{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

hvordan får vi vores hvalp renlig {{forumTopicSubject}}

vi har lige fået en hvalp, men han vil ikk lave noget ude, han holder sig til han kommer ind, vi er ude med han hver halve time og efter han har drukket, vi har snart prøvet alt,
vi går lange ture med begge hunde,har også prøvet kun at gå ture med ham alene

håber der er nogle som kan give os nogle ider


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan får vi vores hvalp renlig
  • #1   5. dec 2012 Overvejet at han fryser og derfor ikke vil lave udenfor?

  • #2   5. dec 2012 vi har købt et dækken til ham,

  • #3   5. dec 2012 hvordan gør i, når i går ud med ham?

  • #4   5. dec 2012 han går uden snor så kan kan få brændt sit energi af,

  • #5   5. dec 2012 jeg tror i vil have meget bedre virkning af, at holde snoren på ham, gå hen til det samme sted hver gang, og sørge for han er rolig, og give ham tid til at lave hvad han skal.

    han er sandsynligvis ikke tryg eller oppe og køre, og kan derfor ikke koncentrere sig om at tisse osv.

    i skal ud hver gang han har sovet, spist og leget, og gerne hver time i starten. og samme sted og ro på hver gang og masser af tålmodighed, så han kan blive tryg. og så ros og giv godbidder når det lykkes selvom det bare er en lille bitte smule


  • #6   5. dec 2012 I skal nok ikke gå med ham, når han skal lave - det er bedre, at I finder et stille og roligt sted, hvor han kan få lov til at besørge og som han kender. Så kan I gå derhen først og så give ham den lille gåtur bagefter.
    For at han skal føle sig tryg der på stedet, så kan I lægge hans egen høm-høm der først, for så føler han sig hurtigere tryg ved stedet smiley



  • #7   5. dec 2012 og pas på med lange gåture med en hvalp, det kan deres krop slet ikke holde til

  • #8   5. dec 2012 Jeg ville slet ikke gå med en lille bitte hvalp uden snor...... for jeg ville frygte, at indkald ikke virkede 210% og tænk hvis den smuttede væk... smiley



  • #9   5. dec 2012 En god tommelfingerregel når i går ture med ham..

    1min pr. uge.. Dvs. 12uger gammel = 12min gåtur..


  • #10   5. dec 2012 mange tak for jeres råd, det begynder vi med nu, vi går ca 1 km med ham flere gange om dagen, skal jeg gå det halvemed ham, han er ca 4 mdr,

  • #11   5. dec 2012 han lyster os når vi kalder,

  • #12   5. dec 2012 når han er 4 mdr, svarer det rundt regnet til 16 uger, så gå 15-20 minutter med ham, og lad han bruge al den tid han vil på at snuse

    og mener at det er i løbet af en dag, du må gå så lang tid. en hund på den alder, skal ikke have decideret motion, men lov til at snuse og se verden

    og så brug et fast sted tæt på jeres bolig, når han skal besørge, og sørg for ro og tålmodighed og masser af ros og godbidder

    pas på med motionen, det kan skade hans skelet senere hen i livet


  • #13   5. dec 2012 Jeg vil ikke gøre mig klog på hvor meget, du skal gå med ham, og jeg tror også, det har noget med racen at gøre, men det er nok heller ikke vigtigt lige nu - han skal lære, at der er et trygt og roligt sted, hvor han kan besørge - og det skal han lære, før I får ham til det på gåturene smiley

    Du må ikke stole på det med, at han kommer, når I kalder - han skal være voksen først....
    Jeg har brugt 3-4 timer flere gange om ugen i over en måned på at lede efter en hund, som netop et blevet 1 år.... og selvom han skulle være sikker i indkald, så smutter han bare, når nogen ser og kalder på ham smiley
    Såååå få lige snor på ham...



  • #14   5. dec 2012 Der er så også lige et andet aspekt af det med, at du har ham løs..
    Nu ved jeg godt nok ikke, hvor du går henne med ham, men det er altså ikke alle andre hunde, der vil bryde sig om, hvis han drøner hen til dem og vil snakke....
    Det skal du også lige have i baghovedet..


  • #16   5. dec 2012 det er den tommelfingerregel carina nævner
    og det er decideret gåtur, for gåturens skyld. altså ikke leg, sidde og observere træne osv


  • #17   5. dec 2012 Palle - Til min Afrodithe har det passet perfekt med regnestykket..
    Men hun er også en lille race, det dog kan godt ske at det ikke altid passer på større racer.. smiley


  • #19   5. dec 2012 Og ja som GAG skriver, så er det selve gåturen og kun en tommelfingerregel.. smiley

  • #20   5. dec 2012 eller gå tilbage til det gamle husråd, læg aviser der hvor han plejer at tisse indenfor, hvis i kan få ham til at tisse på aviserne kan i stille og roligt flytte dem hen mod døren og udenfor... ikke det mest lækre jeg ved det godt... :0)

  • #21   5. dec 2012 Mange hvalpe vil ikke besørge udenfor fordi det er fremmed territorium, så...

    1) Hold jer i nærheden af hjemmet, gerne lige i forhaven eller hvad I nu har. Bagefter kan I altid gå lidt længere væk, hvis der skal lidt gåtur på.

    2) Snor på og så sørg for at det er jævnt kedeligt at være uden indtil man har gjort det man skal.

    3) "Nulstil" hvalpen. Hvis han bare ikke vil, så tag ham ind, tæl til 10 og tag ham så ud igen. De fleste hvalpe kan ikke holde sig i anden runde fordi de lige når at slappe af når de er kommet ind. Det kan godt være at I skal tælle lidt kortere eller lidt længere, men det finder I ud af.


  • #22   5. dec 2012 mange tak for jeres ider, han har tisset ude en gang i dag, og vi går ud med ham hver gang vi ser han skal til at tisse eller pølle inde

  • #23   5. dec 2012 mette

    hvor godt, bare i husker, at gå det samme sted hen, og så vente på han får gjort sig færdig smiley


  • #24   5. dec 2012 ja det gør vi også,

  • #25   5. dec 2012 Det lyder godt

    Hvis i bliver ved med det, skal det nok komme alt sammen smiley


  • #26   5. dec 2012 ja, glæder mig vildt til han bliver renlig, bare lidt mere, hvert lille skrid tæller:-)

Kommentér på:
hvordan får vi vores hvalp renlig

Annonce