960 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

hjerneblødning :( hjerneblødning :(

hej
igår da vi skulle hente django nede i hans hundegård kunne vi se at der var noget galt, han plejer altid at stille sig på bagben op af hegnet men det kunne han ik.

da vi lukkede ham ud gik han et par meter og så faldt han, vi troede så at han bare havde noget til at sidde i poterne men vi kunne ikke finde noget. vi tog ham så med ind men der faldt han også et par gange og slog hovedet ned i gulvet, vi kunne se at det højre øje rullede rundt en gang imellem

så vi kontaktede dyrelægen men hun havde først tid til at se ham kl 19.30 så vi ringede en anden dyrelæge, da vi fortalte ham hvordan django opførte sig spurgte han om vi var klar på at få ham aflivet. det kunne vi selvfølgelig ikke klare at tænke på så vi snakked med den første dyrelæge igen og vi kunne komme til ebeltoft kl 19.00.

hun tjekkede hans propiller og føleserne i poterne, han kunne ik se ordentlig til højre og han manglede lidt følese i venstre bagben, vi fik afvide at han havde fået en lille hjerneblødning, han fik så 2 sprøjter en for at tage trykket i hovedet og en for at berolige ham.

nå men vi kunne så køre hjem igen, vi ville llige køre ind og købe lidt vand til ham for han har ikke ville drikke noget hele dagen, men heller ik der vil han have noget. vi kørte så hjem med ham og da vi lukker ham ud af bilen går han 1 meter og falder så ind i en grusbunke og får grus i øjet, vi får det skyllet ud og er på vej ind igen, men han kan ikke gå uden at jeg skal støtte ham.

vi får ham ind og han er helt færdig, vi lader ham vile en times tid, så gir vi ham lidt kattemad (det er han helt vild med) han får spist lidt og ligger sig så til at sove igen, ved 23 tiden er han blevet lidt mere frisk. kl 3.30 går jeg lige ned og kigger til ham, jeg kan se at han har flyttet sig og jeg snakker lidt med ham, jeg vil gå en lille tur ud i haven med ham så han kan tisse, han kommer ud i gangen til mig og vil lige ryste hoedet, men så falder han igen, vi kommer så ud i haven og han går og slinger lidt men holder sig oppe.

her til morgen er han blevet mere frisk men han kan ikke holde balancen hvis han ryster sig,
det har været en meget ubehalig oplevelse at se ham på den måde, vi ved godt at han er gammel men alligevel var vi slet ikke forberedt på at det skulle komme.

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af koblingsdåser til armatur 1.200 kr.
  • Nedringning og bort skuffelse 30.000 kr.
  • Ukrudt 600 kr.
  • Bathroom Drain Unblocking Needed 1.050 kr.
  • Badeværelset afløb tilstoppet 960 kr.
  • Udskiftning af tagrende 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjerneblødning :(
  • #1   22. maj 2009 Det er jeg ked af at læse.. Rigtig go bedring med ham!!

• #2   22. maj 2009 Det er jeg ked af at høre men jeg kan fortælle dig at mine forældres gamle hund overlevede to hjerneblødninger. Den første han fik der opførte han sig lige som du beskriver. Der gik en uge og så var han ovenpå igen det eneste han ikke kunne var at gå på trapper og så holdte han hovedet lidt på skrå.

• #4   22. maj 2009 Det gør mig ondt for både jer og jeres stakkels vuf, at læse om den væmmelige oplevelse.
    Nu så jeg ikke i han´s profil inden jeg begyndte at skrive, så jeg kender ikke til hverken han`s alder el.størrelse.
    Men det har nu heller ingen betydning i denne sammenhæng, for jeg skriver kun fordi jeg vil gi jer et lille råd, som vil hjælpe både jeres hund og jer, og samtidigt få jer til at føle at i ikke bare må stå og se på, uden at i aktivt kan hjælpe jeres hund.

Men i jeres sted så ville jeg gøre sådan :
    Hver gang han skal ud eller flyttes/gå fra et sted til et andet, Så tager i et håndklæde/lagen og stikker det ind under maven på ham og hold det mellem nederste del af brystkassen og "vandpistolen" og hold så enderne samlet over ryggen på ham, i en højde hvor i så kan løfte/støtte ham når han går, for på den måde undgåes han´s fald og usikkerhed /angst for at falde + at i hjælper med at holde ham igang så han´s muskulatur ikke svækkes mere end højst nødvændigt + at han´s humør og forhåbenligt den skade blødningen har forvoldt, og jeres humør også forbedres fordi at i nu selv er istand til at gøre noget som hjælper ham.
    Metoden bruges forøvrigt på hospitaler o.l. steder når hunde genoptrænes efter neurologiske sygdomme, hjerneblødninger, amputation af et ben o.l. for det er bestemt ikke værdigt for en hund, at falde og/ el.vælte ind i noget når den skal gå, og det er heller ikke som ejer til at holde ud at se på, at ens hund har det på den måde uden at man kan hjælpe den..
    Men i kan hjælpe ham rigtigt meget ved at i bare støtter ham med håndklædet i den kommende tid..
    Jeg ønsker jer held og lykke, og krydser alt hvad krydses kan for at han kommer igennem denne grimme oplevelse.
    Trøsteknus fra Anita og "tøserne"

• #5   22. maj 2009 Tusind tak for det gode råd er rigtig glad for at der er nogen som tager sig tid til at komme med hjælpende råd. Vores dejlige hund er en sankt bernhard på 8, så han er ikke så nem at rykke rundt i, og den rigtig gode nyhed er at han allerede har fået en del af hans balance tilbage, hans problem var at når han rystede hovedet så væltede han, nu kan han selv korrigerer så han ikke vælter det er bare rigtig dejligt.... og han har fået hans dejlige humør og viften med halen igen, han opføre sig som intet er hændt, han kommer stadig lidt ud af balance engang imellem, men lader sig ikke forstyrre af det.... super skønt....

Kommentér på:
hjerneblødning :(

Annonce