{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
998 visninger | Oprettet:

så prøver vi igen(hundegård del2) {{forumTopicSubject}}

tak for alle jeres fordomme, og de enkle gode råd der var. Inden i dømmer mig og min måde at holde hund på så spørg evt hvad begrundelsen er for min beslutning ang at sætte stød øverst, jeg vil ha en hunde have 25-30kvm hvor de rigtig kan hygge sig. jeg er ejer nr 4 på 1 1/2 år jeg ved ikke hvad han har været udsat for. og det er ikke stød til heste jeg snakker om, men har hørt man kan købe nogen til voliere og sån som ikke er så kraftige, jeg vil gøre alt for at han skal ha de bedste betingelser når han skal være alene... ingen herinde ved hvor meget vi har gjort og prøvet og trænet, han kan være alene hjemme i 4 timer indefor men hvad hjælper det når en arbejdsdag er 8? og det er da bedre de kan være ude i deres egen have i stedet for at ligge inde, ja undskyld men det er hundevelfærd for min side. så inden i kalder og ligner folk så spørg hvad grunden er... vi sætter ikke stød i med det samme nu bygger vi den højere og mere stabil men hjælper det ikke så må jeg jo finde et alternativ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  så prøver vi igen(hundegård del2)
  • #2   12. maj 2009 Jeg synes du skal prøve at overveje, at sætte et hønsenet over som tag... Så er der lukket af, men stadig luft.

Jeg kan ikke fordrage stød, og kan ikke se det som en løsning for dyrevelfærd. Det er ikke for at dømme dig, bare min holdning....

Synes i skal prøve med et hønsenet først!

• #3   12. maj 2009 Tanja: Folk er hurtige til at dømme andre nogle gange... ;o)

Men kunne et alternativ ikke være, at sætte trådnet på som loft? Så kan hunden ikke komme ud, den får ikke "rap på snuden" og du får ikke splittet dit hjem ad...

Jeg skal lige sige, at jeg ikke har læst din anden tråd....

• #4   12. maj 2009 FÅÅÅÅÅRKKK!!! Hvor er jeg langsom til at skrive... Alle I andre; slet lige Jeres indlæg med det vuns... ;o)

• #5   12. maj 2009 hvis der skla ligges tag på kræver det en del flere lægter og huller i haven til støtter, jeg bor til leje og har det rimlig frit men ved ikke hvad han siger til jeg graver og graver, det er 3 gang vi forsøger, og det er meget vigtigt han ikke kan komme ud da her ligger rottegift overalt i længerne, og skal jeg vælge mellem rottegift og en stødtråd ja så er jeg ikke i tvivl. vil bare så gerne ha han kan være alene ude hvor jeg ikke behøver være bekymret. vi har snakket om at købe elementer og støbe bund i, og det blir enden på det hvis det her ikke virker, syntes bare det er for småt.

• #6   12. maj 2009 topdog.... jeg er da nød til at passe mit arbejde....

• #7   12. maj 2009 og han kan fint være alene ude.... ingen problemer overhoved

• #8   12. maj 2009 Tanja;
    Hvad er der i vejen med det hønsenet jeg foreslår???
    Det vejer ikke ret meget og kan snilt lægges over uden lægter....

• #9   12. maj 2009 de får selvfølge isoleret hundehus, og evt en lille elradiator op hvis det blir for koldt, de skal jo ikke fryse

• #10   12. maj 2009 gravhunden kan bide hønsenet over, ja hun kan ikke nå når det er som loft, men det kræver som jeg skrev flere huller i haven

• #11   12. maj 2009 Hønsenettet skal kun bruges til loft... Og jeg tvivler på, at det kræver flere huller i haven... Det skal jo bare lægges oven på siderne at det, i har sat ned i jorden...

