3.142 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Jeanette N
Jeanette N
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

En Dalmatiner/Labrador En Dalmatiner/Labrador

Hej alle sammen.
Jeg har hørt fra mange at en Dalmatiner er svær at opdrage, og min hund er en blanding af en Labrador og Dalmatiner.
Hun er ikke særlig god til at lystre , hun hopper meget op selvom man siger nej.
Ville bare høre om det er rigtigt at en Dalmatiner er sværer at opdrage end en Labrador.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En Dalmatiner/Labrador
  • #1   25. maj 2009 Ved ikke om man kan sige at de er svære at opdrage MEN jeg ved at Dalmatinere er højt inteligente, så måske er hun bare den smarteste ;O)

• Jeanette N
    Jeanette N Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #2   25. maj 2009 Hehe jaa, hun har da lært at åbne døre og hun hopper også op af alt og spiser alt. Og bider men er en meget glad hund ellers. Vil bare så gerne have hun skal være lidt mere stille og rolig når det angår hehe smiley

• #3   25. maj 2009 Hmmm - må indrømme at min erfaring med racerne ikke er, at dalmatieren er mere kvik end en lab....... smiley

• #4   25. maj 2009 Altså en labrador er meget nem at opdrage på.. Vores hund er hvertfald meget lydig, og lære hurtigt nye ting.. Det eneste der kan være svært, det er når en harre pludselig kommer frem.. så lukkerne hun ørene hehe.. :S Men ellers er en lab meget nem at opdrage på.. Har ingen erfaring med Dalmatiner..

• #5   25. maj 2009 Som udgangspunkt kan alle hunde trænes, nogen tager bare længere tid om at lære noget end andre..
    Og, det kræver at man LÆRE dem tingene og ikke forventer at de bare kan nå man giver komandoerne..
    Og hvis en træningsmåde ikke virker så prøv en anden..
    Du siger hun hopper op.. En hund hilser ved at snuse til/slikke på mundvigen, derefter snuse i enden.. Hun kan jo ikke nå op og hilse når hun står på alle fire, så hun vil gerne op i højde med jer.. Hvis nej og ned ikke virker så prøv at se den fra hendes synspunkt, i kommer hen og vil sige goddag til en fremmes stikker hånden frem og personen skælder jer bare ud, for det er et meget behøvlet håndtegn i det land han kommer fra..
    Ikke sjovt vel?
    I stedet kan i øve at hilse ved at i roser for at han ikke hopper op, ved at komme ham i forekøbet når i ved han skal til det, ros ham inden han når at gøre anslag til at hoppe op, eventuelt sætte jer ned så han ikke behøver at hoppe for at være i øjenhøjde.. smiley
    Man kan ikke skyde skylden på racen, de kan alle opdrages, det er bare et spørgsmål om metoder og tålmodighed, sammen med megen forståelse smiley

• #6   25. maj 2009 De dalmatinere jeg har kendt har ikke været svære at opdrage. Tilgengæld har de de første par år af deres liv, været temmeligt hyper og har virkelig skullet lave noget HVER dag for ikke at give problemer og søge deres egen underholdning.

Kommentér på:
En Dalmatiner/Labrador

Annonce