundene fik lov at hils -så kan jeg jo selv tage stilling til om min hund skal hilse på en tæve i løb eller ej).
    Andre tæver KAN reagere uheldigt på en løbsk tæve, og du kan osse risikere at din egen tæve er en bisse når hun er i løb.

Så jeg ville holde mig til kendte hunde indtil hun er ovre løbetiden.

• #4   27. apr 2009 6 måneder er meget normalt for en lille hund.. Der siger man fra 6 måneder..

• #5   27. apr 2009 Hov -og ingen grund til at gå og råbe på flere km afstand at din tæve er i løb. Bare hold jer fra fritløbs-arelaer, og sørg for at holde snoren på jeres tæve:o)

• #6   27. apr 2009 Jamen vi har altid snor på, når vi går tur. Af og til bliver hun sluppet løs i en park, men det ville jeg ikke gøre under løbetiden. Jeg havde bare fået overdramatiseret det en anelse i mit hovede og forestillet mig noget med, at man nærmest ikke ville kunne passere en hanhund på gaden smiley
    Og så er jeg rigtig glad for, at man ikke behøver at advare folk på lang afstand, for det så jeg mildt sagt ikke frem til smiley

• #7   27. apr 2009 Jens og Marianne -så længe du bare sørger for at holde din hund i snor og ikek ligefrem stopper op og lader hende vifte måsen lige i hovedet af hanhundene, så er det hanhundeejers problem at holde styr på deres hanhunde... Osse når din tæve er i løb:o)

Reiki spidser da bestemt ører hvis en tæve i løb går tæt forbi. Men det er altså ikke sådan at han med fråde om munden bliver fuldstændig ustyrlig og umulig blot fordi en tæve er i løb. Og det er da heldigvis sådan det forholder sig for de fleste intakte hanhunde.
    -og igen: det er så hanhundeejers ansvar at styre deres kræ, osse når der går en løbsk tæve forbi på modsatte fortov.

At din tæve er i løb, betyder ikke at du skal gå på andre tidspunkter end normalt, at du ikke må gå samme sted som andre osv. Hunden er jo ikke spedalsk -bare i løbetid.
    Så så længe du blot holder dig fra fritløbsarealer, skulle der ikke være nogen ko på isen:o)

• #8   27. apr 2009 Michelle
    Takker for de beroligende ord. Ja som du kan høre, forestillede mig jo faktisk, at min lille Disen-mus var så uimodståeligt lækker, at det halve af Østerbro allerede havde fået færten af hende og stod og ventede nedenfor opgangen på at kaste sig frådende over hende :D.
    Og så ville jeg jo også nødigt udråbes til kvarterets uansvarlige hundekælling, der går og vifter hanhundene om næsen med sin lille lækkerbisken

• #9   27. apr 2009 Du kan ligeså godt forberede dig på at der ER hanhundeejere der mener at tæver i løb, ikke burde have lov at blive luftet.
    -det er jo nemmere at undskylde sig med de dumme løbske tæver end at opdrage sin egen hund;o)

Men det er da mit indtryk at de heldigvis er få.

• #10   27. apr 2009 Så siger jeg bare, at Michelle fra HG selv har sagt, at det også er deres ansvar smiley

• #11   27. apr 2009 LOL ja DET skal nok virke hehe...

• #12   27. apr 2009 vil lige nævne at det er en god ide at have en ekstra snor i lommen, mens hun er i løb... jeg fik ihvertfald brug for den op til flere gange, for at holde styr på en kærlig amstaff bejler til min lille Karla hehe....

• #13   27. apr 2009 ANNA

Altså til at sætte på den fremmede hund? Shit, det håber jeg ikke blliver nødvendigt.
    Nå, men den skuffende melding er, at vi lige har været ude at gå, og der var IKKE EN ENESTE hanhund, der viste den mindste interesse. Dumme dyr, de fatter jo slet ikke, hvad de går glip af smiley

• #14   27. apr 2009 Mange hanhunde reagerer først når tæven er højløbsk, så du har sikkert nogen "glædelige" dage i vente;o)

• #15   28. apr 2009 Fedt smiley Blev sgu alligevel lidt småfornærmet på Disens vegne smiley

Kommentér på:
Første løbetid. Hvad nu og hvordan?

Annonce