1.504 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

hjælp hurtigt!!! hjælp hurtigt!!!

hej alle.

min forhenværernede veninde som er narkoman og alkoholiker har åbenbart sluppet sin hund fri, fordi hun åbenbart skulle på afvæning, den har så her for 2 timer siden nappet en dreng i fingren fordi at den troed at han havde pinden i hånden, far tog fat i hunden og ringet til politiet med det sammen, som ikke tog telefonen med det samme, til sidst tog de den og kom ud, og mente ikke at hunden skulle aflives, men at vi skulle tag den med hjem og prøve at finde et nyt hjem til den, det skal lige siges at max er simpelthen så sød at hver gang en af os rejser osse skynder han sig hen til os og bare skal nusses og det hele, han logrer hele tiden med sin haler, og det er jo gode tegn... men vi har så taget max med hjem, for vi synes ikke han skal aflives, men vi kan ikke ha ham, da vi kun må ha en hund og han er for står tilæ lejlighed. og jeg er ikke meget for internat...

pleas er det ikke nogen der har en god ide...
udover at sætte ham til salg på de forskellig sider, vi får han selvfølglig i bad og det hele med det samme...
håber der er en der kan hjælpe os, vi skal nok få taget nogle billeder hurtigst muligt, mwen hans pels er ikke for kun, og der mangler meget meget meget pels på ham...

pleas hjælp, jeg aner ikke hvad han er for en eller noget som helst...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp hurtigt!!!
  • #1   7. maj 2009 Jeg kan ikke forstå hvorfor du er imod at den kommer på et internat?
    De gør et stort arbejde for og finde gode hjem til hundene og er vant til og se folk an inden de udleverer en hund.

• #2   7. maj 2009 Mangler meget pels??
    Inden du overhovedet overvejer at videregi ham, så skal han tilses af en dyrlæge.
    Der kan du også tjekke om han er registreret i hunderegisteret.

• #3   7. maj 2009 der er ny pels på vej ud...

• #4   7. maj 2009 Hvor længe har den hund været overladt til sig selv ??? Du skriver <i>der mangler meget meget meget pels på ham...</i>
    Jeg vil altså også mene, at du lige skal få den checket hos dyrlægen.

• #5   7. maj 2009 Hvis du ikke har en forklaring overfor potentielle købere, hvad der er med hans pels, så tror jeg du for svært ved finde nogle mennesker der vil overtage ham.
    Da det er dig der er besidder af ham, er det også dit ansvar at tingende forgår som de skal, så hvis han er registreret i en andens navn, så viderformidllere du en andens "egendom"..

• #6   7. maj 2009 de siger at han har gået ude i 2-3 dage alene. men det pels der mangler er blevet baberet af, og der er nyt på vej, vi ved godt at han sklal tjekkes...

• #7   7. maj 2009 Er din veninde inforstået med, at du videreformidler hendes hund ? Det syntes jeg du skal få afklaret frem for alt, og evt. få det på skrift fra hende. Du kan jo komme alvorligt i klemme, hvis hun vil have sin hund tilbage....

• #8   7. maj 2009 Hvad er han for en race?

• #9   7. maj 2009 vi aner intet om ham, kun at han hedder max og er en han... min veninde er ikke til at få fat på og hun er ikke på sin adresse, de siger at hun er på afvænning men vi aner ikke hvor.. og det politiet der bad os om at tag ham med hjem, netop fordi hun ikke skulle ha ham, fordi hun må faktisk ikke ha hund for bolig selvskabet åbenbart. altså han er mindre end en lab, noget rubust, og meget mørke brun, og med krøller, hans ører hænger, og hans ben er korte... jeg skal nok få nogle billeder ind lige om lidt, min kæreste er på¨vej med mobil som kan tag billeder....

• #10   7. maj 2009 Som jeg forstår det trådstarter skriver så har denne "venninde" bare sluppet hunden fri............
    men ja,måske skulle du prøve at få fat på hende for at spørge hende til om det er ok at du videregiver hunden så du ikke sætter dig selv i en slem klæmme.....

