{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.197 visninger | Oprettet:

sprunget korsbånd {{forumTopicSubject}}

vores hund tulle har muligvis sprunget korsbåndet, hun skal til dyrlæge imorgen...

hvordan opererer man, hvad koster en operation, hvad med genoptræning, hvor lang tid tager genoptræningen og hvad laver man i genoptræningen. hvordan bliver resultatet?? er det sikkert man får en glad og rask hun igen?

hvad kan bivirkningerne af operationen være? er det fair at udsætte sin hund for sådan en operationb??

på forhånd mange tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sprunget korsbånd
  • #1   15. nov 2009 Hej.

    Olsen gennemgik en opration i januar i år. det kostede 12000, oveni kom medicin, genoptræning osv. ialt er vi oppe på 20000 nu. Olsen halter stadig og har ondt, dianosen er at han skal gå på smerte medicin resten af sit liv, han er 4 år.

    Jeg vil gerne fortælle om vores oplevelse, vi ville ikke gøre det igen, du er velkommen til at skrive efter mit nummer hvis du vil høre om det.


  • #2   15. nov 2009 Der er jo faktisk en del korsbåndsoperationer hvert år, og langt de fleste har rigtig gode prognoser.

    Jeg tror, man skal sætte omtrent 20.000 kr. af (en forsikring er RIGTIG god at have!!) og så skal man være dygtig til at lytte til dyrlægens anvisninger og være flittig med genoptræning.

    Kører det efter bogen, kan hunden blive symptomfri, men der er naturligvis undtagelser.

    Jeg ville uden tvivl vælge operation frem for aflivning.

    Vi har ladet vores egen hund operere - ikke lige for at korsbånd, men en lidt mere kompliceret knæoperation, som på ingen måde er rutine. Og jeg må sige, at det har jeg ikke fortrudt et øjeblik.
    Til gengæld vil jeg også - hvis det var mig, der stod som du gør nu, vælge den allerbedste dyrlæge, jeg kunne finde til at udføre opgaven.
    Det ville enten blive Claus Sloth i Skovshoved eller Ken Lindeblad i Faxe.


  • #3   15. nov 2009 Jeg ville følge CH´s anbefalinger omkring valget af dyrlæge, hvis i vælger at få opereret, de 2 er super dygtige og i får klar besked om hvordan og hvorledes mht. prognose osv

  • #4   15. nov 2009 Olsen blev ordnet på karlslunde, de er dygtige, alligevel gik det ikke. Han har været åbnet 2 gange, og det ser faktis fint ud, men musklerne vil ikke igang igen.

    Vi blev frarådet svømning og han går nu til massage. det er det faktis blevet dårliger af. vi er derfor lidt i vildrede.


  • #5   15. nov 2009 Jeg vil gerne skynde mig at anbefale waterwalking, hvor der er fuldstændig kontrol med hundens bevægelser - lige fra hunden ikke tager støtte på benet overhovedet, og til den er fuldstændig uden symptomer.

    Og så vil jeg bestemt medgive, at det er et hårdt forløb. For os har det bestemt været det værd - det var ikke sjovt i starten, men hunden var kun to år da skaden skete og er nu kommet 99% igen og kan fortsætte sin konkurrencetræning.
    Men det KRÆVER en indsats og det kræver en dygtig dyrlæge.


  • #6   15. nov 2009 Det kræver virkelig meget af jer , altså genoptræningen... og det går ikke nødvendigvis op op op, det går også ned...

    Jeg håber undersøgelsen vil vise der ikke er noget.


  • #7   15. nov 2009 Maja blev operert for lidt over 2 mnd siden og hun har nu været 9 ganger til waterwalk og næstegang skal hun få lov til at svømme hvis musklene er bedre...

    Maja får kun gå på turer i kort snor i ca 20 min af gangen , ..

    jeg har også købt back on track dækken og overall til hende da det er best for hendes muskler at hun ikke fryser så meget...

    var uheldig med min forsikring da jeg ikke spurgte om alt og de dækket kun 6000 kr af operasjonen og ikke genoptræning eller noget , så dyrt er det , skal ud med 4000 kr til denne mnd på genoptræning...så efter denne mnd har jeg brugt 10 000 kr på operation/ genoptræning ( pengene fra forsikringen er trukker ifra) og ca 2000 kr på dækken og overall. så personligt måtte ud med 12 000 kr på rundt 2 mnd...

    så håber hun bliver helt ok...


  • #8   15. nov 2009 Vær opmærksom på at ikke alle forsikringer dækker waterwalk, selvom det er i et led som genoptræning.



  • #9   15. nov 2009 og min hundefysoterapaut siger også at waterwalk er bedst i starten til musklene har bygd seg op igen,,, i basseng kan musklene blive alr for overbelastet ...

    Og Maja ælsker at gå til waterwalk og få massage efterpå...

    hundefysioterapauten lærte mig også en måde og massere hende på som jeg gør hver dag...


