{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.016 visninger | Oprettet:

Hd, korsbånd og begyndende sliggigt {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Jeg skriver fordi jeg er i totalt vildrede om hvad kan gøre for min dejlige hanhund på 1½ år.

Han er en dejlig victoriansk bulldog med en helt fin vægt ifølge dyrlægen. Han er dog kastretet så hans vægt blir også nøjet overvåget.

Men så i mandags ville han overhovedet ikke støtte på hans højre bagben og jeg fik en tid ved dyrlægen tirsdag morgen. Dyrlægen brugte meget få sek på at bedømme det var hans knæ der var tosset, men han ville lige tjekke hans hofter så han blev og fik taget røgentenbilleder. Da vi så henter ham fik vi den dårlige nyhed - Han har D hofter, næsten revet sit korsbånd over i højre knæ samt slidgigt i hoften.

Vi snakkede så lidt frem og tilbage med dyrlægen og han nævnte ikke på noget tidspunkt operation som en mulighed, men vi kom frem til at han skal have smertestillende de næste 2 uger og se om hævelsen i knæet ikke forsvinder og han vil begynde at støtte på det igen. Samt at han skal begynde til hundesvømning så snart knæet er iorden igen og have et kost tilskud.

Men nu er det så at han allerede fra lille hvalp af har gået grimt og ikke kan holde til de store kraftudfoldelser uden han begynder at halte samt han altid har gået meget grimt på hans bagben. Dette gør mig meget bange for han altid har haft ondt og bare har lært at leve med smerten. Men indenfor den sidste mdr er han begyndt at have store problemer med at komme op og sætter sig ned så snart der ikke er årsag til at stå op og når han så rejser sig op halter han og er helt stiv i bagkroppen.

Det eneste kæresten og jeg kan blive enige om er at han ikke skal have ondt for vores skyld og at vi vil gøre alt for han får et godt liv og langt liv, men vi frygter lidt at med så mange dårlige ting at han ikke har meget tilbage, men derfor vil jeg høre hvad andres erfaringer har været med så ung en hund der har så mange ting at slogs med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hd, korsbånd og begyndende sliggigt
  • #1   29. apr 2009 Uha.. Hvis din hund har flere dårlige dage end gode,samt ikke kan få lov til at være hund..

    Er det så et værdigt liv ?

    Stil jer selv det spørgsmål...


  • #2   29. apr 2009 Må desværre tilslutte mig de andre. Er det et hundeliv?

  • #3   29. apr 2009 Der er kun en ting at gøre, ellers vil det koste jer en masse penge uden at du vil være sikker på at det hjælper, jeg har været det i gennem, min havde bare ikke slidgigt og D hofter men jeg har opreret ham/ åbenet hans knæ 4 gange og nu er det slut, hvis ikke det hjælper, denne gang giver jeg ham fred. hvis jeg stod i jeres situation så ville jeg give jeres dejlige dreng fred, han vil aldrig komme sig, slidgigt og D hofter er rigtig dårlig oddes for ham desværre.

  • #4   29. apr 2009 puha...-det trækker triste minder :o(

    min hanhund på 1½år havde ingen hofter....skålen var så godt som væk i den ene side på ham og den anden var heller ikke for god...dkk bedømte ham til en HD D/E (men i realiteten var det nok fordi der ikke findes en F,G,H skala)......han sprang sit korsbånd og smadrede minisken i sit venstre bagben kort før jeg valgte at aflive ham.....han havde hele livet foran sig, men det ville kun have været et tåleligt liv hvis han fik 2 nye hofteproteser+nyt korsbånd+fikset miniaken....det var ikke et spørgsmål om økonomi, men et spørgsmål om hvorvidt han skulle opereres for min skyld..eller for hans egen skyld......

    jeg valgte at give ham fred-for hans skyld....
    -han viste tydelige tegn på at det gjorde ondt, men han var også tapper....så det var som du beskriver-de små ting man lagde mærke til...aktivitetsniveauet faldt, han ville hellere kigge på end lege med...og trods intensiv svømmetræning, så fik han ikke flere muskler på bagpartiet.....



  • #5   29. apr 2009 Takker for jeres svar og ja snakken har gået frem og tilbage hele dagen om hvad vi skal gøre og vi er begge enige om at kommer han ikke ovenpå i løbet af de 14 dage dyrlægen har givet ham så må vi tage det hårde valg og lade ham få fred. Men skal ud til dyrlægen imorgen og hente foder så tager lige snakken med ham om han mener der er nogen chance for det skulle kunne blive bedre uden han skal igennem alt for meget for det mener vi selv vil forringe hans livskvalitet for meget hvis der ikke er en meget stor chance for det bliver bedre.

  • #6   30. apr 2009 jeg kan ikke se hvor i bor henne i landet Jeanette...mén....jeg vil anbefale jer at ringe til Claus Sloth på Skovshoved dyreklinik og evt tage en snak med ham........han har stor kompetance inden for knogle og led området og kan vejlede jer rigtig godt...........dét jeres hund fejler går ikke i sig selv uden behandling, så at lade ham gå 14 dage yderligere uden at gøre andet end at smertebehandle er simpelthen dyremishandling....racen har en ufatteligt høj smerteterskel, så viser han tegn på at have ondt (sidder mere ned og er stiv når han rejser sig) ja så kan du bande på at han har ondt...... :o(

  • #7   30. apr 2009 hmm.... ved ikke om det vil hjælpe i dette tilfælde.... men Jesse min border sprang sit korsbånd da han var ca 6 mdr hvilket resulterede i gigt da han var ca 2... der startede det i hvertfald... nu er han 4 og man kan slet ikke se det på ham.... det var samme symptomer... hellere kigge på end være med....
    det eneste han har fået er Glucosamin og MSM... i aftensmaden hver dag....... det er GULD.... prøvede at stoppe på et tidspunkt og efter en uge gik han som en hund på 15 igen... så ingen tvivl om at det virkede her..... prøv det.... man kan se effekt i løbet af 14 dage-3 uger.......


Kommentér på:
Hd, korsbånd og begyndende sliggigt

Annonce