{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.025 visninger | Oprettet:

JEG ER CHOKERET!!!!!!! {{forumTopicSubject}}

Mig og en kammerat er ude og gå med vovserne og pludselig trækker min kammerats hund benet til sig, da han træder i noget jord..
Så er det sku en mand som har lagt en søm måtte ud under jorden i hele hans forhave, så hundene kommer til skade hvi skade går ind på hans grund!!!!¨

Vores hunde får aldrig lov til at pisse i folks haver, men de får lov til at snuse..

Vi gik så ind og konfronterede manden og hans eneste ord var: det var da godtnok synd.

Jeg er så frustreret og gal lige nu, har lyst til at ringe til politiet, da det jo ligeså vel kan gå ud over et bar, en kat, et pindsvin osv..

NØJ, hvor er jeg rasende!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  JEG ER CHOKERET!!!!!!!
  • kathrine boelsmand a
    kathrine boelsmand a Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 1 Svar: 1
    #1   2. maj 2009 Så syntes jeg da du skal ringe til politiet så må de jo vurdere om det er forsvarligt eller ej smiley

• #2   2. maj 2009 Hmmm... Det er hans grund?
    Jeg ser ikke problemet?

Jo, det er sært og lidt kynisk, men din hund har intet at lave på hans grund..
    Gaia får bestemt ikke lov til at sætte en pote på fremmed græs..

• #3   2. maj 2009 Tjaaaah så må I jo blive ude af hans have..

Det er groft ja, og nej, jeg ville ikke selv have gjort det, men nu ved man jo ikke, hvor mange, der lader deres hunde sk*de og pisse i hans forhave..

Jeg havde valgt en anden løsning

• #4   2. maj 2009 Hm... er vel næppe lovligt, men hva laver jeres hunde i andre folks haver ?
    Håber hunden er helt okay.

• #5   2. maj 2009 hmm, tror ikke der er noget ulovlig i det, det er jo hans grund, og i princippet, ja så har i ikke noget at gøre der

• #6   2. maj 2009 Han gik bare på jorden.. der var ingen skiden eller letten ben overhovet!!! Jeg har da intet imod at folks hund snuser til vores hæk..
    Og vi snakker altså om 10 cm fra fortovet, så man kunne ligeså vel være faldet og kommet slemt til skade..

• #7   2. maj 2009 så må du jo beholde dine hunde på fortorvet, de har ikke noget at gøre på andres grund

• #8   2. maj 2009 Hvor er I kolde... Man graver da ikke noget ned for bevidst at skade et dyr!!!!!!!!!!!!!!!!!!.. Så kan man da ligge det frem synligt.... Det er skuda dyreplageri!!!!

• #9   2. maj 2009 Styr jer lige nu!!!!!!!! Ulovlig indtrænegn, fordi hunden kommer til at træde 10 cm ind på hans gund med den ene pote...

• #10   2. maj 2009 Susanne.. Ja, folk er syge.. Godt din vovse blev rask igen..

• #11   2. maj 2009 Folk er underlige. Jeg fik et møgfald i går fordi jeg gik på fortovet, jeg skulle gå på vejen.

• #13   2. maj 2009 Labradutti,
    om han så lave store fælder som fanger dig og hunden i et stort net, ser jeg INTET galt i det!

du kan da bare holde din hund væk fra hans grund.. Den har absolut intet at lave der! 10 cm er meget, og jeg ville bestemt også beklage mig..

• #14   2. maj 2009 Laila.. Vildt nok.. Synes det er utroligt, for der går altså ikk ret mange hunde på vores vej.. Så så stort kan problemet umuligt være..

• #15   2. maj 2009 ....jamen dog - folk har sgu så travlt med at finde fejl i dag.....!!!!

Tænk sig hvis det er et BARN som det går ud over næste gang - jeg mener stadig, at det virkelig er fuldstændigt tankeløst at gøre sådan.....!!!!!

...jeg er også i CHOK!!!

• #16   2. maj 2009 Anja.. Okay, er jeg bare den eneste dyreven her.. Er ret overbevist om at man ikk må skade et dyr bevidst om det så er på egen grund eller ej! Men det kan politiet nok fortælle mig..

• #18   2. maj 2009 Eller løb på bare tæer ind efter en bold der var smuttet fra dem....

• #19   2. maj 2009 Hvis nu den mand ikke laver andet end at samle lort op i hans have. Så kan man måske godt forstå han bliver irriteret.
    Men sømmåtte ligefrem...... manden bestemmer jo selv hvad han vil have på hans grund.

• #20   2. maj 2009 Lonny.. Lige præcis.. Han har tidligere haft noget hønsenet til at ligge på jorden og det synes jeg da var en pæn hentydning.. Men ligefrem at grave det ned, så det slet ikk ses.. Vi bor på en villavej md mange børn, tænk hvis et par faldt..

• #21   2. maj 2009 Labradutti,
    ja, det kan de nok.. Ring du til dem og brok dig over at din hund kom til skade da den vadede rundt på en andens grund..

Jeg siger ikke at jeg synes søm er særlig hensigtsmæssigt, men det ændrer da ikke på at du ikke har lov at være 1 sølle cm. inde på hans grund..

Lonny,
    ja? Min hund får ikke lov at kigge ind af folks havegange og græs.. Det er simpelthen forbudt område.. Og som barn kunne jeg aldrig finde på at gå ind til naboen! Hvis vores nabo (som vi var gode venner med) ikke var hjemme, og jeg mistede legetøj ind i hans have, kunne jeg aldrig, aldrig finde på at gå derind.. Så venter man pænt. Børn der gør andet, mangler opdragelse..

• #22   2. maj 2009 uanset hvad så er det ulovligt at med forsæt at forsøge at skade dyr ! det er helt klart en overtrædelse af dyreværnsloven !
    Dette skriver jeg ikke fordi det er gået ud over en hund men tænk på at det også kan skade andre dyr såsom pindsvin, ræve m.m.'
    Dette skal og bør anmeldes til politi og dyreværn !

• #23   2. maj 2009 du skriver din hunde kom til at joske rundt der, hvordan kan den komme til det, hvis du har den gående pænt i snor

• #24   2. maj 2009 åhh de fleste unger vil da træde de 10cm. ind efter en bold eller andet legetøj.....

• #25   2. maj 2009 Jeg går forbi der tre-seks gange om dagen og jeg har aldrig set en lort eller en hund lette ben..

Susanne.. Vilde dyr kommer også til skade ja, men du måp stadig ikke skade et dyr bevidst!!