• #12   12. maj 2009 har også lige en nabo og ta hensyn til hun bor i den ene ende at stuehuset og vi har fælles have, og vi har snakket om at købe en færdig element hundegård, men syntes bare de er så små

• #13   12. maj 2009 hvis jeg vil lave hunde haven på 25-30 kvm tror jeg ikke hønsenettet bare kan ligges oven på det vil svaje på midten =flere støtter

• #14   12. maj 2009 fordomme?
    Du skrev jo selv dette " nytter jo ikke han stikker af konstant, og lære han ikke at blive i indhegningen er det aflivning da han på ingen måder kan være alene inde en hel arbejdsdag.... godt solen skinner..."
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=320734
    Derfor reagerer jeg som jeg gør over at læse det

• #15   12. maj 2009 ^ omkring aflivning..

• #16   12. maj 2009 Okay, du virker ikke som, du har lyst til at tage nogle af rådene til dig...
    Jeg bakker ud af tråden igen... Det gider jeg ikke bruge tid på....

• #17   12. maj 2009 jo tak men de koster en formue.... og nu ikke noget ævl om at så skal man ikke ha huns hvis man ikke har råd
    pia. sidste mulighed blir stød men nu har jeg fået nogen gode idder som skal vendes med manden....

• #18   12. maj 2009 Tanja: En stiver på tværs, kan da sagtens holde et hønsenet...

• #19   12. maj 2009 trine jeg tar snakken med manden, han må vide hvad der kan lade sig gøre, hønsenettet lyder ok. så skal vi bare løse problemet med gravhunden som graver sig under... det skal ikke være nemt og ha hund ss. regner med vi smider noge store sten langs hegnet

• #20   12. maj 2009 kai hmm du siger noget... vil jeg lige undersøge

• #21   12. maj 2009 Topdog: Tanja skriver jo, at hunden har det fint nok i haven, når den er alene... Er det så ikke bedre, end at den er frygtelig frustreret inde? At en sidegevinst så er, at den ikke smadrer ens indbo, er da bare dejligt... ;o)

• #22   12. maj 2009 mikkel rivenet har vi prøvet men ha kan få hoved igennem og er bange for han sætter sig fast og bliver kvalt, havde skam bygget en fin hundegård af det, som jeg ku pille ned igen,,,,

• #23   12. maj 2009 Tanja: Rionet fåes med forskellig maske-str. Og garanteret også småt nok til, at han ikke kan få hovedet igennem.... ;o)

• #24   12. maj 2009 topdog. han er glad for at være ude og alene, det er ikke fordi jeg skal passe på mine egendele men fordi han har det bedst ude.... og han gør eller hyler ikke, har boet i et villakvarter hvor de også var ude og fik aldrig klager....

• #25   12. maj 2009 vi kan ikke få rivenet med mindre masker her ovre, har skam undersøgt det, og det bliver nok pænt dyrt hvis vi skal ha det fragtet fra sjælland eller jylland

• #26   12. maj 2009 Da vi lavede hundegård til vores gårdhunde, havde vi problemer med en af vores små gårdhunde. Hun er en af de få gårdhunde er kan klatre. Hun klatrede hele tiden ud selvom hegnet var temmeligt højt - og det går jo ikke, når man nu har bestemt at hun skulle være derinde. Så derfor ( og nu får jeg garanteret også på puklen...suk!) satte vi en lille strømtråd op, med en meget svag strøm i. Det tog mindre end 15 minutter, så havde hun lært, at hun ikke skulle klatre op hvis hun ikke ville have stød. Siden har vi ikke haft problemer...og - skal det nok lige tilføjes - hun er ikke det mindste bange for at komme ind i hundegården. hun skælder os godt nok noget ud, hvis hun skal være der for længe - men nu er vi gået over til den anderkendende pædagogik i stedet for strøm:-) Så en ganske lille strømtråd med en ganske svag strøm kan faktisk være en effektiv løsning - hunden lære lynhurtigt ikke at hoppe over.

