Hvordan er din Chihuahua ? Hvordan er din Chihuahua ?
Jeg har siddet med 4 af slagsen på skødet i dag, jeg er bare helt solgt - hvor er de bare vidunderlige.
Nu har jeg så snust lidt rundt på nettet for at finde ud af mere om racen, jeg synes de ser meget forskellige ud, bla har nogle mere udstående øjne end andre, bredere kontra smalt hoved, og ud over de kort og langhårede synes jeg en del har hår omkring ørerne men ikke er specielt langhårede på kroppen?
deres sind er det på vagt overfor fremmede indtil de er set an, og gør de en del?, er en del af dem nervøse eller hvordan?
er der noget man skal være obs. på ved racen?
hvis du har en chihuahua så skriv gerne dens temperment og så videre.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
hvis man vægter et roligt og unervøst tempement, lidt højde samt ikke for udstående øjne, kan man vel ikke være sikker på avlere med tavler ikke avler for de skal blive små og have de udstående øjne - det er jo præcis det jeg ikke søger?
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
Gucci er en super glad og udadvent dreng der elsker alle mennesker og han er meget legesyg og robust lille dreng
Dolle hun er lidt reseveret over for fremmede men er en rigtig charmetrold og glad pige og elsker at lege og hygge
gizmo er lille endnu men han er også en rigtig hygge trold elsker at lege og elsker stort set alle mennesker er lidt bange for andre hunde end vores egne ihvertilfel hvis de bare er større end vores
thea er en rigtig hygge trold hun tror hun er en baby når hun ligger i mine arme eller mine pigers eller mands arme hun elsker også alle mennesker men vil selv bestemme om der er tid til leg ellers kigger hun bare på til hun alligevel bliver for nysgerig
men fælles for dem alle de gør hver eneste gang der kommer nogen men ellers ikke så meget kalder dem for min tyverialarm griner der er ingen der kommer ind uden de har opdaget dem
jeg vil sige det er en skrøne at chi er arige og ikke kan holde til nogen der er ingen af mine der er sådan der er bare en stor udlempe ved chi har du først fået en kommer nr to mange gange hurtig efter dels fordi man bliver bidt af racen og dels så har de bare så meget udaf hinanden
kh sanne
aug 2005
Følger: 23 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 146 Svar: 4.186
Chihuahua er i følge race standarten en robust lille hund, men kort stop og æble formet hovede. Der er desvære rigtig mange chièr i dag der slet ikke ligner standarten , så køb hos en anderkendt opdrætter, hvor forældrene er avlshodkendte inden avl, og hvor der er testet for patella lux og andre arvelige sygdomme .
aug 2005
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 654
aug 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 22
aug 2005
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 654
Hvordan er din Chihuahua ?