• #27   2. maj 2009 hvem ved måske det slet ikke er hunde han vil ha ram på, men måske nogle også kommer til at cykle i hans have

• #28   2. maj 2009 Emma.. en hund er en hund og jo han fik pænt i snor.. Men et sekunds uopmærksomhed det burde ikk straffes og det var en én pote han fik ind..

• #29   2. maj 2009 skrev jo også, at det måske var cyklister han ville ha ram på

• #30   2. maj 2009 Theo,
    og hvis barnet løber ind i haven, er der ingen der har lært det rigtigt og forkert?
    Børnb skal lære hvad de ikke må, og skal dermed lære at de undern ingen omstændigheder må bevæge sig ind på naboens grund?

Jeg er stort set vokset op i min nabos have, men har aldrig været der uden ham.
    Og min anden nabos hund luftede jeg ofte fra jeg var helt lille, og alligevel har jeg da heller aldrig været i deres have.. Og mine naboer havde ikke hegn, sådan blev jeg bare opdraget..

men ak ja, børneopdragelse nu om dage.. Men det er en helt anden boldgade..

• #31   2. maj 2009 men uanset hvad, ja så er det hans grund, og hværken du eller andre har noget at gøre der

• #32   2. maj 2009 Sikke dog en syg ide at få! ..
    jeg tror ikke på det er lovligt at gøre dette! .. du burde gå vidre med dette ... føj hvor ondtsindet!

• #33   2. maj 2009 ....hoold da op - sikke maaaaange som sidder foran deres skærm i tryghed hjemme i deres luner stuer og pudser deres kære gloria...............aaaaamen.....og waaauuu.....som de dog skinner......!!!

...både hunde og mennekser kan lave fejl - og at straffen fejlen med at skade dyr eller mennekser - det skal ikke accepteres...!!!

• #34   2. maj 2009 Emma.. det var hunde han ville have fat på!!! Det sagde han selv, efter førs at benægte at han ikk kendte noget til det..

• #35   2. maj 2009 > Labradutti <
    jeg var godt nok også blevet tosset hvis jeg havde været dig. ligemeget hvad de andre siger så er det da virkelig utroligt at man kan finde på sådan noget. Han har jo bevidst gjort det for at skade dyrene, det kan man ikke komme uden om. Selvom det er hans private grund så er han da ikke helt normal at kunne finde på sådan noget.¨

Kan virkelig godt forstå du er chokeret over det. ville jeg godt nok også være! Måske manden skulle sætte hegn op hvis det var så vigtigt andre ikke måtte træde bare 10 cm. ind på HANS grund

• #36   2. maj 2009 Susanne *har 7 killinger*

Lyder som om du holder dig et helt zoologisk have der smiley

Men stadig ikke alle er lige tolerente

• #38   2. maj 2009 Jeg har besluttet at det skal gå videre til en eller anden form for instans.. Jeg vil gøre hvad jeg kan for at der ikk er andre dyr, såvel som børn som kommer til skade.. Så må vi se om det fører til noget, hvis ikke så er må jeg jo baree acceptere det!

• #39   2. maj 2009 ja det er da en syg ide, men havd skal manden gøre, hvis der konstant er hunde der kommer til at jokke rundt på hans grund, og han bare ikke gider det længere.

Kan godt være du ikke har set lort i hans have, det kan jo være han konstant ruder dem af vejen, hvem ved

• #40   2. maj 2009 jeg syntes folk er lidt langt ude , I kan sku da ikke mene det er ok at lægge en søm måtte ud under jorden, selv om det er inde på hans grund, mine hunde løber heller ikke rundt inde på folks grund men de kan da godt finde på at træde lidt ind på jorden i folks forhave, jeg trækker dem da væk men helt ærligt det kan da ske.
    jeg var blevet tosset og havde nok trukket hele lortet op.

• #42   2. maj 2009 Gitte.. Tusinde tak.. Jeg tror nemlig heller ikk på at alle kan sige sig fri for at de lader deres hunde snuse til hække, græs osv ind imellem...

• #43   2. maj 2009 I øvrigt, så er det jo ejeren og IKKE hunden som skal straffes!!!

• #44   2. maj 2009 no name.. Havde godtnok tænkt på kommunen også..

Hvis jeg lige skal forklare.. så er det et alm. bræt der er banket 2-3 rækker søm i, men max en halv centimeter imellem og så gravet ned.. Så ingen dyr vil kunne slippe for at komme til skade..

• #45   2. maj 2009 Uanset hvor mange hunde der skider på det lille stykke jord som den man ejer, så er en sømmåtte da fuldstændigt sindsygt !!!,

Et hegn havde nok været mere hansigtsmæssigt....

• #46   2. maj 2009 Som sagt ville jeg ikke selv have gjort det.. Men vi ved jo ikke, hvad der ligger bag den beslutning

Jeg ville nok sætte en hæk eller et hegn op...

• #47   2. maj 2009 Susanne: JA , folk er godt nok hellige herinde nogen gange. selvfølgelig har alles hunde på et eller andet tidspunkt trådt ind på en anden grund.

• #49   2. maj 2009 Og ens hund har vel lov til at gå og snude inde i kanten af fortovet, som støder op til andres haver...

• #50   2. maj 2009 Ja meget muligt at det er mandens jord, men så burde han da flytte ud på en øde ø, hvis han ikke kan tåle at der går hunde og snuser til hans have....

• #51   2. maj 2009 Nå men hvis vi nu skal gøre det på den voksne måde og det må vi jo nok hellere.. Er der så nogen som har en ide til hvor jeg skal henvende mig når jeg vil anmelde ham?? altså kommune, dyreværn.. What ever.. Han skal have hele turen

• #53   2. maj 2009 Ditte: hvem siger at alle hunde, kun snuser?

Der er steder vi går, hvor der bare ligger hundelorte hele vejen hen af bedene.. det kunne jo være sådan noget..

Og hvis man er stort havemenneske, så er det dælme trælst!!!

Som sagt, er der ingen af os, der ved hvad der ligger bag hans beslutning...

• #54   2. maj 2009 Prøv og ring til politiet, de har garanteret ikke recourser til noget, men så må de vel ha et forslag til hva du så skal gøre

• #55   2. maj 2009
    Jeanette og Luna *

som sagt uanset hvor mange hunde der har skidt i udkanten af hans have er det ingen grund til at skade hunde og andre dyr på den måde, det er direkte SYGT... Så må manden sætte et hegn op...

• #56   2. maj 2009 Hold da op......