• #27   12. maj 2009 Og endnu en tilføjelse - vi bruger IKKE strøm mere, det er ganske enkelt ikke nødvendigt.

• #28   12. maj 2009 Anna T hvor er det bare fedt du skriver sådan.... for vi ved jo at hunde er kloge og får de først stød een gang jamen så stopper det, tak for opbakningen

• #29   12. maj 2009 jeg må sige at jeg virkelig håber at i bruger hønsenet og enkelte stivere på tværs.. synes strøm er under lavmålet hvis du elsker din hund- min mening

• #31   12. maj 2009 Og alle ved at børn ikke stjæler hvis de bare får et rap over fingrene så de kan mærke det!!!! Jeg synes man ofte kan sammenligne tidligere tiders børneopdragelse med nutidens måde at behandle dyr på. Ligesom man har indset at straf ikke virker som indlæring hos børn, på samme måde virker det heller ikke på børn. Straffen bliver sjældent præcis nok, og derfor er det ofte noget andet end det ønskede, der bliver aflært.
    Rionet 5 X 5 cm henover hundegården = problem løst. I øvrigt synes jeg bestemt ikke det er synd at en hund går ude...

• #32   12. maj 2009 Det virker ikke på dyr skulle der stå

• #33   12. maj 2009 når man ikke får andet end nagativ respons blir man da glad når der bare er een der selv har gjort det. jeg leder efter gåde råd, og stød er sidste udvej, rionet kan han få hoved igennem og vil ikke risikere han bliver kvalt

• #35   12. maj 2009 gæt hvem*ja til ansvar nej til mundkurv hvis jeg ikke havde holdt af min hund havde jeg da bare ladet ham fise rundt på gården, der er langt til en vej, men nu ligger der altså rottegift rundt omkring, plus nabogården har rotweiler (staves?) jeg ønsker ikke min skal spise rottegift eller kom hjem og er blevet bidt, så nej, jeg elsker ikke min hund åbenbart....

• #36   12. maj 2009 helt sikkert det er en god ide med tag, hvis vi finder en løsning på det, det nemmeste havde jo at være og købe elementer 4 stk og så kan han stå der, syntes bare det er for lidt plads-

• #37   12. maj 2009 SÅ HOLD DA OP,.
    Køb for filan da det stød hegn og giv os andre fred, det er jo det det hele ender med alligevel,............

Der er kommet så mange gode råd om hvad du kan gøre, men du vil jo ikke høre !!!

Det hele lyder som om at det er for dyrt, for besværligt for........ja jeg ved snart ikke hvad.............men det bliver sgu nok lige så dyrt med det skide strømhegn.

Pøj Pøj med det hele.,

• #38   12. maj 2009 Rionet 5 cm x 5 cm så har din hund da verdens mindste hoved, hvis den kan få det der igennem!!!

• #39   12. maj 2009 Nu synes jeg lige nogle af jer er lidt uretfærdige.....

Hun har jo skrevet at i har givet hende en masse ideer og at hun vil tale med manden om dem...

Så hold dog op med at beskylde hende for at hun bare vil bruge strøm, det er der jo overhovedt ikke tale om, hun er bare nødtil at tale om tingene med sin mand...
    det gør i måske ikke men vi er nogle de taler om tingene..

• #40   12. maj 2009 prøver lige at tegne med bogstaver hvordan vi har sikret at de store ikke kan komme ud
    / /
    /____________________/
    l l
    l l
    l l
    l l
    l l
    l l
    l l

Vi har simpelt hen "knækket" hegnet således at hundene godt nok kan få poterne op på det når de hopper, men da de ikke kan få fat med bagpoterne så falder de ligesom ind under istedet for at komme ud !

• #41   12. maj 2009 sikke krativ du er og kan godt se ideen..... det er noget vi vil kigge på immorgen.

Kommentér på:
så prøver vi igen(hundegård del2)

Annonce