{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
285 visninger | Oprettet:

Agility i Storkøbenhavn {{forumTopicSubject}}

Hvor går folk til Agility?

Jeg vil gerne starte men synes ikke jeg kan finde nogle steder...

Vil gerne høre fra folk med personlig erfaring fra stedet - og om hvordan der trænes?

Jeg vil ikke gå i DCH regi eller noget i den stil - kun bløde metoder med positiv forstærkning...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Agility i Storkøbenhavn
  • #1   13. feb 2006 "Jeg vil ikke i DCH regi eller noget i den stil - kun bløde metoder med positiv forstærkning"

    Hvad mener du lige med det Nicola??

    Jeg læser ud af linjerne, at du mener, at DCH´erne ikke træner med positiv forstærkning.
    Vil bare skynde mig at sige, at du ikke må drage forhastede konklusioner, for sådan er det ikke nødvendigvis i DCH (jeg vil ikke afvise at det kan være det nogen steder).
    Jeg har trænet i flere DCH klubber, hvor man bruger positiv forstærkning (men jeg har også set det modsatte - men primært i lydighedstræning). Generelt vil jeg sige, at man ikke kommer langt i agility med at være sur og skælde ud....... (heller ikke i agility)

    Held og lykke med at finde træning.


  • #2   13. feb 2006 Jeg har bare ikke et godt indtyk af DCH og er derfor ikke interesseret i at træne der!

    Kvæler kæder og ryk i linen er bare ikke min stil!


  • #3   13. feb 2006 Vil bare sige, at det ikke er det som jeg lige har set på nogle af de hold, jeg har været på.....

    Synes bare ikke, at du skal dømme alle over en kam. Der findes faktisk også rigtig gode DCH-klubber (måske ikke på Sjælland - hvad ved jeg?!)

    PS! Jeg her heller ikke til kvælerhalsbånd og ryk i linen eller skæld-ud for den sags skyld


  • #4   13. feb 2006 Nej selvfølgelig skal man ikke feje alle over en kam - men en stor klub som DCH -de træner vel efter de samme principper

    der er jo masser af klubber og træningstilbud - så derfor kan man vel sagtens få lov at vælge nogen fra på forhånd!

    Gitte - ja jeg sad lige og kiggede på deres hjemmeside - har du gået der? Vil meget gerne høre fra nogen der selv går et sted....


  • #5   13. feb 2006 Hej nicola
    Nej de træner ikke nødvendigvis efter samme træningsprincipper. Det er klart mit billede efter at have været DCH medlem i 4 forskellige klubber gennem de sidste 15 år.
    Og der er også klart nogle trænere, jeg ikke ønsker at træne hos og nogle klubber, som jeg ikke vil sætte mine ben i (men dem er er også udenfor DCH-regi)


  • #6   13. feb 2006 okay - kan også se at de lægger vægt på samme træningsprincipper som mig selv...

    Det må prøves!


  • #7   13. feb 2006 Vil sige som Berit! Ikke alle DcH-klubber har de samme metoder. Det er langt fra og det kan man tydeligt høre når der er forskellige instruktører ude fra forskellige klubber. Selv de forskellige trænere i én klub kan der være stor forskel på.

    Det er ærgerligt hvis du kun har det indtryk af DcH, for hvis en klub kan give hele DcH et dårligt ry, så er det jo ikke ligefrem godt. Jeg håber du forstår :o)


  • #9   13. feb 2006 Jo - det er DAF ik??

    Deres hold er desværre startet - men jo dem havde jeg kigget lidt på også.


  • #11   13. feb 2006 (link fjernet)
    De danske hundeskoler har også træning i Kbh-området, men jeg kan ikke ikke stå inde for om det hele er godt (jeg kender ikke alle i klubben, men der er også folk, der træner med positiv forstærkning)

    http://www.h-hundevenner.dk/
    Men ellers vil jeg anbefale Hillerød Hundevenner (selvom det jo er et stykke fra storkbh)


  • #12   13. feb 2006 Jeg gå til agility med Fenja i en DGI klub, godt nok på falster så der er jo noget langt for dig, men er rigtig glad for DGI´s metoder. ang. kvælerhalsbånd osv, så må hunden under agility ikke bære halsbånd på banen, kun i starten hvor halsbåndet bruges som støtte, og der er det en stor fordel at det er et fast halsbånd, da det ikke er så nemt at støtte hunden med et kvælerhalsbånd.