Skulle da lige ha' været mig der havde skrevet en tråd om at min søn havde fået trådt en halv sømmåtte op i foden og så folk skrev at "Så kunne jeg lære at sende mit afkom ind i andres haver" .... Princippet er det samme...

Det er sgu koldt, ligemeget om man har noget at gøre der eller ej !

Labradutti - Du kan ringe op til politiets information og spørge hvordan du skal forholde dig til det og om det overhovedet er lovligt at nedgrave "fælder" for mennesker og dyr der træder forkert.. Du kan ringe op lige nu hvis det er - Der er altid en vagtpolice og de gange jeg har haft spørgsmål har de altid været vældig flinke til at informere !

• #57   2. maj 2009 Hvis nu manden havde plantet giftige planter.... ( husk der er mange planter , der er giftige for hunde ).... hvad så, hvis hunden gnaskede en bid af en giftig plante... og blev syg... eller muligvis døde.
    Er det så også mandens fejl at hunden blev syg / døde.... når planterne står på HANS grund...... eller skulle ejeren have holdt hunden væk fra mandens grund.... ????

• #58   2. maj 2009 Stine P

Præcis...!!

Jeg var flejnet fuldstændig skråt hvis det var en af mine hunde det var gået ud over

• #60   2. maj 2009 Har talt med politiet og de vil ikke gøre noget som helst.. Tror egentlig bare han syntes at jeg var lidt mærkelig.. Så næste stop er kommunen..

• #61   2. maj 2009 *NITTIB* *Lasse*&*Nanna *

Det kan du jo slet ikke sammenligne.
    Han graver fælder ned som bevidst er til for skade dem der træder på hans grund, hunde, børn, vilde dyr osv.

• #63   2. maj 2009 > Labradutti <
    Nej selvfølgelig sådan noget gider politiet da ikke beskæftige sig med, det er jo "bare" dyr... så skal de jo lette sig fra kaffebordet....
    arhh bliver så gal, det danske politi er til at lukke op og sk*** i

• #64   2. maj 2009 Ja, lad så få det dyrepoliti til DK TAK!!!!!!!!

• #65   2. maj 2009 Ja jeg skal nok arbejde der frivilligt hvis dyrepolitiet kom til DK

• #66   2. maj 2009 Jeg synes bestemt også der er god grund til at melde det !

Når det så er sagt, finder jeg det ikke rimeligt, at vi gir vores hunde lov til at snuse rundt i andre folks haver - det var hvad du skrev i allerførste indlæg Labradutte...og jeg læste det også som om hunden havde været helt inde i forhaven...hvilket du senere fik ændret smiley

• #67   2. maj 2009 Kort og godt...... hunden har intet at gøre på mandens grund....sådan er det........ uanset om der ligger søm...giftige planter...gravede huller...eller han havde hængt en spand vand op men GRØN frugtfarve..... som vippede ned over hunden , hvis den gik ind i hans have.

hi hi... en grøn hund.... som ikke kan vaskes ren m e g e t længe...... *GG*

• #68   2. maj 2009 Nej self. skal man ikke lade sin hund gå ind i andres haver, men hvis det bare er det lille stykke der grænser op til fortovet, så kan jeg sgu ikke se noget problem i det.
    Men man er lidt syg hvis man lægger en søm måtte ud... har da aldrig hørt noget lign.

• #70   2. maj 2009 Hold da op hvor jeg rystet, ikke nok med at manden har gjort som han har, men mest over dem som sidder og siger at så kan man lære det !!

Som Stine P siger havde det været hendes søn, ja så var manden da belv slagtet herinde......

Og nu har hunden jo heller ikke været inde i nogen have, den har trådt 10 cm ind i en åben forhave !!

Jeg ville gå ned på kommunen og undersøge hvor martiklen starter i forhold til fortorvet, for du har som regel en god 10 cm fra fortorv til grund!!!

• #71   2. maj 2009 NITTIB...har hørt det praktiseret....tror dog næppe jeg ka hitte tråden om den blå hund...dette var dog spraymaling på en hund, der gentagne gange rendte løs i kverteret ;o)

• #72   2. maj 2009 ***Maria***
    helt enig..... han burde flytte langt ud på landet hvor der kun var ham selv...

• #73   2. maj 2009 Hvor ved man fra , at manden har gravet en sømmåtte ned i HELE hans forhave..... hvis hunden kun har tråde 10 cm ind. ???

Det skriver du jo selv her..... CITAT::::::::::::::::::::::Mig og en kammerat er ude og gå med vovserne og pludselig trækker min kammerats hund benet til sig, da han træder i noget jord..
    Så er det sku en mand som har lagt en søm måtte ud under jorden i hele hans forhave, så hundene kommer til skade hvi skade går ind på hans grund!!!!¨:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

HELE hans forhave er vel ikke kun på 10 cm......

• #74   2. maj 2009 Nå jeg vil smutte inden jeg sidder og hidser mig for meget op smiley haha... ha en god aften alle sammen

• #75   2. maj 2009 NIIIIIIB... Han harv nærmest "hegnet" haven ind eller omkranset den med søm måtter.. så uanset hvor du trådte så ville du komme til skade!

• #76   2. maj 2009 > Labradutti <

Hvor ved du det fra..... hvis hunden kun lige trådte 10 cm ind med den ene pote....... hmmmm

• #77   2. maj 2009 NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIB.... Hvad sker der lige for 3 grads forhøret der.. Da hunden trak benet til sig, ville vi se hvad han havde trådt på, så kom vi til at se rækken med søm gennem hele haven.. Er det forklaring nok.. Du tror da vel for H.... ikk jeg sikker og hidser mig ophvis jeg bevidst har har ladet hundene vade rundt inde i haven??

• #78   2. maj 2009 Synes godt nok folk herinde er for langt ude.
    Hvad dælen blev der af begreber som gensidig respekt, høflighed og medmenneskelig hensynsfuldhed.
    Nu må i lige tage at styre jer, i stedet for at være så selvretfærdig over 10 snollede centimeter. Hvordan er det praktisk muligt at vade rundt på 10 cm, det vil jeg godt lige have forklaret engang!!!!!
    Er godt nok forarget da.

• #79   2. maj 2009 Jeg tror skam ikke noget..... jeg læser bare , hvad der er skrevet.... :O)

• #80   2. maj 2009 Må forresten hellere skynde mig ned og tage nogle billeder så snart der bliver lyst

• #81   2. maj 2009 *NITTIB*
    Det er godt vi har medmenneskelige mennesker som dig smiley

• #82   2. maj 2009 beklager men orkede ikke at læse hele tråden, så er det skrevet før, så undskylder jeg.

men din hund har intet at gøre i hans have -om den skider der er sagen uvedkommende. Den har heller ikke lov at gå ind i hans forhave og snuse.

