{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

råd søges :o( {{forumTopicSubject}}

Min kæreste er lige blevet ringet op af en gammel bekendt, hun ville høre om vi kunne hjælpe hende af med nogle hvalpe ...øhhh nej, vi sælger jo ikke hunde!!!
Sagen er at hun har ladet sin 15 årige søn købe en hund, vist nok en pittbul blanding som oveni købet var gravid og nu har fået 11 hvalpe. Naboerne har så klaget fordi de ved det og åbenbart allerede er trætte af hundelort udenfor fra bare den ene hund. Hun bor i sådan et bolig område hvor man slet ikke må have hund og har fået en advarsel, og blev helt chokeret da min kæreste så fortalte hende at hun da bliver smidt ud hvis hun ikke kommer af med hundene, ikke kun hvalpene men også hunden... det troede hun da ikke var så alvorligt hvis de kun har 1 hund.
Arrgg jeg bliver bare så vred, hvordan kan man være så dum !?
Nu står de jo så med 11 hvalpe og spørg os om vi kan hjælpe med at finde nogen som vil købe dem, synes det er så åndsvagt at jeg slet ikke ved hvad man skal sige.
Tror ikke de kan få dem solgt, og det bliver da svært at få afsat 11 om de så er gratis, enda om de så er til den 15 åriges jævnaldrene ...er allerede bekymret for de hvalpes skæbne, og så er det jo at jeg tænker at hun da helt sikkert ikke tar dem til en dyrelæge og får dem aflivet, hvad blir der mon så af dem...

nå, men mit spørgsmål er så: kan man mon aflevere dem på et internat ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  råd søges :o(
  • #1   17. maj 2009 Hvor hårdt og trist det end lyder burde de måske blive aflivet, men man kan vel altid høre et internat, det skader jo ikke noget.... hvor er det altså forfærdeligt smiley

• #2   17. maj 2009 De skal jo slet ikke sælges, men aflives hvis der er Pit i...og ligeledes moderen.

• #3   17. maj 2009 Huskede din kæreste at fortælle hende hvor ulovlige de hunde var hvis der rent faktisk var Pitt i moren?

• #4   17. maj 2009 Hvis det ikke er en pitbull blanding kan de godt afleveres på et internat .. Eller det koster nogle penge .. Men da hellere det end at de blir kastebolde ...

• #5   17. maj 2009 Jeg mener slet ik de hvalpe skal sælges eftersom de er ulovlige....

• #6   17. maj 2009 Hul i hovedet.
    Hvis et internat vil tage dem koster det også og komme af med dem og da der er pitt i vil de ikke tage dem da de så er ulovlige.

• #7   17. maj 2009 Jamen det er jo også det jeg mener, de burde bare aflives men det tror jeg sku ikke de går ned og bruger penge på,
    derfor tænkte jeg på det med internat.
    Tror ikke han har sagt det med om hun overhovedet ved de er ulovlige,
    men har lige sagt at han jo også lige skal fortælle hende at en hund SKAL chippes og forsikres, men at det jo nok ikke er muligt hvis der er pittbul i :o(

Det er så sindsygt!!!

• #8   17. maj 2009 Men prøv da at høre et internat ad.. Men ja.. ellers skal de nok aflives.. Stakkels hunde! Hvorfor tænker folk sig ikke om!! Kan da sidde og blive helt gal over det!!

• #9   17. maj 2009 Ja ikke, jeg er også bare så gal over det !
    sådan en type jeg ikke gider at have noget med at gøre, men hun ringer altid til min kæreste når hun har problemer og tror så at han lige har en løsning på alt :o(

• #11   17. maj 2009 IMO Burde de blive aflivet hvis de er blandinger af pit, det er meget simpelt. Og moderhunden burde nok også.

Hvor dum er hun også at lade sin 15 årige søn købe en hund???

• #12   17. maj 2009 100% dum !!

er helt enig med aflivning, men som sagt tror jeg ikke de gider bruge pengene på det, derfor er jeg bekymret for hvad der mon så bliver af dem

• #13   17. maj 2009 Vil de kunne anbringes på internat hvis det ikke er pittbul? og vil de så modtage dem gratis??

og hvis de er i tvivl om hvilken race det er, altså hvis de ikke selv helt ved om det er pittbul, hvordan kan det bedømmes? altså hvis den er racetypisk kan det vel ses, men hvordan ellers?

• #14   17. maj 2009 ja præcis!!

• #15   17. maj 2009 hmm er du sikker på der er pittbul i den? det er da meget vigtigt at finde ud af det først. men ja hun er da dum hvis hun tror hun ikke bliver smidt ud hvis de har hund et sted hvor ma ikke må ha.

