{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.639 visninger | Oprettet:

Sprunget korsbånd {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg skriver her i dette forum for at høre jeres mening..

Min hund har revet/ sprunget korsbåndet over i knæet i bagben.. jeg har fået en tid til operation her på tirsdag, men er rigtig meget i tvivl.. på Røngten billederne kunne dyrlægen se at hun lider meget af HD i begge bag hofter.. nu sidder jeg så og tænker på om hun nogen siden ville kunne klare sådan en operation og kommer hun nogen sinde over det og smerter.. hun er 3,5 år gammel..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sprunget korsbånd
  • #1   21. nov 2010 Åuha svær beslutning smiley

    Hvis hun allerede nu er plaget slemt af hd, så ville jeg overveje aflivning.

    Korsbånd kræver lang genoptræning og der er chance for korsbåndet på det raske ben ryger senere.

    Men hvad siger din dyrlæge til det


  • #2   21. nov 2010 Tayson blev opereret for lidt over et år siden. Han har Ad og de fandt også ud af at han har Hd, det havde han dog ikke været mærket af og idag er han bedre end som ny.
    Viste han tegn på hd før? Hvad sagde dyrlægen ang prognosen?
    Det vigtigste efter operationen er at man overholde det med roen og genoptræningen når den tid kommer. Det er en rigtig hård omgang at komme igennem, men kan helt sikkert lade sig gøre, selv hvis hunden har hd, men i kan nok bedst, sammen med dyrlægens råd, mærke om det er noget både hunden og jer kan klare.


  • #3   21. nov 2010 Det er en forfærdelig beslutning..

    Jeg overvejer også aflivning, men nøj det er med tårer i øjnene hver gang den tanke kommer frem..

    Dyrlægen siger at det godt kan betale sig, men det er jo os en god forretning for dem.. lytter mere til hunden og mig selv..

    Jeg ringer til ham i morgen igen og spørger hvad hans mening er..


  • #4   21. nov 2010 Hun har været mange ting igennem i hendes korte liv.. kun er plaget af gigt i de fleste led og lider også af øre svamp, svampen er vi dog ved at komme til livs.. jeg har ikk kunne mærke HD overhovedet, men de røngten billeder så ikk gode ud.. smiley

  • #5   21. nov 2010 Hvis det var min hund ville jeg kraftigt overveje at give den fred.

    Jeg har selv været igennem en korsbåndsoperation. Hvis det bare er halvt så slemt for hundene er det altså ikke noget man bare lige kommer igennem. Og hvis man så samtidigt er plaget af gigt og HD.. smiley


  • #6   21. nov 2010 Altså hvis du er det mindste i tvuvl om din dyrlæge vil råde dig til noget fordi det vil være en god forretning skal du skifte dyrlæge.

    Tayson røntgen billeder så heller ikke gode ud, det kom bag på mig da jeg ikke havde mærket noget til det. Nogle hunden kan have svære hd og ikke være mærket af det hvor nogen med mild hd kan være virkelig plaget af det.
    Tayson har dælme også være mærket af meget, øresvamp, Ad, Hd, korsbåndet, knuder det skulle opereres ud, blodmangel allergi.
    Men jeg valgte at lade ham operere og heldigvis gik det godt, selv dyrlægen blev overrasket over at det havde gået SÅ godt.
    Men det var det rigtige for mig at gøre og det vidste jeg allerede da jeg fik at vide hvad der var galt...tror godt i selv ved hvad i vil, det tager nok bare lidt tid at finde frem til det. Håber det bedste fpr jer, skriv bare hvis jeg kan hjælpe med noget:)


  • #7   21. nov 2010 Jeg vil bare ikke have hun lider og der er ingen garanti for noget..
    hun gør alt for at skjule hendes smerter over for mig, jeg kan se hun har ondt.. Det er ikk et værdigt hundeliv, men nøj hvor er det forfærdeligt..

    Mange tak for de gode svar...


  • #8   21. nov 2010 Malene

    Det gør mig ondt for dig/din hund.
    Men jeg syntes du skal spare den for operationen.
    Du skal tænke på efterforløbet og det holder hofterne måske ikke til.


  • #9   21. nov 2010 Uh ha den er svær.

    Vi valgte at gi vores han fred for snart et ½ år siden, han havde gigt i den nederste del af ryggen. Han gik meget stift, og havde besvær med at komme op af kurven. Og ville ik altid ud, selvom han havde sovet hele natten. Han ku det hele til den dag han kom herfra, springe op på vores havebord osv. Ik noget vi opfordrede til overhovedet, men han var ekstrem hurtig så inden man fik set sig om var han deroppe. Men vi har aldrig ku smertedække ham i en periode over 9 måneder, og til sidst viste han så tydelige tegn. At selvfølgelig var valget svært, men på hans vegne var det helt rigtige tidspunkt. Han kom herfra med værdighed, hans gigt ville kun blive værre og da vi ikke ku smerte dække ham. Blev valget en aflivning, han blev kun 4½ år gammel. Og han var ik en stor hund, han var af racen dansk/svensk gårdhund.

    Undskyld det blev lidt langt, håber det på en eller andne måde kan hjælpe dig.

    Men vi savner vores ufatteligt meget stadigvæk, men set tilbage er og var det rigtige valg. Han har haft det altid.


  • #10   21. nov 2010 Åh hvor er det er trist læsning.. Men det er tydeligt at læse at du godt selv ved hvad du skal gøre.
    Du er en rigtig god hundeejer, var der bare flere af din slags.*Ss*

    Sender en masse varme tanker og trøsteknus til at hjælpe dig igennem denne svære tid..


  • #11   21. nov 2010 Jeg tror jeg ville aflive hende.. Hvis hun både har gigt og hd, så vil det blive svært at komme sig ordentlig over den operation.

    Og hvis du seriøst tror at din dyrlæge vil foreslå denne operation pga fortjeneste, så ville jeg skifte dyrlæge. For det bør være hundens helbred, der kommer først.


  • #12   21. nov 2010 korsbånds op. på en stor hund er en stor op. Jeg ville også lade den få fred, da de hofter vil blive belastede, når den skal aflaste efter op.

  • #13   21. nov 2010 hvor trist...

    har selv en tæve som er korsbåndsoperert for over 1 år siden , hun hadde ikke problemer med hd

    men mange ganger angrer jeg mig for at jeg tog operationen , da hun kan ikke løbe løs ennu og være en " normal hund " hun er glad , men nogen ganger hvis jeg går lidt for langt på tur så er det på smertestillende igjen , så jeg har bestemt hvis det andre ryger eller hun viser tegn på mege smerte får hun fred,. det er også fordi hun er en meget aktiv hund som ælsker at bruge sin krop , og jeg synes det er synd nu hvor hun ennå ikke kan løbe og hygge sig rigtig... og jeg har blevet meget fattigere pag dårlig forsikring , har brugt ca 20 000 kr på genoptræning... hun har det fint med ca tur på 1 time i flexisnor , men skal jeg på de lange ture på 3 timer må hun blive hjemme..

    hadde det vært min hanhund , så hadde jeg haft det bedre med at gå kortere ture , da ham er fornøyd med små ture og mere doven end min tæve...

    men dette må du vurdere selv hva som er best for din hund

    og skal siges at hun er ikke operert på den " nyeste" metode som jeg har hørt giver bedre resultat ,


Kommentér på:
Sprunget korsbånd

Annonce