{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

hund på hjul {{forumTopicSubject}}

I dag på vores, noget forkortede tur pga. vejret, så jeg en husky med hjul på... stoppede op for lige at få min nysgerrighed stillet og spurgte hvorfor han havde sådan et stativ på.. det viste sig han var blevet ramt af en bil og var blevet lam i bagpartiet, så han havde fået sådan et stativ med hjul på til at holde bagpartiet oppe så han kunne trække sig frem med forbenene... Lige i øjeblikket synes jeg det var eddersmart.. men kom til at tænke på, da jeg gik hjem, havde de mon gjorde derhjemme, han kunne vel ikke have det stativ på 24/7, og hvis bagpartiet er lammet, er hunden så ikke også inkontinent? og jo mere jeg begyndte at tænke jo mindre smart synes jeg faktisk det var... hvad synes I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hund på hjul
  • #2   8. maj 2009 Svært at tage stilling til når man ikke kender dagligdagen..

    Men mon ikke der er dyrlæge med ind over der sørger for hunden har livskvallitet nok =)


  • #3   8. maj 2009 Syntes faktisk det er rigtig synd for hunden, for (ja, nu ved jeg ikke helt hvordan det fungere m.m) jeg tror ikke, at hunden bare ville kunne ligge sig ned når den havde lyst, så skulle den vel have stativet af først, og når den ville op igen, så skulle den jo nok have stativet på. Hvis det var min hund, og den var lammet for evigt, tror jeg, at jeg havde fået hunden aflivet, det er vel heller ikke en behagelig situation for hunden.

  • #5   8. maj 2009 malou: det troede jeg også, har set det før på Aminal Planet, men aldrig herhjemme, men hun kom åbenbart tit med ham i botanisk have, så måske vi ser dem en dag deroppe?

    altså som jeg forstod det var det kun forbenene der fungerede, han var lam fra midt på ryggen og ned... men havde en smule følelse tilbage visse steder på bugen...


  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
    #6   8. maj 2009 Ik om jeg ville gøre det mod min hund. Hvad når de skal pølle/tisse/klø sig/sove/møde andre hunde osv osv

    http://www.youtube.com/watch?v=WuGk_eMTaaM&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=HTKRMc8UqcM&feature=related


  • #7   8. maj 2009 Jeg synes det er en af de dele hvor man siger at hunde ikke er mennesker. Tror næppe hunden forstår noget af det og det må da være helt unaturligt for den.
    Hmm men det er nok også svært at tage den beslutning som ejer, og næmt for os andre at sige vi ikke ville byde vores hund det.


  • #8   8. maj 2009 Solva - Self. er det nemt for os at sige, der ikke står i situationen, og jeg ville da klart også blive ked af det, hvis det var min hund og mig der skulle tage det valg, men jeg syntes ikke det er at give en hund et værdigt liv, at spænde den på sådan et stativ, for som jeg skrev tidligere, hunden kan jo ikke bare rejse/lægge sig, som den lyster.

  • #9   8. maj 2009 Det er en svær en,jeg tror at havde det været en midlertidig løsning og der var en chance for at hunden kunne komme sig så ville jeg gøre det,men havde det været for resten af dens liv,nej så ville jeg ikke gøre det og slet ikke når min hund er så aktiv som min er.Det ville være synd for ham

  • #12   8. maj 2009 Jeg siger som flere af jer andre, hvis drengene ikke kku gå på 3 eller 4 ben, så skal den slet ikke gå. Det ville være at holde hunden i live for mn egen skyld.

  • #13   8. maj 2009 Så egoistisk som det kan være. Det kan ikke være for hundens skyld.

  • #14   8. maj 2009 Da jeg var barn... ( for maaange år siden )... havde vi en gammel nabo , som havde en gravhund.

    Den var så fed , at dens mave kørte hen over jorden når den gik, så dens patter blev slidt af.

    Så lavede dens " far " bare lige et brædt med hjul under... og 2 remme op over ryggen.... og så gik den ellers tur med sit " skateboard "...*GG*


Kommentér på:
hund på hjul

Annonce