{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Hvordan får vi hende til at stoppe? {{forumTopicSubject}}

Vi har fået et problem som faktisk er ved at drive os lidt til vanvid.

Chelsea er begyndt at gø. Og det er meget. Ikke af andre hunde eller lyde fra opgangen, nej det er skam af vores fjernsyn...


Før var det kun når hun så dyr at hun gøede men nu er det fandme næsten af alt, bare hvis der er et par lyde engang imellem.. smiley


Jeg aner ikke hvordan vi skal få hende til at stoppe det er simpelthen så irriterende og vi gider jo heller ikke risikere at naboerne klager over os...


Syntes snart vi har prøvet alt for at stoppe det men søger virkelig et råd om hvilken måde vi kan stoppe det på....!!!!!

Håber der er nogle der kan hjælpe!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får vi hende til at stoppe?
  • #1   21. maj 2009 Haha det har du sku ret i.. smiley Men jeg vil nu gerne se det tv jeg vil uden at hun står og bjæffer hele tiden :S

  • #2   21. maj 2009 Har i evt uden at tænke over det opmuntret til det, ved f.eks. at "rose" når hun gjorde det af f.eks. en hund i fjernsynet fordi det var lidt sødt (ros kan godt være ting som glad at sige til hunden "nåååh hvad er det der er derinde" osv) ?

    Jeg ville fjerne hende fra TV'et hver gang hun begyndte at gø. Og når hun så stopper, så rose og evt aflede med noget andet (f.eks. leg, tricks eller hvad hun nu måtte synes er sjovt)


  • #3   21. maj 2009 Jeg har en Moppe på 7 år. Hun har gjort det altid. Vi har prøvet en masse forskelligt få at stoppe det med har ikke hjulpet. Håber det lykkes for dig at finde en måde at få hende til at stoppe. For det er rigtig irreterende.

  • #4   21. maj 2009 Der er en rigtig god bog af Turid Rugaas der hedder Bjeffing. Den er go og lærerig..

  • #5   21. maj 2009 Gizmo gør det når han ser dyr i fjernsynet især hunde men jeg kan stoppe ham ved at få ham op ved siden af mig og så bare have en hånd på ham imens, for nu er jeg meget glad for animal planet og det er ikke sjovt med en hund der gør og springer op af tvet imens og han har også gjort det i 7 år nu.... Heldigvis fatter Fluffy ikke en brik hun plejer at kigge bag tvet for at se hvad han gør af, hun kan nemlig ikke se tv smiley

  • #6   21. maj 2009 Jeg syntes ikke vi har opmuntret hende til at gø. Ihvertfald ikke af fjernsynet. Men nu hvor jeg tænker over det så har manden min de sidste par uger lært hende at gø når de leger. Dvs hver gang hun vil have legetøjet så siger han "gi hals"

    Som sagt var det før kun når der var andre dyr i fjernsynet og der kunne vi heldigvis nå at slukke for lyden eller skiftet kanal inden hun opdaget det.

    Tit render hun også om på den anden side af væggen for at se hvor de forskellige ting er henne for hun tror (er jeg overbevist om) at de faktsik er bagved, men hun ved selvf hellere ikke bedre!!

    Jeg tror jeg vil prøve at tjekke den bog. Jeg er åben over for alle forslag.

    Den med afledningen syntes jeg vi har prøvet uden den store succes desværre..


  • #7   21. maj 2009 Ida -jeg ville fysisk fjerne hende fra fjernsynet først (altså tage i hendes halsbånd e.l. og tage hende væk fra fjernsynet) og SÅ gå i gang med at aflede, rose for ro osv.

    -så længe hun står og gør som besat for du, som du jo har opdaget, ikke noget ud af at prøve at aflede.


  • #8   21. maj 2009 Det vil jeg straks prøve. Det værste er næsten at hun ikke bare "glemmer" men fare derhen igen og puster sig helt op. Ja man høre det jo tit men vores lille mops tror at hun er en kæmpe dobbermand.. smiley

    Jeg var faktsik lidt bange for at hvis vi tog hende væk, afled roste og gav hende godbid at hun så ville opfatte det som om at hun havde gjort en god ting ved at gø


  • #9   21. maj 2009 Ida -det er vigtigt at du IKKE roser ved at gø. Dvs inge godbid, ingen "dygtig" osv MENS hun gør.

    Du skal sandsynligvis fjerne hende en del gange, de første gange under "de nye regler". Det tager lidt tid at forstå jo:o)

    Jeg kan ikke garantere at det virker, kan kun sige at det er hvad jeg selv ville gøre.

    Godbid eller ros må ikke falde før hun er stille og er igang med den opgave du har bedt hende udføre -aldrig mens hun står og puster sig op eller er helt fokuseret på fjernsynet


  • #10   21. maj 2009 Super det vil jeg straks prøve imorgen når hun sikkert gør det igen. Idag har været en forholdsvis "rolig" aften uden for meget bjeffen.. smiley

    1000 Tak for dine gode råd!!!!


Kommentér på:
Hvordan får vi hende til at stoppe?

Annonce