• #11   7. maj 2009 Ja så er det jo ike en helt nem situation at stå i kan jeg se.

• #12   7. maj 2009 Jeg syntes også det er en god ide at indlevere ham på et internat. Du kan evt kontakte Dyreværnet. Hvis hunden har været udsat for en ustabil person, så kan den have "lig i lasten", og ude på internatet kan han blive adfærds testet, for at vudere hvilken mennesker der macher hunden. Den bliver tilset af en dyrlæge, og de mennesker der bliver godkendt til Max, vil efterfølgende blive kontaktet af nogle besøgs konsulenter.

• #13   7. maj 2009 er er der billeder....

• #14   7. maj 2009 Er hunden registreret i narkomanens navn, kan du ikke indlevere den uden hendes tilladelse.

• #15   7. maj 2009 Hunden skal da tjekkes for skab!!!!!!! MEGET HURTIGT

• #17   7. maj 2009 Også min tanke at det ligner skab

• #18   7. maj 2009 Har lige set billederne af ham..
    Han ser godt nok sød ud!
    Men også virkelig forsømt.!
    Det er godt i passer på ham smiley Men du må helt sikkert handle i morgen!

• #19   7. maj 2009 Han ser rigtig sød ud. Men før jeg ville købe sådan en hund, er der nogen ting der skulle være på plads.
    Det er bl.a. at hunden er tjekket af en dyrlæge, er chippet og registreret og er blevet vacc.

Hvis ikke du selv vil/kan forestå den udgift, ville jeg indlevere på et internat. De gør altså et udemærket arbejde for at finde egnede hjem til hundene.

• #20   7. maj 2009 Efter du har tjekket ejerskab, og dyrlæge. Så kan du lave et opslag af ham med beskrivelse af hans væsen, samt billed, og sende fælles mail rundt. du må gerne sende den på min mail, så sender jeg det videre i mit "netværk".
    Og på facebook.
    Det er nok et godt alternativ, i stedet for internat!

• #21   7. maj 2009 Han er osse så sød... Han er gået kold på et tæppe lige nu op ligger og prutter... Og der er ikke nogle problemer med ham... Andet end at han prutter forfærdeligt meget...

• #22   8. maj 2009 Hvis hunden har en lidelse som f.eks. skab, skal både du og andre, der har kontakt til ham, sørge for at blive vasket og evt desinficeres efter berøring, og bære handsker, når I håndterer ham, indtil han er kommet til dyrlæge. Din egen hund skal også checkes og evt. behandles, da det er meget smitsomt.
    Det er ikke for at male fanden på væggen, men kun oplysning til en hjælp.
    Jeg synes I skal kontakte det nærmeste internat, og så vi de sikkert tage den derfra m.h.t. chip, dyrlæge, finde et egnet hjem o.s.v., ellers må du selv tage til dyrlæge med ham og få styr på behandling, chip o.s.v. og forsøge at finde et godt hjem til ham. Han virker jo som en dejlig hund, der desværre bare er belvet forsømt, den stakkel.
    Rigtig mange gange held og lykke med det.

• #23   8. maj 2009 Hold da op for nogle bare pletter. Jeg ville få ham undersøgt hos dr. dyr, det ser bestemt ikke normalt ud.
    Er desuden enig med mange af ovenstående kommentarer, ville nok finde et internat, de gør virkelig meget for at finde de rigtige ejere til dyrene.

• #24   8. maj 2009 du skriver at den manglende pels er barberet af... hvorfor er den det???

• #25   8. maj 2009 jeg syntes det re flot af dig at bekymre dig ikke alle ville gøre det og hvis din veninde bare har sluppet ham ud syntes jeg slet ikke hun fortjener at blive spurgt,,nej max fortjener et godt liv hvor er dte synd....

Kommentér på:
hjælp hurtigt!!!

Annonce