  • #10   15. nov 2009 Jeg er faktis lidt overasket over de forsikringer. Ringede rundt forleden da buster skal/skulle sygeforsikret...det skal han jo så nok ikke...men if dækkede kun 6000 årligt, med en selvrisiko på 600 kr. Alm brand dækker 12000 årligt , men selvrisiko på 300 kr... det rækker jo ikke når vi taler de her alvorlige skader..

  • #11   15. nov 2009 Lotte du skal kigge på dyrekassen eller alm brand, de er begge livslange og dækker rimeligt højt.

    Her fra dyrekassen
    Hvornår ophører forsikringen?
    Forsikringen hos os er livslang.

    Hvor stor er forsikringssummen?
    Forsikringssummen er på hele kr. 24.042 pr. forsikringsår.

    Hvor stor er selvrisikoen?
    Der beregnes en selvrisiko pr. diagnose i hver behandlingsperiode.
    Hver behandlingsperiode kan have en varighed op til 60 dage.

    Erstatningen beregnes som 80% af de udgifter, som hundesygeforsikringen dækker, hvorefter der alene fratrækkes en selvrisiko på kr. 577.
    https://www.dyrekassen.dk/?DK/HUND.aspx

    Alm brand. har så et lidt mindre dækningsbeløb, men lavere selvrisiko


  • #12   15. nov 2009 Hentet fra alm. brand
    Forsikringens dækningsmaksimum udgør kr. 18.852

    http://www.almbrand.dk/abweb/files/almbrand/pdfForsikringBetingelser/6727Hundeforsikring_030706.pdf


  • #13   15. nov 2009 lotte k

    jeg tog også forsikringselskabet hvor jeg har mine andre forsikringer , men skal skifte til et andet hvor det er 30 000 kr eller 45 000 kr i året på skader/ operstion egenandel 1000 kr eller 1400 kr , bliver dyrere forsiking 2200 kr per hund... det jeg har nu betaler jeg 2200 for begge hunder,,, ( bor i norge og det var Gensidige forsikring og Agira forsikring som hadde store beløp )


  • #14   15. nov 2009 Man må sige, at vi traf det rigtige valg, da vi valgte dyrekassen ;o)

    Vi var lige ved at have brugt hele forsikringssummen, da året udløb sidste år. Da var den på 23.000.


  • #15   15. nov 2009 CH, fik i dækket waterwalk af dem ?

  • #16   15. nov 2009 Forsikringen indebærer 3000kr til genoptræning, så dem fik vi.. Det var super!

    Det har kostet en sjat mere, men hvis vi selv havde skulle betale hele forløbet ville det have kostet os over 30.000 kr... Ohh, Gys og Gru ;o)


  • #17   15. nov 2009 Jeg takker for de oplysninger, der er vist noget jeg skal ha fulgt op på. Desværre kan olsen ikke forsikres mere, da han allerede er så godt som ubrugligt....

    men den næste hund... ALDRIG mere hund uden sygeforsikring...


  • #18   15. nov 2009 Hmm...så har de nok lavet reglerne om, for jeg havde en mindre "tvist" med dem omkring netop waterwalk, den accepterede de ikke som genoptræning.

    Men ok 3000, er jo ingenting i genoptræning, hvis waterwalk skal bruges 3 gange om ugen i et par måneder


  • #19   15. nov 2009 René, vi har købt to gange tyve ture hos Odense Dyrehospital. Jeg kan ikke huske den eksakte pris, men jeg vil tro, at forsikringen tog knap tre fjerdele af prisen.

    Vi har ikke brugt det ene tyveturskort op - det tager vi nok henover vinteren, vil jeg tro bare som konditionstræning.

    Vi brugte waterwalkeren to gange om ugen i omtrent fire-fem måneder.


  • #20   15. nov 2009 Min ene cairn - Hannibal - har fået lavet et nyt korsbånd. Han var sig selv ca. et halvt år efter. Han har ingen mén af det i dag - ingen halten og ingen smerter overhovedet. Han var omkring 8 år, da det skete. Vi genoptrænede med svømning (vi købte sådan en havepool) og ved langsomt at udvide længden af gåture. Jeg kan ikke huske prisen - ca. 7000 tror jeg.

    Måske det er fordi, han er en forholdsvis lille hund, at han er kommet sig så godt???


  • #21   16. nov 2009 Har I fundet ud af noget ?.

    Jeg står lige midt i det, hvis I vil læse om det.

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=363222


  • #22   21. nov 2009 Hej alle sammen,
    Tulle blev opereret i går, og alt gik lige efter bogen sagde dyrlægen smiley er bare mega glad smiley hun skal genoptrænes i 4 mdr og er på 3½ ben om 10 dage smiley min dejlige lab smiley


  • #23   21. nov 2009 Held og lykke med det, hæng nu i, også når det bliver hverdag...pøj pøj herfra.

  • #24   21. nov 2009 Held og lykke smiley

    Husk nu et følge genoptræningen meget nøje


  • #25   21. nov 2009 Hvor dejligt at det gik godt. Jeg håber hun har det godt, jeg synes det første dage var ret hårde.
    Hvem opererede hende ?. Er lidt nysgerrig, hvad mener du med hun er på 3½ ben om 10 dage ?.


Kommentér på:
sprunget korsbånd

Annonce