{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

Min hund gør, gør, gør gør og gør {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen.
Jeg håber i kan komme med nogen gode råd til mig, inden vi bliver smidt ud af vores lejlighed.
Vores problem er at Chanti er begyndt at gø konstant!
Det er til at blive skør i hovedet af, og naboerne er også godt træt af hende.
Vi synes selv vi har prøvet alt, når hun gør: Ignorere hende, prøve at tage hendes opmærksomhed, smidt hende ud hver gang hun gør, sagt nej, råbt og skreget.
Håber der er nogen der har noget vi ikke har prøvet, for det er ikke til at holde ud.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund gør, gør, gør gør og gør
  • #1   12. feb 2006 kigger lige med, har samme problem!!

  • #2   12. feb 2006 må man spørge om hvornår hun gør????

    ikk fordi jeg ved meget om det..


  • #3   12. feb 2006 når den gør hav en godbid parat og så viser du den og så tier den nok stille og s siger du stille og giver den det... prøv ved ikke

  • #4   12. feb 2006 Der er ikke noget specielle tidspunkter hun gør på, men aller mest om aftenen når vi skal i seng så kan hun gø i 1 time eller mere inden hun ligger sig, og hun sover inde ved os om natten så det er jo ikke for at hun er alene.
    Jeg tror også det er for at få opmærkshed, men vi kan jo ikke sidde over hende 24 timer.


  • #5   12. feb 2006 Jeg kigger hende i øjnene og siger NEJ, og det hjælper aldrig og hvis jeg tager i nakken på hende synes jeg bare det blir værre.

  • #6   12. feb 2006 Prøv at lån bogen "I den anden ende af hundesnoren" af Patricia McConnell på biblioteket. Der står et afsnit om det med at gø i (side 69-71), og det tror jeg det virker. Alle de andre ting hun har skrevet (som jeg har afprøvet på min egen hund) har virket med stor succes :o)

    Held og lykke!


  • #7   12. feb 2006 Måske kan du give hende noget beskæftigelse fx en tom flaske med godbidder i, som hun kan lege med, når det er værst. For du skriver jo at det ofte er når I skal i seng. Når hun er alene hjemme, gør hun så også?

  • #8   12. feb 2006 ved ikke om det virker i det virkelige liv men så en om havde samme problem i tv hvor en hundepsykolog kom til.. Hvis hunden gøede.. så så snart den stoppede skulle du lave et håndtegn (som skal lære hunden at lære være med at gø) efterfulgt af ros og godbider.. Hver gang hunden så gør skal du gøre håndtegnet og efterfølge med ros og godbidder når hun stopper.... Ville gerne have prøvet det på min hund efter jeg så det i tv men mit "problem" er så bare at jeg ikke kan få ham til at gø :]

  • #9   12. feb 2006 det kan være være hun er understimuleret, det er jo en race der kræver meget, men vi er ude og gå 3 lange ture med hende om dagen og vi går med hende i haven og pøler flere gange om dagen, og leger med hende herinde, så jeg synes jo det burde være nok.
    Hun får også et griseøre eller ben hver aften når vi skal i seng.


  • #10   12. feb 2006 jeg har haft samme problem med izak. Han er en hyrdehund og de gør so bekendt meget. Jeg lærte ham at gø på kommando og derved også stoppe på kommando. Når jeg haver min knyttede næve uden at sige noget så gør han og når jeg tager den ned og lavet et bestemt håndtegn og siger slut, så stopper han. Så når han gør uden jeg vil have det ig laver håndtegnet for slut så stopper han med at gø. Hvis du vil have hjælp til at får ham til at gø på kommando skal du bare sige til så vil jeg gerne uddybe... DET virker

  • #11   12. feb 2006 Sille- Jeg vil meget gerne have det uddybet, skal bare lige ned efter noget aftensmad.

  • #12   12. feb 2006 Det er ikk nok bar og lege/gå lange ture med hende..du skal gi hende noget hjernegymnastik...f.eks. gemme en godbid under en kop,først en let kop indtil hun har fundet ud af det..derefter gør du det sværere med en tung kop ovs...du kan oz ta en tom flaske og putte nogen godbidder i,eller en aktivitetsbold så får hun tiden til at gå med det..der er mange andre hjernegymnastik øvelser kun fantasien sætter grænser smiley
    Håber I får løst prob..


  • #13   12. feb 2006 hej Helene.. har søgt om venskab. Aussien er også en aktiv race og de ting i går igennem nu er ting jeg også gik igennem med izak.. ja nogle ting er der stadig..

  • #14   12. feb 2006 Hei du skal prøve at gabe samtidig du tar hodet dit stille og rolig til hver side og blunker med øjnene. det betyder for hunden "stress ned,jeg vil ikke have noget med dig lige nu". Det har hjulpet på mine hunde, man skal bruge "hundenes språg"

  • #15   12. feb 2006 Hej Helene!

    Jeg har hørt om en metode:
    -Få hundens opmærksomhed, ved at knipse eller ved en anden bevægelse uden på siden af dit hovede, når du så har fået hundens opmærksomhed, kan det være at hunden tier stille, hvis dette er tilfældet så giv den en godbid og ros den, hvis ikke så brug ordet " nej " eller " ti stille/ stille, eller noget du selv finder passende!, og tier hunden, så giv den en godbid.
    Jeg håber at du kan forstå fremgangs måden!, da den måske kan virke lidt uoverskuellig?! men jeg håber at jeg har hjulpet dig!

    Med venlig hilsen Nala og Julia


Kommentér på:
Min hund gør, gør, gør gør og gør

Annonce