Søm er absolut drastiske midler, og osse mere end jeg synes er "nødvendigt". Men hold din hund ude af folks have -hvadendten den bare snuser eller ej -så slipper du osse for den slags.

• #83   2. maj 2009 Michelle.. Lige for at opsummere.. Så kom han til at træde ind på jorden med én pote.. han gik ikke i forhaven!

• #84   2. maj 2009 Nåe jo forresten glemte helt at sige at da vi gik ind for at konfronterede manden.. Så gav han os fingeren og sagde at vi var flabet! Meget moden og voksent udsagn synes jeg..

• #85   2. maj 2009 Michelle.
    Spørger bare af ren nysgerrighed.
    Har din hund aldrig trådt ved siden af fortovskanten?

Jeg mener også at man skal holde sin hund af andres martrikel, bestemt. Det er mega belastende med en hund der render overalt og besørger hvor det passer den. Men synes det her er grænsende til det hysteriske.

• #86   2. maj 2009 Tina.... Lige netop.. Jeg er meget påpasselig når jeg går med min hund.. Respekterer virkelig folk haver, buske, stakit osv.. Men fordi den bette vovse kommer til at træde ved siden af, så skal poten gennembores af et søm.. Det er vist lige i overkanten!

• #87   2. maj 2009 Labradutti -en pote eller 1 meter er vel i sidste ende igyldigt. hans have er hans have.

jeg er ikke tilhænger af metoden -absolut ikke. Det er jo til fare for vilde dyr osse, og dem kan man jo dårligt forklare skal blive ude.

Men nu kan jeg jo se hvordan folks forhaver ser ud her hvor jeg bor -rigtig mange steder svømmer i hundelort, og ikke bare på fortovskanten, men faktisk helt ind i folks forhaver.
    Så jeg har forståelse for at manden er træt af det og gør noget. Dette er IMO ikke måden at gøre det på nej -men jeg mener ikek du kan brokke dig over at din hund kom til skade på hans grund.
    -de har vel snor på og kan holdes ude.

Det jeg reagerer på er at du skriver at hunden jo ikke sked eller lettede ben, men kun snusede.
    Den del er helt ligegyldig. Uanset hvad hunden gjorde der, så må den ikke vre der.

Vi kan sagtens diskutere metoder til at holde hunde ude -dette er bestemt ikke en jeg synes er i orden.
    Men at din hund er kommet tilskade på en andens grund, må stå for egen regning.

• #88   2. maj 2009 Tina -jo det har han da. Men kom han til skade ved det, så ville jeg ikke sidde her og brokke mig over det;o)

jeg kan sagtens forstå man er chokeret over mandens metodevalg -men jeg kan IKKE forstå at man brokker sig over at hunden kom til skade på en anden mands grund

• #89   2. maj 2009 Michelle. Uanset hvad så må man ikke have ting som bevidst kan skade dyr eller mennesker på din grund.. Når din hund går og snuser på fortovet, hænder det så ikke at en enkelt pote kan komme ind i et bed eller en plæne?? Det er jo fysisk muligt andet!

• #90   2. maj 2009 Labradutti.
    Det er da klart. Synes det er at gå over stregen.
    Har også asfalteret grund og forhave med buske op til et fortov, men lemlester da ikke nogle hvis det er jeg finder en henlagt pølle.

• #91   2. maj 2009 Labradutti -læs mit svar til Tina:o)

• #92   2. maj 2009 Michelle.. Tænk hvis et barn faldt og fik boret søm op i hænderne?? Jeg er lykkelig for at der ikk skete noget, men hvad hvis det går MEGET galt næste gang.. Han skal stoppes!

• #93   2. maj 2009 Labradutti -prøv at læse hvad jeg skriver. Jeg er IKKE enig i hans valg af metode (=sømmåtte).

Tilgengæld mener jeg ikke man kan brokke sig over at ens hund kommer til skade på en andens grund.

Man kan sagtens undres over at han vælger så ekstrem en metode, og det gør jeg da osse selv.
    Men at din hund er kommet tilskade pga den vadede ind på hans grund, må jo stå for din regning, SELVOM hans metode ikke er rimelig. (håber det tydeliggjorde det)

• #94   2. maj 2009 Michelle.
    Vil nu ikke give dig medhold i at man har forvildet sig ind på en andens grund, hvis det kun drejer sig om 10 cm. fra fortovet.

• #95   2. maj 2009 Tina.. Lige præcis

• #96   2. maj 2009 Labradutti.

Du må få opdateret stivkrampen, og så jokke på hans søm, for efterfølgende at sagsøge ham for tabt arbejdsfortjeneste, svie og smerte og invaliditet smiley

* tag ikke overstående bogstaveligt*

• #97   2. maj 2009 Tina.. hehhehehe.. Nåe ja.. Jeg er jo bare så pokkers glad for mit arbejde.. Så det går desværre ikke :o)

• #98   2. maj 2009 > Labradutti <
    Hehe, det var da en måde, når nu ordensmagten ikke gider lette den bredde.

Nå, klokken er mange, og skal jeg ikke sove den hele formiddag væk i morgen, så tror jeg også jeg skal slæbe kadaveret ind i sengen.

God bedring med poten forøvrigt og god vind med at få ham meldt.

• #99   2. maj 2009 Labradutti: det han har gjort er rent faktisk strafbart... han skal skilte med at sømmåtten er der.
    Jeg har hørt at der er en parcelhusejer som er blevet fængslet (mener jeg det var) fordi han havde gravet et hul i sin have mens han udbyggede huset. Så tog han lige væk i en weekend og i den weekend var der indbrud. Altså ulovlig indtrængen. Tyven faldt ned i hullet og brækkede benet og tabte tyvekosterne. Han anmeldte parcelhusejeren og han kom altså til at møde for det.

Jeg synes det er frygteligt at man sætter ting op for at skade dem som måtte enten ved et uheld eller fordi hunden snuser. Helt ærlig så er man altså sunket langt ned.

Jeg giver Stine P og mange andre ret og siger at folk skal tale pænt for princieppet i hvem der lige rører en grund børn som hunde.

