{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.541 visninger | Oprettet:

smykke med hundens/elskedes aske {{forumTopicSubject}}

Har lige været i Tyskland med familien...
gik så ind til en guldsmed med en guldring jeg skulle have lavet om... vi står så og snakker frem og tilbage og han siger så hvor gammel joey er, har ham med i en taske og jeg svare han er to... guldsmeden kigger og siger så "jamen så går der længe før du kan få lavet smykke af ham" og jeg kigger lidt og tænker jeg må have misforstået et eller andet der.. og spørger hvad han mener.. Han fortæller så at nyeste mode er at gemme lidt aske fra sit kæledyr, hustru eller afdøde mand hvis denne er blevet kremeret og smelte det ind i guldet eller trykke det ind i en sten... også viste han mig en dames ring han netop havde færdiggjort, en guldring hvori asken var også en gennemsigtig krystal hvori hundens billede var graveret indeni ringen stod der "immer" og ikke andet.. et eller andet sted synes jeg tanken er sød, men jeg tror ikke det var noget jeg ville gøre brug af.. hvad med jer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  smykke med hundens/elskedes aske
  • #1   3. maj 2009 Det er da en sød tanke, men ville ikke gøre mig brug af det.
    Min far er netop død, og skal hente hans urne i løbet af næste uge og det kunne aldrig falde mig ind, at gemme lidt af asken og få lavet det til et smykke.


  • #2   3. maj 2009 Lyder da lidt sjovt smiley Men skal nok være p**** dyrt...
    Ved ik rigtig om det var noget jeg ville bruge, men det er jo en meget personlig ting som ingen andre har...


  • #3   3. maj 2009 Jeg må indrømme at jeg synes det er en smule makabert. Men nu er jeg så heller ikke en af dem der føler trang til at have hundens aske ståede i hjemmet osv.

    Når min hund er ød, så har jeg det fint med bare at have billeder til at mindes.
    Med Møffe gemte jeg hendes ting i en kasse (halsbånd o.l.) et stykke tid efter, men en del af de ting, har jeg så givet til mine bedsteforældre hvis hund kan bruge dem.

    At rende rundt med en "rest" af hunden på mig, er aldrig faldet mig ind


  • #4   3. maj 2009 Du kan også få presset asken til en diamant. Det har jeg mere eller mindre planlagt når den tid kommer.

  • #5   3. maj 2009 Jeg synes det er lidt sært.. Har hørt at man også gør det med glas.. Altså, puster glas og støber asken ind i det..
    Finder det også en anelse makabert.. En frugtskål med ens afdøde hund i?

    Og så synes jeg måske det er lidt upassende, næsten at spørge hvornår han kan støbe din hund ind i en halskæde??



  • #6   3. maj 2009 Herhjemme tror jeg det er ulovligt at gemme menneske aske. Men dyr er jo ok, da du har urnen hjemme.

  • #7   3. maj 2009 Jeg synes også det er en rigtig makaber idé.

    Hvad hvis man har en fin glas skål med ens hunds afdøde rester i, og så kommer en gæst eller en gæsts barn til at smadre den - "Øh nej nej, det skal du ikke tage dig af, det er bare min gamle døde hund, du har smadret der". Ellers tak.


  • #8   3. maj 2009 det er lidt klamt i mit hoved

  • #9   3. maj 2009 Man kan jo få lavet diamanter af afdødes aske, men der bliver nok ikke meget sten ud af en lille hund.

    Jeg synes diamant tanken er smuk, men må indrømme, at det med asken ikke virker specielt tiltalende.


  • #10   3. maj 2009 Jeg synes faktisk det er en sød tanke... smiley

  • #11   3. maj 2009 Ja elelr et ben igennem næsen, af moster Sidses kraveben!!

  • #12   3. maj 2009 Jeg synes det er lidt klamt..

    Men ja, nogle folk har jo svært ved at give slip så for dem er det jo godt nok.. Men jeg ville aldrig gøre det..


  • #13   3. maj 2009 Jeg kunne bedre forestille mig at få lavet et vedhæng til en halskæde af en hjørnetand hvis man ligger inde med en.

  • #14   3. maj 2009 Jeg har faktisk fået lavet 2 vedhæng til halskæde fra en afdød hund. det ene var hans ulveklo som blev forsølvet. Og nej, jeg fik ikke en dyrlæge til at skære den af ham da han var blevet aflivet, den faldt af af sig selv 2 år før han døde. Efter den blev stjålet ved et indbrud valgte mine forældre at få hans mælketand indfattet i guld til mig. Ved godt mange vil synes jeg sær, men kan ikke se det er så meget mere sært end de mange forældre der får deres børns mælketænder lavet til halskædevedhæng. Jeg har ingen børn og får det heller ikke, så har nok et "unaturligt" tæt forhold til mine hunde...
    Tamara


  • #15   3. maj 2009 se tænder e.l. kunne jeg muligvis osse finde på;o)

  • #16   4. maj 2009 Det er for mig op til ejeren. Synes hverken at det er makabert eller lign.

    Hvis ejeren får noget ud af dette er det helt fint med mig ...

    Jeg synes jeg har et naturligt forhold til døden og har hver uge med døde mennesker at gøre. Når først de er døde jah så er gnisten væk ...

    Jeg har gemt en af kattens babyhjørnetænder og det samme med en af Kias. Om jeg nogensinde vil bruge dem til noget ved jeg ikke men de er her og minder mig om deres babytid og hvad deres ankomst til verden kom til at betyde for mit liv.

    En kat kan man have i 20+ år så det er ikke så lidt indflydelse den kan have på ens liv og det samme med hundens 10+ år i ens liv.

    Så hvis man vil bære et smykke til minde om dem, en tatovering eller hvad ved jeg, jah det er lige fedt. Er ret sikker på at dyret er ligeglad :o)

    Jeg har min bedstefars vielsesring ... Denne betyder noget fordi det var hans og vi havde et helt specielt forhold. Han døde da jeg var 3 år.

    Når jeg rører ved ringen og ser på hvor den er slidt så føler jeg mig tættere på ham ... Så jeg forstår godt tanken ...

    Jeg gemte min sidste hunds halsbånd. Godt slidt som det er så minder det mig om hende og jeg føler jeg kan dufte hende når jeg rører ved det. Hun var en stor del af mit liv i små 16 år ...


  • #17   8. aug 2009 Sanne M - enig :o)

  • #18   8. aug 2009 Haha Marianne, det var da et noget forsinket indlæg smiley

Kommentér på:
smykke med hundens/elskedes aske

Annonce