565 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Er det en form for jalousi? Er det en form for jalousi?

Sitta har aldrig været den store "kysse-hund" i den tid jeg har haft hende. Ved at hun lærte ved hendes tidligere ejere (mine forældre) at hun ikke måtte kysse på mennesker, så det eneste tidspunkt jeg får kysser på er når jeg kommere hjem og der er det kun lige et par stykker jeg får.

Nu er kæresten og hans hund Medusa så mere eller mindre flyttet ind hos mig, og Medusa er en rigtig kærlig hund som ELSKER at give kysser. Hvis det stod til hende tror jeg ikke at hun ville lave andet end at give kysser hele tiden.

Men efter at Medusa er blevet en del af vores lille familie, er Sitta pludselig begyndt at give mig mange kys på en dag, specielt hvis hun ser at jeg får et mys af Medusa.

Er det mon en form for jalousi eller er min hund bare blevet mere kærlig? :O)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det en form for jalousi?
  • #1   5. maj 2009 Hunde er ikke jalous. Den er nok bare mere glad for dig.

• #2   5. maj 2009 Nico: Hvordan vil du forklare at hun på en uge har ændret sig så meget? Er bare nysgerrig? :O)

• #4   5. maj 2009 Måske hun bare har forstået at man gerne må?

Hunde er rimelig gode til at lære ting af hinanden, og hvis hun tidligere har lært at det var fy, har hun nu set at det er okay.. Og at man får en masse lækker opmærksomhed ved det! smiley

Som Nico er inde på, kan hunde ikke føle jalousi - det er en menneskelig egenskab..

• #5   5. maj 2009 Anja: Det kan godt være at du har ret. Men synes bare at det virker lidt underligt. Har i snart 3 år prøvet på at lære hende at det ikke er forbudt (forstå mig ret, har altså ikke prøvet på at tvinge hende til at give mig et mys *G*)

Overvejer også lidt om hun gør det fordi at jeg pludselig lugter mere af Medusa og hun så ved at mysse prøver på at vise Medusa at jeg er hendes ejendom? :O)

• #6   5. maj 2009 Karina,
    hvis hun har lært på en streng måde at det er forbudt, har det nok bare hængt ved? hvis dine forældre har været lidt gammeldags i indlæringen..

Nogle gange sidder ting virkelig, virkelig fast i hunden.. Især hvis hun ikke har haft det store slikkebehov før da..

Det kan også være hun markerer og viser "det her er min mor"..

Udover det er det da rigtig flot at de kan enes om jer.. Eller, jeg er måske bare så vant til de typer hunde der har kønsaggressioner smiley

• #7   5. maj 2009 På de adfærdskurser jeg har været på hos flere forskellige dygtige adfærdsterapeuter og uddannelser jeg har gennemført, har jeg altid lært at Jalousi er en følese som hunde ikke kan have, og det tror jeg på.
    Måske din hund kan mærke at du kan lide det og at du bliver glad af det, så efteraber den bare den anden hund eller lærer af den adfærd som den selv udfører.
    Et korrekt svar på præcis hvorfor hun gør det nu kan jeg ikke give. Kender jo ikke din hund.... smiley

• #8   5. maj 2009 Anja:

Jeg er selv overrasket over hvor godt det er gået med at have dem sammen. Det eneste der har været af "problemer" er at Medusa bliver sur hvis Sitta nærmer sig hende når hun spiser, men det er jo ikke værre end at de får mad i hvert deres rum, og så står jeg imellem imens de spiser.

Men det er jo virkelig småting når man tænker på at det er 2 lettere dominerende tæver på snart 6 og 2 år :O)

• #9   5. maj 2009 Nico:

Det lyder meget rigtigt. Hunde har det jo med at lære meget af hinanden på godt og ondt :O)

Nu hvor jeg tænker mig godt om så reagerede hun på samme måde da jeg passede en kyssesyg lab i 21 dage, men stoppede igen da han tog hjem...

Ihhh hvor ville jeg da ønske at man kunne finde ud af hvad der helt præcist sker inde i hovedet på en hund *G*

Men det vil sige at når 2 hunde kæmper om opmærksomheden og at være tættest på dig når i nusser så er der ikke noget jalousi i det? :O)

• #10   5. maj 2009 De burder da ikke kæmpe om din opmærksomhed, de skal have hvad de skal have hverken mere eller mindre.
    Og ja, gad vide hvad de kære firbenede tænker om os, jeg tror at især min gamle hund tænker:" hold kæft en elendig hukommelse Far har", eller "er du helt sikker på at du selv har godt af at spise det der? Skal jeg ikke gøre det for dig?"
    He he, måske er det godt at vi ikke ved hvad de tænker! smiley

• #11   5. maj 2009 Det jeg mener med at kæmpe om min opmærksomhed er at hvis jeg sidder og snakker med Sitta kommer Medusa hen og prøver på at gå imellem, og omvendt hvis det er Medusa jeg sidder og snakker med :O)

He he ja det kan godt være at det er bedst at vi ikke ved hvad det er de tænker *G*

• #12   5. maj 2009 Det lyder lidt som dæmpende signaler, dvs at den ene hund prøver at "dæmpe" den anden hund eller dig når i sidder tæt- dvs at den forsøger at skabe fred mellem jer og undgå ballade.

Det er en naturlig ting, ligesom hvis mand og kone står og kysser og hunden blander sig og forsøger at få opmærksomheden- præcis det samme.

• #13   5. maj 2009 det er muligvis også en helt anden ting.

vi har alle lært at gøre os selv spændende i forbindelse med indkald og andet..
    og du er da bestemt spændende og sjov når den anden hund snakker med dig..

Nogle tips til opmærksomhed er jo at vende siden til hunden, og stå og snakke til noget i græsset.. Hunden vil straks se hvad der foregår..
    Det her er jo lidt det sammen..
    Hunden skal se hvad der sker og være med i al det sjove..

Kommentér på:
Er det en form for jalousi?

Annonce