• #100   2. maj 2009 helle.. Lige præcis.. Altså man kan blive anmeldt til kommunen hvis ens naboer synes man roder.. Men man må godt skade mennesker og dyr bevidstØ?? Det hænger ikk sammen.. Skal bare liiige finde de rigtige tråde at trække i.

• #101   2. maj 2009 ja jeg ved ikke hvor det skal anmeldes. Men jeg ville kalrt anmelde det. Problemet er at du skal have helt kalre beviser for at det er ham som har lagt det der med vilje og at det er sømmåtten som har skadet din hund.

Håber virkelig din hund bliver frisk igen.

• #102   2. maj 2009 Jeg lusker ned og tager billeder imorgen tidlig..

Der skete heldigvis ikk noegt med min kammerats hund, da det jo kun lige var en enkelt pote han fik indenfor på grunden..

• #103   2. maj 2009 Labradutti -jeg kan da se at de fleste faktisk ikke synes måtten er en GOD løsning;o)

Men havde du anmeldt det, hvis du var kommet forbi, havde set at der ragede nogen søm op, men uden at hunden var kommet til skade?

jeg synes problemet med den måtte, er at det kan gå udover vilde dyr -hvis folks hunde går henover, så er det altså folkd egen fejl (tilgengæld trist for hundene).

Jeg tænker lidt om måtten måske i virkeligheden er lagt pga katte? Igen er jeg ikke enig i valg af metode, men jegved at nogen forsøger sig med mange underlige ting, for at holde katte ude af deres haver.
    -jeg selv kunne nok osse finde på et par ting med samme formål (dog væsentligt mere dyrevenlige).

• #104   2. maj 2009 Michelle.. Jeg havde anmeldt det uanset hvad.. For det kan gå rigtig galt.. Det er mig "ligemeget" forstå mig ret, om det var en hund eller et pindsvin som kom til skade.. Det må bare ikke forekomme!!

• #105   2. maj 2009 Hvis policen ikke vil gøre noget ved sagen, så synes jeg du skal ringe til den lokale avis ASAP mandag morgen, det er ikke sikkert haveejeren synes det er fedt at der pludselig dukker en journalist og fotograf op og stiller spørgsmålstegn ved det han har gang i, og en sidegevinst er at du får advaret andre hundeejere mod den SA**** haveejer...

Og det undrer mig overhovedet ikke at policen ikke gider gøre noget ved det, der er jo tit tilbud på citronmåner i Brugsen ( ironi er en herlig ting ).

• #106   2. maj 2009 Fatter ikke den med at straffe hundene for ejerens manglende evne til at bruge hovedet og holde deres hunde fra amdre folks grund ..

Den sømmåtte er da en syg idé !

• #107   2. maj 2009 Jeanette.... hehheee.. Jeg har sendt mail rundt til dyrenes beskyttelse og dyreværnet og så står den på kommunen på mandag.. Men ja, lokal avisen var nok ikk en tosset ide.. Har en god ven, som er der, måske han kan hjælpe..

• #108   2. maj 2009 Punkter som du kan nævne for din lokale avis:
    Politiet vil intet gøre (sørg for at have navn og "rang" på politimanden som tog imod din anmeldelse).
    Din vens hund er kommet til skade (billed af hundens pote).
    Andre hunde og måske børn kan komme til skade.
    Spørgsmålstegn ved om det overhovedet er lovligt.

• #109   2. maj 2009 Du SKAL kontakte den lokale avis... Kontakter avisen så politiet i forbindelse med at de skal skrive artiklen, vil politiet som regel forsøge at rede det ud med dig, og så holder du bare på at det ikke bør være lovligt (ved ikke om det er lovligt eller ej)...

Jeg har lært det ad den hårde vej, da jeg anmeldte en mand for misrøgt af hans drætige tæve, der skete først noget da tæven var døden nær og avisen blev sat ind i sagen!!

• #110   2. maj 2009 Jeanette.. Der skete ikk noget med hunden, men det kunne er nemt have gjort.. har skrevet til avisen.. Så må vi se..

Jeg vil til køjs, skal på udstilling imorgen og se en masse dejlige vovser..

• #111   2. maj 2009 God fornøjelse på udstilling, de lækre vovser har nu været der idag ;o)

• #112   2. maj 2009 Så har jeg kontaktet lokal avisen.. Er spændt på hvad melding jeg får tilbage.. Er bare bange for at han måske allerede har fjernet de måtter.. Men må skynde mig ned og tage billeder når der bliver lyst imorgen..

• #113   2. maj 2009 Min hund skal ikke gå i andres haver... Jeg har ikke samvitighed hvis jeg skulle blive opdaget. Jeg synes det er gotesk at folk ikke kan ha deres haver for sig selv uden at alle hunde komme renende... Vores have er ikke indhejnet og ligger på et hjørne jeg er da træt af at der altid kommer en masse han hunde stormede ind i vores have uden at de har fået lov/blevet budt. Men alle er ellers velkommen, men det er mig/min kæreste der skal bestemme det, ikke bare tilfældige forbipasserne folk og ders hund. Jeg bliver dælme også gal i skralet når folk bare vader ind i vores have, bare fordi de spare tid når de krydser.

Når så det er sagt så synes jeg personlig også det er en mærkelig måde at løse sit problem på. Jeg kan heller ikke rigtig li tanken om at et barn skulle falde ned i det. For den sags skyld; bare fordi jeg og min kæreste ikke mener at vores hund skal gå i andres haver kan det jo godt være en anden som lufter den og ikke vejlere hende. Jeg ville dælme blive ked af hvis hund havde smadret poten over sådan en holdning.

Enlig burde søm ikke være nødvendig, man bør respekter folks private grund. Selvom vores hunde er vores et og alt behøver vi ikke opføre os som om vi ejer verden. Der skal være plads til os alle... den går vist begge veje...

• #114   2. maj 2009 Britta... Har lige læst din historie med Bella.. Hold da op hvor må det have været frygteligt! Er glad for at hun er hjemme igen og i god behold.

Mathilde.. tak for kommentaren, er enig.. Der må være andre løsninger end at skade dyr eller mennesker..

• #115   2. maj 2009 Jeanette.. Har I været afsted idag?? Det er første gang jeg skal opleve en udstilling, er super spændt..

• #116   3. maj 2009 Min tanke: Hvem har ikke prøvet/forsøge at sende en andens hund ud af ens egen have enten fordi man ikke gider ha den der eller fordi naboen gerne vil ha at man sender deres hund hjem igen hvis den skulle være løbet hjemme fra....

