{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

jeg er så nervøs for onsdag :-( {{forumTopicSubject}}

ja jeg går allerede og har ondt i maven over at jeg på onsdag skal op til dyrlægen med enzo fordi han skal have 2 mælketænder hevet ud i narkose..

da han var kun 4 måneder blev man meget alvorligt syg at en vaccination som han fik der oppe, og vi var ved at miste ham, han blev opereret og de havde hele mavesækken ude på ham, og han var indlagt i 7 dage, hvor dyrlægen havde ham med hjemme om natten..

så jeg er skrækslagen over på onsdag, jeg skal afleverer ham om morgenen mellem 8 og 9 og kan hente ham kl 16. jeg ville bare så gerne sidde med ham til han er faldet i søvn..

og så ved jeg bare at tårerne kommer til at trille når jeg afleverer ham.. jeg kan simpelthen ikke lade være...

dyrlægen har jo sagt at det jo er ren rutine og at de aldrig har mistet nogen ved et sådan indgreb, men jeg er stadig så bange fordi den sidste oplevelse der oppe var så grim smiley

åhhhh.. jeg har heldigvis taget fri hele dagen for jeg kan jo ikke tænke på andet end min lille skat...

åhhh smiley

Har i sat med jeres hunde til de søv da jeres skulle opereres ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  jeg er så nervøs for onsdag :-(
  • #1   4. maj 2009 jeg bliver altid ved mine hunde når de får godnat sprøjten...og til de falder i søvn... føler det er godt for mig og mine hunde...
    prøv at bevare roen, det skal nok gå altsammen...fortæl din dyrlæge hvordan du har det og bed ham ringe når din hund er færdigopereret...så behøver du ikke gå hele dagen med hjertet i halsen...

Lykke

• #3   4. maj 2009 jeg vil også helst sidde med enzo indtil han sover.. for hvis han nu først bliver opereret kl 12 så kunne han jo lige så godt have været hjemme ved mig og putte indtil istedet for at sidde i et bud og vente på at de tager ham ind .

men kan jeg godt tillade mig at spørge min dyrlæge om jeg kan blive der? når de nu foretrækker det på den anden måde

dyrlægen kan vist godt huske mig fra sidst og hvordan jeg havde det, der stod jeg næsten hver dag ved skranken og græd over det .. smiley

• #4   4. maj 2009 altså det jeg gør er.... ankommer mellem 8-9 og med det samme får min hund så en godnat sprøjte....så sidder jeg hos den til den sover eller i hvert fald er godt på vej til drømmeland ( ca. 10 min )...og så går jeg hjem... det er jo ligegyldig om hunden først bliver opereret kl 12 hvis den sover indtil da, er den jo ligeglad....
    jeg beder altid min dyrlæge give mig et kald når operationen er vel overstået, for så er jeg rolig... de timer hunden skal være der efter operationen er for at den skal vågne stille og roligt under deres opsyn....

Lykke

• #5   4. maj 2009 Hvorfor venter du ikke bare til mælketænderne falder ud af sig selv... nogle dyrlæger er alt for hurtige på aftrækkeren med at trække dem ud.
    Er din hund over 1 år gammel da, ellers ville jeg vente til den var det, og se om de ikke faldt ud af sig selv. Min han tabte først resten af sine da han var 1,5 år gammel.

• #6   4. maj 2009 de fleste operationer foregår før middag ( kl 12) derfor skal den afleveres om morgenen... resten af dagen står på opvågning...

• #7   4. maj 2009 gitte H. Det anbefales at mælketænderne trækkes ud inden hunden er 6-7 mdr, hvis de blivende er kommet, da de kan ødelægge den blivende tand.

• #8   4. maj 2009 Karin J

Ja ved store hunde kan det ødelægge biddet, men små hunde er længe om at tabe de sidste tænder og uden nogen betydning for dere bid. Men sådan en operation klinger jo altid godt i dyrlægens kasseapperat.

• #9   4. maj 2009 det kan godt være det ikke ødelægger deres bid, men de kan ødelægge de blivende tænder:-)

• #10   4. maj 2009 Det passer ikke helt. Min Bolette, som jeg ikke har mere, fik ikke fjernet en mælkehjørnetand med det resultat at den blivende tand voksede skævt op og måtte fjernes helt. Bianca fik fjernet sin mælkehjørnetand som 5 mdr. da den ikke ville falde ud og gøre plads til den blivende. De er begge gårdhunde.

Jeg har instrueret mine hvalpekøbere i at holde øje med tænderne ved tandskifte, så dem der evt. ikke selv vil falde ud kan bliver trukket ud.

• #11   5. maj 2009 jeg var egentlig bare oppe ved dyrlægen for at få taget et skrab for at se om han havde hårsækmider, ( det havde han så ikke) og så ville jeg lige få ham til at se på hans tænder, og der sagde han med det samme at de skulle ud straks... og de skulle helst være taget ud da han netop var 5-6-7 måneder, og nu er han 10.

og de sidder næsmest helt oven i de blivende tænder. så de skal vist ud..

jeg har dog ikke på fornemmelsen da at min dyrlæge ville udsætte enzo for noget unødvendigt når han har været så meget igennem.. han sagde nemlig også at det kunne ødelægge hans bid og tænder..

Kommentér på:
jeg er så nervøs for onsdag :-(

Annonce