{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

tur med hest og mødtet med en hund... {{forumTopicSubject}}

jeg har lige været ude og gå tur med min hest.
vi går ud forenden af vejen ca 1½ km og vender om.
da vi kommer til et hus hvor der går en hund i haven.
den springer op i hegnet og gør og knurre og hænger til sidst halv vejs over.
min hest falder og ligger med bagbenene hen af vejen.
da jeg får den op har den sår over det hele og især højre bagknæ ser slet ikkk godt ud.
og venter nu på dyrlægen.

ejen kom dog ud og sage om min hund lavede ballede?
øhhh han kunne da se min hest lå på vejen og prøvede at komme op.
det sage han ,med et smil på læben.

jeg vil nu hører om det mig eller ham der skal betale?
altså hvis han ikk var kommet så have den været ude af haven og så ved jeg da slet ikk hva der var sket smiley

ej hvor er jeg træt af folks hunde.

og jo min hest er vand til at gå på vejen.

ihhh surt og langt indlæg mig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tur med hest og mødtet med en hund...
  • #1   22. maj 2009 Det er dig selv der hænger på regningen.... Men træls er det!
    Rigtig god bedring med din hest!

• #2   22. maj 2009 jeg ville jo mene det er ham der skal betale da det skyldes hans hund.. men ved det ikke

• #3   22. maj 2009 den regning ligger på din egen skulder da hunden var på sin egen grund og forsvarligt spærret inde .

• #4   22. maj 2009 jo det har jeg smiley
    men det ikk første gang den hund har gjort sådan den gør det også når børn går forbi eller cykler.

jeg ville også kun hører om jeg skulle bed ham dække det.
    for jeg ved det virkelig ikk.
    og jeg er sikker på at det ved i bedre end mig smiley

• #5   22. maj 2009 forsvarligt spærret inde nej det er den ikk. hegnet ligger ned og som sagt var det kun pga ejeren nåede at tage den ellers var den kommet ud smiley

• #6   22. maj 2009 DET må være for din regning.

Men en ting undrer mig. Hvis du VED at hunden har gjort det mange gange, hvorfor så ikke gå en anden vej?

• #7   22. maj 2009 Det er desværre på egen regning, men synd at din hest fik de knubs...
    Som "Mette" skriver, hvorfor gå den vej, når du ved at hunden er sådan.???

• #9   22. maj 2009 jeg har før redet og gået forbi der. men hegnet er ikk blevet bedre og gøre noget ved det ser det ikk ud til at været gjort.

jeg betaler.

det første gang det sket for mig. der for det kommer som et chok.
    og bliver da ked af det skulle gå ud over min hest.

• #10   22. maj 2009 min veninde var med så der er vidner.

• #13   22. maj 2009 må nu sige jeg mener at det er du som må betale regningen...

man kan ikke gå rundt at kræve erstatning for at hesten din bliver bange.. det er jo din job at træne hesten så den ikke bliver bange...

hunden var jo ind på sin egen grund ,

gir et exempel for at forklare min mening , " nogen går forbi et hus evt med hund eller lille barn , ejeren af huset starter motorsagen og " hunden ", " barnet " bliver bange og løber ud i vejen og bliver kørt ned / eller barnet falder og slår hodet...... man kan da ikke kræve erstatning pag husejeren startet motorsagen...

• #14   22. maj 2009 Der er jo ikke noget i det,

hunden er på sin egen grund hele tiden, misforstår jeg når jeg forstår på den måde at du ved den hund har de udfald?

• #15   22. maj 2009 Det kan da aldrig blive hundeejeren der skal betale, hunden er på sin egen grund, og må da gø og hoppe lige så meget den vil derinde.. Din hest kan også blive skræmt af et vindstød i en busk.. Hvem skal så betale, buskens ejer?

• #19   22. maj 2009 Hvordan går det med hesten har dyrlægen været der

• #21   22. maj 2009 maiken : langt ude?
    altså jeg spørger pænt her inde om hjælp og har fået samme svar mange gange så jeg tror sikker på jeg ikk kan og vil gøre noget.
    sandt det er dens grund. og den må gerne gø´.
    men vil du være sød ikk at ned gøre mig?
    jeg spørger altså kun pænt.

men det der rammer mig mest og også er grunden til jeg spørger er :
    han står bare med det smil på.
    ikk noget med at spørger om hesten er okay eller noget og så bare gå ind.

og jo min hest er trænet godt men det er og vil blive et dyr. og det er et flugt dyr. så lige meget hvem og hvor meget du træner er det et dyr.

har lige haft dyrlæge smiley
    alle sårene er renset og det på knæet var ikk til at syg da det er helt ødelagt huden smiley
    hendes hofter må tiden vise. hun er hævet der nu smiley
    skal ringe til dem mandag for sige hvordan og hvorledes så tager vi det der fra.

• #22   22. maj 2009 Jeg håber at din hest kommer sig godt over det,det er slet ikke rart når sådan noget sker og man får jo også en ordentlig forskrækkelse.
    Rigtig god bedring med den.

• #24   23. maj 2009 Rikke´s mor : det er helt okay smiley
    ltså de sår den har fået bliver okay igen smiley hpfterne kan vi ikk vide med før slaget har lagt sig smiley så der går lige et par dage.

men ja forstår det godt nu. men blev altså harm/skuffet over han ikk lige spurgte til hesten smiley og den var nu godt nok lige på vej over. men ja selvf må den gø og lave sjov på sin grund men er det ikk respekt for andre og lige spørger nu når der sker sådan noget lige foran en?

• #25   23. maj 2009 hov bente : mange takker smiley

• #26   23. maj 2009 Jeg har selv prøvet en hest der faldt på samme måde bare pga en bus der dyttede da den passerede os,og ved det er rigtig grimt at komme ud for og hesten kan være længe om at komme sig,men min kunne så slet ikke rejse sig igen og blev hentet med dyre ambulance men den kom sig på trods af slem hofte forvridning så jeg tror at din hest nok skal komme sig men vil nok tage noget tid.

• #27   23. maj 2009 bente : uha det lyder ikk rart smiley glad for der "ikk" er sket mere med min smiley
    uh ja den kan godt hele smiley

er meget glad for din kom sig igen smiley
    underligt han lige skulle dytte hmm mærkeligt smiley

hat taget nogle billeder men ligger dem først ind imorgen da min com er ved at gå helt amork smiley
    nat alle sammen smiley

• #29   23. maj 2009 maiken : hvor har jeg skrevet jeg vil gøre det?

jeg har kun spurgt jer her inde om jeg kunne gøre det?
    og jeg skriver også at den selvf godt må gø på sin ejeren grund osv.

Kommentér på:
tur med hest og mødtet med en hund...

Annonce