Det er dagligt at naboernes hunde rander rundt fri... har en aftale med jordens fredligest hunds ejer om at sende den hjem når han kigger ned til os... Men det er total umulig... Han vil ikke hjem. Det er da meget hyggeligere hos os...Så står jeg nærmest og råber og skriger "kan du komme hjem"... Det er så pinligt når hunden højst rygger sig 2 skridt... hen imod en selv. Godt så...

Jeg bliver også lidt pinligt når jeg forsøger at sende forbipassernes hunde som går inde i vores have og snuser (eller mere). Hvis jeg så forsøger at sende den enten hjem eller bare ud af haven... Nå så man står der og gør sig til og så ejeren pludselig dukker op enten fordi de komme senere gående bagefter... så ender jeg med at være den som undskylder... endelig burde det jo ikke være mig der skulle gi en undskyldning men jeg bliver total taget med bukserne ned. Det er så flovt.

egentlig burde være dem som bør være flov over ikke at have mere kontrol over sin hund.

• #117   3. maj 2009 Mathilde: vi satte hegn op (ekstra højt) fordi vi også har en hjørnegrund og ikke vil have folk i vores haver og hunde rendende og fordi vi gerne vil have at vores bliver hos os.

Labradotti: lyder som en rigtig god ide men lokalavisen. Link gerne artiklen herinde hvis de vælger at skrive om det.

• #118   3. maj 2009 Helle J: Vi har simpelthen en helt fantasktisk usigt og kravet fra min kæreste side da vi fik Gaia var at haven skulle ikke hegnes ind. Det ville virkelig også bare synd. (Jeg har som hvalp virkelig lagt meget arbejde i at det skulle virke naturligt at blive på grunden. Hun går bare ikke ud, men vi er oftes også ude sammen med hende).

Og når vores hund ikke har nogen problemer med at blive hjemme så burde det dælme heller ikke været et problem for mennesker og dyr at resketere at man bliver budt inden man bare kommer vaden ind i folks haver. Selvfølgelig er det okay en gang i mellem men det er så tit når folk komme gående med deres hund at de bare lade den rande inde i hinandens haver unden tilladelse....

Min kæreste er født i dette lille lokalsamfuld og han maner bestemt ikke at jeg skal ta den om med folk der ikke viser os den respekt... Vi skal være dem der finder os i det. Hmmm ja så ber vi vel også selv lidt om det. Men alligevel hør min bøn.

• #119   3. maj 2009 Må dog inderømme at et hegn ville være passende når løbetiderne træder ind... det er et helved med alle de hanhunde der er løse i området.

Men ellers kommer de kun for at lygte og se om hun snart komme i løbetid...

Jeg "river" sku den livmor ud af hende så stopper bekymringerne forhåbentlig. smiley Smiler, det er selvfølgelig bare en joke!

• #120   3. maj 2009 tjaa det ku ha gået ud over mange, både dyr og børn eller avisbudet og det er ikke en fed måde, at sikre sin have på. men selv om manden er i sin ret, så kunne han vel ha sat et hegn op eller noget i den stil, så netop børn og ældre ikke falder ind over græsset en dag. hans metoder er uhyre grov og farlig, men desvære bliver nogle folk desperate, så vi må bare huske børn og dyr på, at blive fra andres græs, for man ved jo aldrig c",)

• #121   3. maj 2009 Nu har jeg ikke lige fået læst alle indslag, men min kloge mand har lige fortalt at fra fortovskant og 30 cm ind er OFFENTLIGT areal, uanset om der er have eller ej. Så det er dybt ulovligt det han har gjort.

• #122   3. maj 2009 Anja.. hmm... Det lyder jo pludselig meget interessant!!!! Hvor ved han det fra, for det er jo et fantastisk argument???

Jeg har bare sovet SÅ dårligt i nat. Har haft de værste mareridt over hvad der kunne være sket.. Det vil simpelthen gøre så ondt på mig hvis der sker noget alvorligt og jeg ikk har trådt ind!

• #123   3. maj 2009 Uanset om det er en forhave..... eller det er en lejlighed på 4. sal.... så er det privat område.
    Hvad ville i sige til , at det var offentligt område 30 cm. ind i jeres entre' på 4.sal..................nej vel.... det ville i ikke finde jer i........i ville omgående ringe til politiet.

Ikke at jeg mener man skal ringe til politiet , hvis en hund vader 10 cm. ind i ens forhave........ men udgangspunktet er det samme...... :O)

• #124   3. maj 2009 Og det har ikke noget med fortovskanten at gøre........ det private område starter , der hvor matriklel-pælen sidder......:O)

• #125   3. maj 2009 Hmmm, sikken en debat i har jer her... Ingen tvivl om at det er synd for hunden og at manden ikke er helt rask i skallen... MEN, som sagt af mange andre, det er HANS grund og din og alle andre's kæledyr har absolut intet at gøre derinde, uanset om det er 1 cm eller 10 mtr det drejer sig om, MEN derfor er det stadigvæk ulovligt, det han gør... Det er bare med at tage fat i politi'et og/eller kommunen, så han kan blive tvunget til at "rydde" op... Det med om han bryder dyreværnsloven, er jeg lidt skeptisk ved, for man bryder jo IKKE dyreværnsloven når man sætter f.eks. muldvarpe-fælder i sin have og man gør vel ikke forskel på dyr, eller.???

• #126   3. maj 2009 Jeg syns også det lyder interessant - 30 cm er ret meget...hvor har din mand det fra Anja ?

Så vil jeg egentligt gerne ha, at kommunen fjerner svalderkål og mælkebøtter hos mig indtil 30 cm fra fortorv, da det åbenbart er offentligt eje *G*

Nåm de fleste i vores ´pæne´ villakvarter har jo nydelige småbuske dér og sirligt plantede blomster....og de er så sat på offentligt areal, som folk har deres fulde ret til at betræde ?

• #127   3. maj 2009 Jeg har kontaktet lokal avisen, så må vi e om de evt. kunne være med til at starte denne debat.. Og så tager jeg fat i kommunen på mandag..

Jeg har fuld forståelse for jeres argumenter, men jeg vil alligevel forsøge med alt hvad der står i min magt at få det fjernet.. Tænk hvis et af jeres små børn faldt på fortovet eller en ældre for den sags skyld.

Rene.... jeg tror at muldvarper går ind under skadedyr, men er ikk sikker..

• #128   3. maj 2009 Det med muldvarpe, var bare et eks...Er ikke sikker på at de kan betegnes som skadedyr...det er bare almindeligt kendt, at man må sætte fælder op, når de hygger sig i vores haver...