  • #13   13. feb 2006 dch træner efter DKK-regi. Og har samme regler og mål på banen.

  • #14   13. feb 2006 Josephine/Nicola
    kvælerhalsbånd og halsbånd i det hele taget er FORBUDT til agility-træning i alle klubber (også i DCH)
    Naturligvis af sikkerhedsmæssige årsager. Hvis du ikke tager halsbånd af ved et banegennemløb til et stævne, så bliver du omgående diskvalificeret.
    Bare lige for at få det på det rene...... smiley


  • #15   13. feb 2006 Berit B.
    Det ved jeg godt, det er nu også det jeg hentydet til, Jeg er ked af hvis du ikke forstod det jeg skrev.


  • #16   13. feb 2006 hej josefine. Ser du bor på falster. Der er agility stævne den 12 marts i ridehuset på alstrupvej i Nr. Alslev. Det er dch. Du er velkommen til at kigge på. Vi tager derned, det blir et stævne uden foregående træning siden november. Det er en hård start!!
    Du er velkommen


  • #17   13. feb 2006 Jeg ved godt at man ikke bruger halsbånd under agility træning - jeg ville bare illustrere at jeg ikke går ind for træningsmetoder der involvere kvæler halsbånd - det gør DCH da til alm lydighed ik?

    Helt unødvendigt i mine øjne

    Denne tråd er ikke oprettet for at diskutere DCH - jeg er bare ikke interesseret i at træne der...


  • #18   13. feb 2006 doggymom
    Jeg mener desværre at jeg skal noget den dag, er ikke helt sikker men datoen siger mig noget, men hvis jeg få tid kigger jeg forbi.

    Hvorfor har i ikke trænet siden november?? Vi er så heldige at vi har lånt en hal (ridehusligenede) til at træne i hver tirsdag, det er godt nok selvtræning uden instruktør, men dejligt at vi kan få lavet noget, og så hjælper vi hinanden med fejl osv.


  • #19   13. feb 2006 Nicola:
    Nej naturligvis ikke, men jeg kan da ikke lade være at reagere på din udtalelse, fordi jeg mener at den bygger på uvidenhed og kan være med til at give DCH et dårligt omdømme.
    Jeg kan ikke se hvad der sker på ALLE DCH hold i DK, men lad mig slå fast at jeg IKKE har set kvælerhalsbånd på nogle af de hold (lydighed) jeg har trænet på de sidste 8 år.
    Da jeg startede for 15 år siden skulle vi gå med kvælerhalsbånd.... Men det var dengang.
    (den som regner i hovedet får det til at jeg har trænet med kvæler i 7 år, men nej. jeg startede på agility i stedet - og træner nu kun lydighed til mine nye hunde - unge som gamle)
    Lad dette blive min sidste DCH-kommentar og ønske dig held og lykke med at finde en klub at træne i


  • #20   13. feb 2006 Jozefiiiine: Vi holder ferie på grund af vejret. De sidste par år har jeg sørget for et ridehus til os i 10 uger for 3000 kr. Men i år har vi ingen træner, og jeg kan ikke love at træne de andre hver gang i de 10 uger. Og Der skal være en "chef" derude hver gang. Sidste år havde vi heller ikke trænet i de par vintermåneder, og ved det første stæne i april, kløb Tezza suverænt. Det er garvede hunde og de glemmer ikke sådan lige med det samme. De kan løbe en bane uden træning, men selvfølgelig vil træning i hvert fald hver 2 uge op til et stævne være toppen. Men vi tager den times transport hver vej og ser hvad hun finder på..

  • #21   13. feb 2006 Hovsa-- Tezza "kløber" ikke, hun løber. Tror jeg nok.

Kommentér på:
Agility i Storkøbenhavn

Annonce