"hjerneblødning" "hjerneblødning"
hej HG
min hund Anton som er en Jack Russell Terrier får de her som jeg kalder en hjerneblødning. F.eks når vi har været ude og gå tur og hvis det regner(eller han bare er bleven våd pga det har regnet tidligere) så når vi kommer hjem tørre vi ham jo med et håndklæde og så farer han rundt i hele lejligheden op og ned af alt ting og gø helt vildt. hvis jeg så sætter mig i sofaen eller går rundt så gøer han af mig og kan finde på at snappe til mit ben. lidt lige som om han prøver at sige "du skal ikke bestemme over mig og om jeg skal ud i det her vejr. gi mig så noget opmærksomhed" ..
har fået 2 ting afvide som jeg ikke kan få til at virke
1. tag ham i nakken og sig føj og lig ham i kurven. hvilken jeg ikke har prøvet for gå ikke ind for den metode. har sagt føj flere gange hvor han bare begynder at gø mere.
2. Inogere ham som jeg har forsøg på men heller ikke rigtigt lykkes fordi vi bor i lejlighed og jeg vil godt tage hensyn til de andre naboer og så synes jeg ikke kan skal stå og gø i 5 min.
og nu ved jeg så ikke hvad det er jeg skal prøve og se om virke
så tænkte om der var nogle her inde der har prøvet ligende
jul 2007
Følger: 35 Følgere: 33 Hunde: 3 Emner: 147 Svar: 723
Zita snapper dog ikke. men hun løber på vægene rundt over alt kaster sig imøblerne og ruller rundt osv.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.790
Jeg tror de gør sådanne ting, fordi der kommer en anderledes følelse, når de får ting på/bliver vasket osv.
Vi ignorerer det bare.
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 189
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 30.013
okt 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 131
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Prøv måske at have lidt guffer, et tyggeben eller et ben med leverpostej i som Han kan få når I kommer hjem fra gå tur.
Ellers smid lidt guffer på gulvet så Han kan gå og søge dem lidt.
Med hensyn til gøen og Snapperiet så vær konsekvent men på en kærlig måde og brug det som en trænings situation.
sep 2012
nov 2010
Følger: 32 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 203
Den slags flip får mine jacks også når de er blevet våde og jeg lige tørrer dem lidt. Men jeg tolker mere at de får et gavtyvagtigt look og så går den ellers rundt i hytten i bedste LeMan stil - op over møbler og menneskerne. Hundene synes det er herre sjovt.
Jeg ser det som et skønt livsbekræftende træk og kalder det en jack russell TURBO.
Men hvis du synes det virker til at Anton prøver grænser af skal du måske forholde dig til at han er ved at blive kønsmoden og udfordrer sine omgivelser.
Mit svar er. Hvis det du/andre ser hos Anton er almindelig Jack Russell adfærd så synes jeg ikke man skal gøre noget ved det. De er aktive hunde, som godt kan gø.
MEN hvis du/andre synes det ser ud til at han forsøger at overtage lederskabet så er det ikke i orden. Og så skal du irettesætte ham på en måde så han forstår det - ellers bliver han bare ved.
nov 2010
Følger: 32 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 203
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 639
sep 2012
feb 2008
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 639
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.317
Men time-out i denne situation ville jeg mene var okay. Det er en metode som sædvanligt meget hurtigt løser uønsket adfærd og på den måde slipper man for en lang sej kamp med masser af frustration for både hund og ejer.
Men terrierflip som vi kalder livsglæden med at spæne rundt etc. er helt okay og naturlig adfærd. Snappen er også naturlig men uønsket adfærd hos de fleste. Så så snart han begynder at snappe ignoreres han (der lukkes en dør mellem ham og jer = motivationen for at snappe fjernes). Når han er stille og faldet til ro så luk døren op og fortsæt dagen som I plejer. Straffen er ovre.
Måske det skal til nogle gange .. men hunde lærer hurtigt. Fjern motivationen for den uønskede adfærd (som regel ved at ignorere) og adfærden stopper.
sep 2012
"hjerneblødning"