923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kastreret hund og søster parrer sig Kastreret hund og søster parrer sig

Jeg har en blandingshund som blev kastreret for 3-4 måneder siden, den er 14 måneder gammel nu.
Den har tit været på besøg hos sin søster, og i aftes hyggede de sig lige rigligt, og hang sammen ca. 20 min.
Da den blev kastreret sagde dyrlægen at den var kryptorchit, han kunne kun finde en testikel, men garanterede at den ikke kunne lave hvalpe.
Så mit spørgsmål er: har den kun "mosevand" i sprøjten eller skal vi forbi dyrlægen med dem begge to?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kastreret hund og søster parrer sig
  • #1   12. feb 2006 Hej Jørgen M
    Nu skriver du at din hanhund er blevet kastereret og at han er/var kryptocid. Har de så kun fjernet den ene kugle eller har de været oppe i lysken eller bughulen efter den anden?
    Jeg ville tro han kunne lave hvalpe hvis der stadigvæk sidder en og "gemmer" sig.

• #2   12. feb 2006 jo, de er istand til at lave hvalpe op til 2 mdr. efter indgrebet.

• #3   12. feb 2006 ja, det er nok forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge, min sagde ca. 2 mdr. skulle jeg passe på. Men jeg tror nu også 14 dage er mere rigtigt, de små haletudser kan nok ikke overleve længere??

• #4   12. feb 2006 Selvom de stadig kan lave hvalpe efter 2 måneder, så burde der jo ikke være fare for at søsteren er med hvalpe, når broderen blev kastreret for 3-4 måneder siden - når dyrlægen garanterer at den ikke kan lave hvalpe, så passer det jo nok smiley

• #5   12. feb 2006 Nej det er rigtigt, det var også bare for at fortælle at man ikke skal tro den hellige grav er velforvaret dagen efter man kommer fra dyrlægen.

• #6   12. feb 2006 Tak for svar, dyrlægen brugte ca. ½ time på at lede efter den anden testikel, men kunne ikke finde den. Jeg mener han snakkede om ca. 14 dage, hvorefter den ikke skulle kunne lave hvalpe mere. Jeg ringer til dyrlægen i morgen for en sikkerhedsskyld.

• #7   12. feb 2006 Hejsa!

Jeg har en også en hund som sandsynligvis er kryptocid. Den dom har jeg fået af dyrlægen, men det er kendt for racen at de er længe om at falde ned + at ejg synes jeg faktisk kan mærke den nu.

Nå - men jeg har læst meget om kryptorcisme i den anledning, og m.h.t. de testikel som ikke er faldet ned - og som sidder et sted i bughulen - da er det vigtigste faktisk at få den fjernet ( hvis ikke dyrlægen hjar gjort det ).

Der er stærkt foråget risisko for testikelkræft, når den sidder oppe i bughulen. Jeg går og venter på om min hunds vil falde ned - og i fald den ikke gør, skal den helt klart fjernes.

Siidder den så langt oppe i bughulen, at dyrlægen ikke kan finde den, tror jeg ikke den kan producere levedygtige sædceller. Der er simpelthen for varmt. Det er samme varme, som giver den øgede risiko for kræft.

M.v.h.
    Nette

http://www.lapinette.dk

Kommentér på:
Kastreret hund og søster parrer sig

Annonce