• #16   17. maj 2009 K&B : kan godt se din pointe, men tror ikke bare lige hun hiver pungen frem og giver mig penge! derudover vil jeg som nævnt helst ikke have noget med hende at gøre, og ved jo heller ikke om de selv finder hjem til dem, men tror bare ikke det bliver til ordenlige hjem, og er der pitt i bliver de jo heller ikke forsikret eller noget :o(

men vil sige til kæresten om at sige til hende hvor stort et problem det faktisk er at hendes søn render rundt med en ulovlig hund som jo nok ikke er forsikret, at det kan koste hende MANGE penge hvis den på nogen måde er indvolveret i en skade, måske hun så vil forstå at den altså skal aflives.
    Og så at han skal sige at det bedste hun kan gøre er at kontakte en dyrelæge og få dem aflivet

• #17   17. maj 2009 Unni, nej jeg ved det ikke sikkert, altså det med om der er pittbul i, og ved jo heller ikke om de selv gør når de ikke er klogere, derfor spørg jeg om hvordan man egentlig kan være sikker ?

• #18   17. maj 2009 altså du kan vel se det på træk osv hvis der er pittbul i den. men syns da helt sikkert også at dyrens beskyttelse skal ind over eller lade et internat tage dem så de kan komme ud til gode familier som kan opdrage dem godt når det som sagt er en muskel hunderace.

• #19   17. maj 2009 kæresten siger at de sagde det var pittbul som måske var blandet med rotweiler, andet ved jeg som sagt ikke.

Det er ikke nogen vi kommer sammen med længere eller har interesse i at have kontakt med, men efter mange år ringer hun bare stadig til min kæreste for at søge råd når hun har problemer :o( men han vil prøve at ringe til hende imorgen og høre om de er sikker, og har sagt at han eventuelt kan sige hun skal sende mig et billede for så tænkte jeg at nogen her måske kunne se på det og give mig deres mening om det er pittbul

• #20   17. maj 2009 Hvis det er Pitbull - så er der EN måde at slippe for at komme af med penge på at få dem aflivet - det er ved at melde det til politiet - ellers koster det

Det koster også at aflever dem til et internat - og mht Dyrenes beskyttelse - så vil de da slet ikke have dem ind hvis det er Pitblandinger

Og seriøst så ser jeg kun en vej mht de hvalpe - og det er en aflivning
    Kort og godt

• #21   18. maj 2009 jeg giver alle ret, hvis der er pit skal de aflives men er der ikke pit så aflever dem på et internat, men jeg bliver sku så harm når jeg høre sådan en historie, HVAD skal en dreng på 15år med en hund, stakkels hund og de 11 små hvalpe der må lade livet.

• #22   18. maj 2009 Nå, han har snakket med hende idag og prøvet at forklare hende situationen. det lyder til hun er opsat på at sælge hvalpene :o( tror dog ikke hun vil kunne komme af med dem.
    Hun sagde at der er pittbul i, men at hun ikke troede at det var så stort et problem fordi andre jo også går med dem på gaden. Hun fik at vide hvor hun købte den at det ikke var problem og fik et eller andet papir på at det var blanding af rotweiler og foxterrier (det lyder jo helt skørt så går ud fra det er en eller anden terrier hun mener).
    Har tænkt tanken om at melde det, men tror seriøst selv naboer gør det hvis hun ikke bliver smidt ud, for de har jo allerede klaget siden hun fik advarsel om ikke at måtte have hund!? men lige nu er de vist anbragt hos en anden nabo fordi hun jo fik en advarsel, men som han forstod er det en af naboerne i samme område.. hun er seriøst fatsvag

ved ikke mere på dette tidspunkt, for vores forslag til at hjælpe var jo ikke lige noget hun kunne bruge til noget :o(

• #23   18. maj 2009 Ring til politiet og få hundene hentet og aflivet alle som en. Lyder som det absolut værdigste for alle parter ...

• #24   18. maj 2009 Ja, den er jeg med på. Ring til politiet og meld dem.

• #25   19. maj 2009 Lyder ikke som om det er drengen der vil have hunden, han blev træt af at lufte den efter 2 dage. Tror det er hende som er blevet glad for hunden og regner med at kunne tjene penge på hvalpene.
    Havde overvejet at ringe anonymt til politiet, men jo også lidt svært når jeg ikke er 100% på hvad der egentligt foregår, og lige pt er hundene jo ikke på hendes adresse som vi har forstået det :o(

Kommentér på:
råd søges :o(

Annonce