Håber virkelig der bliver sat en stopper for den mand's metoder...

• #129   3. maj 2009 Nu vil jeg så lige blande mig, for er næsten sikker på det ikke kan være lovligt at lægge søm ud på den måde, medmindre det er INDE i haven.. Det lille græsstykke som grænser op mod fortovet og har offentlig tilgængelighed, må vel gå ind under samme regler som selve fortovet? Hvis jeg nu falder og brækker benet på mandens fortov, ja så skal han erstatte.. Det samme gælder vel hvis jeg træder i hans sømmåtte i græskanten?!

Syntes det er stygt og ganske forargeligt at folk kan have så lidt hjerne, for som mange andre skriver, så kan det ligeså godt gå ud over børn, gamle mennesker som snubler på fortovet og vilde dyr.. Det kan jo faktisk gå grueligt galt.. Afhængig af hvor lange sømmene er, er der vel også noget der hedder våbenloven?

• #130   3. maj 2009 Labradutti: Spændende tråd du har lavet, og sikke en masse holdninger. Håber da du melder tilbage med hvad de forskellige organisationer siger til sagen og hvad du får fundet ud af smiley I øvrigt held og lykke med det og god bedring til hunden smiley

• #131   3. maj 2009 René - Muldvarpe er skadedyr, men derfor er det stadig påkrævet at de fælder der ligges ud, er 'humane'.. Altså de skal dø med det samme når de går i fælden..

Derfor at de der bjørnefælder er ulovlige herhjemme. Der hvor den klappe sammen om benet når der trædes på den. Fordi at dyret lider unødvendigt.

• #132   3. maj 2009 Stine P:

Okay, der var så lidt jeg havde misset i timen, hehe...

• #133   3. maj 2009 ------------------------GLÆDELIGE NYHEDER----------------------------------

Jeg skal forsøge at fatte mig i korthed.
    Men manden troppede op ved vores hus imorges for at høre nærmere hvad problemet egentlig var. Jeg måtte jo så forklare ham at jeg synes at det er uforsvarligt risikere dyr og menneskers helbred på den bekostning.. Jeg spurgte ham flere gange om han vílle kunne leve med sig selv hvis et barn kom slemt til skade, det reagerede han ikk voldsomt på..
    Da jeg så nævne de forskellige instanser jeg har kontaktet, var det som om at alvoren begyndte at fise ind på lystavlen!!

Han mente at den eneste grund til at jeg var oprørt var fordi at det var "min" hund det var gået udover.. Der måtte jeg jo så forklare ham endnu engang mine bekymringer omkring vilde dyr, børn og ældre.

Han fortalte så at han har valgt at sætte en hegn op istedet for denne metode.. Så nu sætter jeg min lid til at mine taleevner har bragt ham til fornuft og at vi kan løse det her uden andres indblanden!!

Men hvis dette ikke er sket inden weekenden er omme, så starter jeg bare hele maskineriet igen!!

• #134   3. maj 2009 Labradutti -

Godt at du fik en god snak med ham !
    Og godt at han ikke bare troede at det var fordi at det var DIN hund, men ligeså meget sikkerheden generelt..

• #135   3. maj 2009 Stine.. Jeg ved ikk hvor god den snak var.. Tror mere at han var bange for konsekvenserne..

• #136   3. maj 2009 Labradutti - Nå ok på den måde, mig der er langsom :-S
    Nå men så må man bare sige at sålænge at han forstår at sådan noget djævelskab ikke skal ligge gemt under overfladen så må det være godtnok..

Skriv endelig hvad det ender med smiley

• #137   3. maj 2009 Det er da godt han har fået lidt skræk i livet, så at sige.
    Hvis det er det der skal til, jamen så er det det der skal til.

• #138   3. maj 2009 Godt gået.. Husk at holde ham til ilden, mænd har det med at "glemme" smiley

• #139   4. maj 2009 jeg støtter bestemt heller ikke op om metoden med pigge... hvad er det da for noget mrækeligt og grusomt at gøre??????
    MEN, når det er sagt, kan jeg virkelig godt forstå frustrationen fra mange, over både katte og hunde, som får lov til at gå på andres ejendom, også selvom det kun er et lille stykke, det er simpelt hen røv irriterende og respektløst af dyrenes ejere.

Igen: jeg støtter IKKE op om metoden... slet slet ikke...
    men jeg støtter heller IKKE op om hundeejere der lader deres hunde gå på andre folks grund!!

jeg siger ikke det var hvad du gjorde "labradutti", men jeg bruger lige tråden til at komme med det statement. ;0)
    for var det virkelig 10 cm fra fortorvet, så ja, så er det ikke engang hand grund endnu!!

• #140   4. maj 2009 Miss FC,
    præcis..

Jeg siger heller ikke at jeg synes søm er en særlig konstruktiv løsning, og det er nok ikke noget normale mennesker finder på.
    Men hvis jeg havde en grund, ville jeg ikke have fremmede hunde i den..

Hvor mine forældre bor, har naboerne en forståelse, for mange har katte, så de har lov at rende i hinandens haver. De er alle enige, og ved hvem der ejer hvilken kat.
    Men jeg lader altså ikke hunden snuse ind af deres havegang.. jeg synes de skal have lov at have den i fred.. Og så handler det ikke om hvorvidt dyret laver noget derinde, men bare alm. respelt og pli..

• #141   4. maj 2009 Helt enig - holdningerne er vist heller ikke så mange og forskellige, som det nævnes ind imellem....

Det er jo fuldstændig uforsvarligt og sygt det manden har gjort, og vi ka åbenbart hermed alle glædes over, at sømmåtter er fjernet !

Håber også, at vi alle er enige om, at vi ska holde vores hunde væk fra andres grund - hundeejere er ikke altid et velset folk, så det er ret vigtigt at vi udviser respekt for andre mennesker overalt, hvor vi færdes ;o)

• #142   4. maj 2009 Jeg gik forbi hans grund i aftes og der var de fjernet.. Så min mission er fuldført!!

