1.131 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

"hjerneblødning" "hjerneblødning"

hej HG
min hund Anton som er en Jack Russell Terrier får de her som jeg kalder en hjerneblødning. F.eks når vi har været ude og gå tur og hvis det regner(eller han bare er bleven våd pga det har regnet tidligere) så når vi kommer hjem tørre vi ham jo med et håndklæde og så farer han rundt i hele lejligheden op og ned af alt ting og gø helt vildt. hvis jeg så sætter mig i sofaen eller går rundt så gøer han af mig og kan finde på at snappe til mit ben. lidt lige som om han prøver at sige "du skal ikke bestemme over mig og om jeg skal ud i det her vejr. gi mig så noget opmærksomhed" ..
har fået 2 ting afvide som jeg ikke kan få til at virke
1. tag ham i nakken og sig føj og lig ham i kurven. hvilken jeg ikke har prøvet for gå ikke ind for den metode. har sagt føj flere gange hvor han bare begynder at gø mere.
2. Inogere ham som jeg har forsøg på men heller ikke rigtigt lykkes fordi vi bor i lejlighed og jeg vil godt tage hensyn til de andre naboer og så synes jeg ikke kan skal stå og gø i 5 min.

og nu ved jeg så ikke hvad det er jeg skal prøve og se om virke
så tænkte om der var nogle her inde der har prøvet ligende

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "hjerneblødning"
  • #1   4. okt 2012 der er MANGE hunde der får et sådan flip netop når du har været i bad eller som du siger er blevet våde. vores gør det også.
    Zita snapper dog ikke. men hun løber på vægene rundt over alt kaster sig imøblerne og ruller rundt osv.

• #2   4. okt 2012 Vores Nanna laver en seledans når hun får trækselen på. Hun løber rundt, danser, hopper i hundesengene og skraber i underlaget. Det går væk efter to minutter.
    Jeg tror de gør sådanne ting, fordi der kommer en anderledes følelse, når de får ting på/bliver vasket osv.
    Vi ignorerer det bare.

• #3   4. okt 2012 vi går ca halvanden time om dagen skal siges han kun er 6 måneder og så træninger vi lidt der hjemme da hvalpekursuset lige er slut.

• #4   4. okt 2012 Zenta gør det når hun har fået klippet kløer, været i bad, eller tjekket poter feks. Så farer hun rundt i hele huset, piver, hyler, hopper og danser. Jeg ser det ikke som et problem, for hun stopper igen meget hurtigt.

• #5   4. okt 2012 det er det jeg vil kalde en "ulvetime" smiley det gjorde min mors også da han var hvalp.. han gør det faktisk stadigvæk.. bare ikke nær så slemt, og nu kun mest når han har spist smiley vi griner bare af det og beder ham bare om at gå over og lægge sig.. men ja det er jo svære når man bor i lejlighed.. hvad med godbidder? så når han begynder så bed ham om at sætte sig, og når han gør det, så godbidder i lange baner smiley bare husk ikke at give ham hvis han bjæffer eller bider efter bukseben. for så forstærker du det bare smiley

• #6   4. okt 2012 Ifur gør det også hvis Han er blevet våd på en gå tur. Jeg plejer at ignorere det. Jeg vil personligt ikke gøre brug af metode 1.
    Prøv måske at have lidt guffer, et tyggeben eller et ben med leverpostej i som Han kan få når I kommer hjem fra gå tur.
    Ellers smid lidt guffer på gulvet så Han kan gå og søge dem lidt.
    Med hensyn til gøen og Snapperiet så vær konsekvent men på en kærlig måde og brug det som en trænings situation.

• #7   4. okt 2012 oki nej jeg bruger heller ikke metode 1 har kun brugt ordet føj. men kan være jeg skal prøve at give ham et tyggeben når vi kommer hjem for det kan han godt bruge et par timer på han er jo ikke så stor smiley og så kan det være han har glemt det når han engang er færdig med at tygge smiley

• #8   4. okt 2012 smiley smiley :-)

Den slags flip får mine jacks også når de er blevet våde og jeg lige tørrer dem lidt. Men jeg tolker mere at de får et gavtyvagtigt look og så går den ellers rundt i hytten i bedste LeMan stil - op over møbler og menneskerne. Hundene synes det er herre sjovt.

Jeg ser det som et skønt livsbekræftende træk og kalder det en jack russell TURBO.

Men hvis du synes det virker til at Anton prøver grænser af skal du måske forholde dig til at han er ved at blive kønsmoden og udfordrer sine omgivelser.

Mit svar er. Hvis det du/andre ser hos Anton er almindelig Jack Russell adfærd så synes jeg ikke man skal gøre noget ved det. De er aktive hunde, som godt kan gø.

MEN hvis du/andre synes det ser ud til at han forsøger at overtage lederskabet så er det ikke i orden. Og så skal du irettesætte ham på en måde så han forstår det - ellers bliver han bare ved.

• #9   4. okt 2012 Synes det lyder lidt ala at han er ved at blive kønsmoden. Hvis han opførte sig så frækt overfor en anden hund så ville der blive afregning ved kasse 1.

• #10   4. okt 2012 Jeg fik et rigtigt godt råd til min hund, den gør en del da den ser 'spøgelser' alle vejne, og han stikker a... Der var en sød dame som går meget til træning der sagde jeg skulle prøve at give ham en time out, altså lukke ham ind i et andet rum i måske 2 min altså ind til du kan høre han stopper med at gø, det har hjulpet en hel del her ved os smiley Når så du lukker ham ud så ros ham fordi han forstod budskabet smiley

• #11   4. okt 2012 oki det kan være jeg skal prøve det... jeg lukkede faktisk døren ud i stuen igår mest jeg var i køknet bare 2 min og så var han faldet lidt ned så det kunne være det også var en mulighed

• #12   4. okt 2012 Her virker det, og så gør det jo ikke ondt på hunden iforhold til hvis du tager den i nakkeskindet... smiley Jeg syndes det er en super metode her smiley

• #13   4. okt 2012 Jeg brugte time-out da Kia var meget voldsom når hun legesnappede. Det virkede. Men husk at ignorering og isolation, selv i kort tid, ikke er en straf der må misbruges da den er meget streng.

Men time-out i denne situation ville jeg mene var okay. Det er en metode som sædvanligt meget hurtigt løser uønsket adfærd og på den måde slipper man for en lang sej kamp med masser af frustration for både hund og ejer.

Men terrierflip som vi kalder livsglæden med at spæne rundt etc. er helt okay og naturlig adfærd. Snappen er også naturlig men uønsket adfærd hos de fleste. Så så snart han begynder at snappe ignoreres han (der lukkes en dør mellem ham og jer = motivationen for at snappe fjernes). Når han er stille og faldet til ro så luk døren op og fortsæt dagen som I plejer. Straffen er ovre.

Måske det skal til nogle gange .. men hunde lærer hurtigt. Fjern motivationen for den uønskede adfærd (som regel ved at ignorere) og adfærden stopper.

• #14   4. okt 2012 super tusind tak for svaret det vil jeg prøve smiley

Kommentér på:
"hjerneblødning"

Annonce