hjælp hjælp (min hund hoster) hjælp hjælp (min hund hoster)
Hej alle sammen
Jeg købte i december måned en chihuahua hvalp af
kennel majhong. Der var nogle problemer med at få stamtavle + sundhedsbogen, og da vi ikke rigtig kunne finde ud af hvor gammel hun var osv, blev hun ikke vass. Hun er nu 8 måneder, og er vass for to dage siden. I januar måned var vi til dyrelægen med hende, (hun har en meget slem hoste, virker som om hun har noget galt i halsen og ikke kan få luft). Dyrelægen snakkede noget om orm, og hun kunne egentlig ikke finde noget på hende. Vi blev sendt hjem med nogle piller, som ikke hjalp nogle steder.
Jeg var ikke glad for vores behandlig dernede, så valgte at opsøge en ny dyre læge, i håbet om at han skulle være bedre. Han snakkede også noget om orm, men hvad det præcis var kunne han ikke fortælle. Vi blev endnu engang smidt hjem med piller der ikke har hjulpet en skid. Han har kigget endnu engang på hende, men hun har hverken feber eller tegn på noget sygdom. Men, jeg ved at min lille hund fejler noget, for det er da ikke normalt for en chihuahua at hoste så slemt, og så mange gange om dagen. Jeg er så bekymret for min lille pige, og vil gøre alt for at hun bliver rask.
er der nogle der kender til det?
så ville det ihvertfald være en stor hjælp at høre fra jer.
mange hilsner fra simone
mar 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 25
da jeg er ny herinde, & ikke rigtig kan finde ud af det
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.956
Jeg ville overveje at få hende undersøgt for hjerteorm.
Hvad det ellers kan være, kan jeg ikke lige komme med forslag til. Da hosten ikke stoppede da i gav pillerne, har i så snakket med dyrlægen igen? Er hun blevet grundigt undersøgt efterfølgende?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 95 Svar: 10.995
Kan det ikke være kennelhoste mon... ?
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
Se evt link
http://www.youtube.com/watch?v=1UyBrb0Hhpk&feature=related
http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=310539
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.321
Få din hund til en anbefalet dyrlæge og insistér på at få den ordentlig undersøgt og behandlet ...
Det vil koste knaster så håber du har sparet op ...
Og jah du har været så uheldig at købe din hvalp ved en velkendt hundehandler så i forvejen har din hund ikke haft den bedste start på livet. Det gør mig ondt på den lille hunds vegne ...
Hvad du skal gøre?
Dyrlæge !! Og jah det bliver nok dyrt men når ikke hun er vaccineret er den vel heller ikke forsikret? ...
Håber selvf. for hundens skyld at det er noget banalt og nemt at behandle den fejler ... men det lyder på din beskr. som om at det er værre ...
okt 2007
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
mar 2009
hvad er helt præcis hjerte orm?
mar 2009
hun er ikke blevet vaccineret før nu da vi havde mange problemer
med hende vi købte hende af. ang alder osv
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.567
(link fjernet)
jul 2007
Uanset hvad.....Så kan man da selv regne ud , at hunden skal vaccineres før den er 8 mdr.......det kan da overhovedet ikke have noget at gøre med , hvem man har købt den af.... eller tvivl om alder.
Hvalpen er vel købt da den var " ca. 8 - 10 uger " i December ....så ved man sgu da , den skal vaccineres omkring 1 måned senere.
Det er der da ingen undskyldning for man ikke har gjort ....
Det er bare MIN mening....
jan 2007
Til trådstarter: der findes godt nok ingen lov om at man skal vacc hunde, og dermed behøver man det som sådan heller ikke. men har man sat sig en smule ind i hunde inden købet, og ønsker man at beskytte den, så ved man da trods alt at den skal vacc når man får den hjem. 8 mdr gammel, så har du næppe lige fået den ind af døren = man må gå udfra at man som hundeejer ved at den burde have vacc.
Nå, men som de andre siger, så synes jeg du skal få hunden tjekket godt og grundigt af en dyrlæge. Dette vil sandsynligvis indebære blodprøver, scanning osv afhængig af hvor fejlen er og hvornår i finder den.
jul 2007
Og hvis det havde været hjerteorm , så er jeg ikke sikker på , den havde levet i dag..... den havde i alt fald været dødssyg ..... og så lille en hund ville hurtigt tabe sig til halvdelen af sin vægt.....
Og ud fra det billede der er på profilen... så ser den ikke særlig syg ud.
jan 2007
Mine bedsteforældre fik en græsk hund som senere viste sig at have hjerteorm. Den hostede og var lidt "slap" i laaaang tid, og blev undesøgt for alverdens ting og sager.
Tror de havde den omkring 4 mdr før de fandt ud af det var hjerteorm, og den var ikke døden nær overhovedet.
jul 2007
Nu ved jeg ikke hvilken græsk hund dine bedsteforældre har fået...... men det har næppe været en Chihuahua... der kun vejer .. 1 - 2 kg.
Mon ikke så lille en hund hurtigere ville blive mærket af det.... end en græsk gadehund.... der er vant til at æde mange forskellige underlige ting..... ...:O)
jan 2007
mar 2009
nej det er fint?
så vidt jeg ved så må man ikke vacc sin hund så længe den er syg? & fik jeg hende i december & hun blev syg i januar kan jeg sku ikke få hende vacc. Vil om ingen anstandigheder gøre min hund mere syg end det hun er!!
Min hund er langt fra døden nær overhoved!!!!!!!
det fandme kun negativt skrevet!!
okt 2007
Håber at du har fået hende til en god dyrlæge og er i gang med udredning for hvad hun fejler ...?
hjælp hjælp (min hund hoster)