At han så synes at vi er nogen dumme unger, det må så stå for hans egen regning :o)

Men tak for opbakningen og alle de gode indlæg og det her må vist vise at hvis man virkelig gør noget, så nytter det :o)

• #143   4. maj 2009 det er jo sindsygt at ligge sådan en fælde ud også i forhaven??? og undskyld mig hvilket normalt tænkne barn ville gå forbi en evt bold der ligger i forhaven blot for at spørge om de må tage den bold de lige er gået forbi på vej der ind?? et barn der er godt opdraget?? jeg ville da tro det var en joke hvis en unge ringet på min dør, og spurgte om han måtte tage sin bold 10 cm inde i min for have,,,

• #144   4. maj 2009 Sus: det er lige præcis det med, at hundeejere ikke altid, faktisk ofte, ikke er et populært folkefærd. Og jeg har også haft episoder hvor filk ikke ville have jeg skulle gå med hunden i rabatten, men de ville heller ikke have jeg skulle gå på fortorvet, for der skulle hunden ikke lave noget. Nogle ville have jeg skulle gå ned i parken, men det er jo ikke sikkert hunden kan holde sig hele vejen, og andre ville ikke have hunde i parken og mente man skulle gå et andet sted hen.
    Nej, i Valby hvor jeg boede dengang, der følte jeg mis bestemt ikke velkommen.

Og naturligvis skal alle kunne være her, men jeg tror man ville kunne opnå mere forståelse hvis alle f.eks. samlede op efter hunden, kun lod hunden gå på offentlige steder og ikke i andres haver, kun lod hunden gå løs hvor de måtte osv osv.
    Alle dem som ikke gør dette, er virkelig med til at gøre det værre for os andre.

• #145   4. maj 2009 Bestemt enig Karina... og sikke nogle øv-oplevelser du har haft, fordi andre ikke udviser samme respekt smiley

Her i kvarteret og især af mine tætte naboer, som ikke har hund, fik jeg et noget bekymret blik, da jeg fortalte jeg sku ha hund - husker tydeligt, at nabokonen sagde ´ja, jeg klapper den ikke ! `.

Sakki er nu snart 4 år og vi har altid haft den pli der bør være...til gengæld er Sakki meget vellidt hos alle omkring os - det ka bestemt godt betale sig ;o)

• #146   4. maj 2009 Stemningen er bestemt også anderledes her i Jelling end den var i Valby i forbindelse med hund.
    Men jeg har stadig haft oplevelser som tydeligt viser, hvor trætte folk er af de hundejere som ikke påtager sig det ansvar det er at have hund og den forståelse det kræver overfor dem som ikke har hund.
    1. gang satte Bergkamp sig for at lave nummer to. Det var ved en hæk ved siden af fortorvet lige ved siden af en indkørsel. I det han sidder der, kommer ejeren af huset kørende i bil ind i indkørslen. Jeg samler naturligvis op (som jeg altid gør!!! Det er SÅ vigtigt for mig) og idet jeg skal til at gå videre kommer ejeren løbende og kigger hvor Bergkamp lige har siddet. Jeg kigger på husejeren og hun siger: "Jeg skulle lige tjekke om du samlede op. Jeg er så træt af alle de hundelorte". "Det kan jeg godt forstå" svarede jeg "Dem som ikke samler op gør det meget svært for os andre" Hun sagde "Men dejligt du gør det. Tak skal du have" "Det skal du ikke take for, det er min pligt" Svarede jeg.
    2. episode er, at for enden af vejen her, der ligger et hjørnehus. De har prøvet ALT for at komme de hundelorte som er foran deres hus til livs. De har engang sat små flag i hver hundelort, for at vise hvor mange der er og gøre opmærksom på problemet. Men det hjalp ikke. De har netop banket et stort skilt op på deres husmur hvor der står, at os "kære" hundejere skal samle op. Næste gang bliver det meldt til politiet.

Generelt kan jeg stadig mærke øjnene der hviler på mig når jeg går med hundene... går jeg nu med dem i snor? Samler jeg op efter mig? Går vi ordentligt på fortorvet? osv osv.

Ja, det er bedre end Valby. Og de fleste, i hvert fald dem i mit nærområde, ved hvem jeg og mine hunde er. De ved jeg samler op og respekterer folk og holder afstand når vi går. De ved også, at når de kommer gående med børn, må børnene eller den voksne, gerne spørge om de må klappe hundene. Og så sætter jeg mig ned på hud og hjælper børnene med hvordan man siger ordentligt hej til mine hunde.
    Det elsker dagpleje-mødrene her i byen. ;0)

Mine hunde sidder altid oppe i vinduet og kigger ud på vejen, og børnene elsker at vinke til dem og sige hej.

Så det er bestemt blevet godt. Men jeg har måtte arbejde meget for det.

Det er bare irriterende, at man skal starte på et grundlag der hedder: "skyldig indtil modsatte er bevist"
    altså at man skal vise at man er en god og ansvarsbevidst hundejer før man opnår sin plads og ikke omvendt.

Så jeg bliver virkelig gal når andre hundejere ødelægger det.

• #147   4. maj 2009 Jeg har fået mail fra både Dyreværnet og Dyrernes Beskyttelse og de giver mig medhold i at det er ulovligt at indhegne sin have på denne måde.
    Citat: "Det er ulovligt at hegne sin have ind med materialer, der kan skade hunde eller mennesker. I loven står der ikke noget om katte, men der er tydeligvis tale om, at sømmene i høj grad kan være til fare for hunde og mennesker. Politiet bør derfor tage din henvendelse alvorligt. Jeg anbefaler at du ringer til dem igen, og oplyser hvad jeg har skrevet i denne mail."

Så hhan kan bare komme an kan han.. Heheheee

• #148   9. aug 2010 Har altså fulstændig ret i at det er farligt sådan noget!!

f.eks. hvad hvis et barn havde faldet og ramte hans jord? så havde barnet altså kommet meget til at skade!!

eller måske et pindsvin eller et egern havde gået ind i hans have?

han er squ da sindsyg i hovedet efter min mening!

Synes det er så synd for din hund:(

og dem der ikke støtte hende, prøv og tænk på hvis det var jeres hund eller jeres barn? en fulg kunne også komme til skade?!

Der er mange vild dyr, som kunne komme alvorligt til skade!

synes det er godt, du har gjort så meget for at få det fjernet!:)

• #149   9. aug 2010 Kristina M Måske det heller aldrig ville ha været kommet så langt, så det havde været nødvendig, at lægge søm i forhaven, hvis folk havde styr på deres hunde, så de ikke bare rendte rundt og joskede i hans forhave

• #150   10. aug 2010 Mette.. Det har du ret i, men det er ikke et stort problem på vores vej. Jeg boede der i knap 2 år og har samlet én hundelort op i forhaven smiley

Hans problem var at der kom pote spor i jorden smiley

Kommentér på:
JEG ER CHOKERET!!!!!!!

Annonce