1.028 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

hvilke hunde er kamphunde hvilke hunde er kamphunde

Ja siger på for hånd UNDSKYLD for det her indlæg.. men nu har jeg kigget på nettet, læst herinde og kan ikke finde en komplet liste og hunde man betegner som kamphunde...
Grunden til jeg lige undrede mig over det nu, for normalt er det ikke noget jeg går op i, er at der i lokalsprøjten var en artikel om to kamphunde der havde forårsaget ravage blandt nogle børn på en legeplads, og senere i artiklen fremgik det at disse kamphunde var en boxer og en fransk bulldog.. og jeg troede da ikke de gik ind under den kategori, eller tager jeg fejl?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilke hunde er kamphunde
  • #1   2. jun 2009 der er jo ikke rigtig enighed om det, men i mange bolig selskaber kommer både boxer og fransk ind under.

når vi taler om aviser og lign. tror jeg de kalder så mange som muligt for kamphunde, da det sælger bedre smiley

• #2   2. jun 2009 Fransk bulldog er ikke en kamphund. Det er en molosserhund og den går indunder selskabshund.

Boxer kender jeg ikke rigtigt til, men vil bestemt ikke mene at det en en kamphund, men også går indunder molosserhund.

• #3   2. jun 2009 og vil da lige understrege at jeg ikke mener at nogen af dem går under betegnelsen

• #4   2. jun 2009 Kenneth B: interessant påstand, hvad bygger du den på?

• #5   2. jun 2009 Kenneth B: Dvs alle papirløse hunde er kamphunde? Aha

• #6   2. jun 2009 mia og mikkel N.

Er helt enig i det du siger smiley

• #7   2. jun 2009 Ved der er blevet spurgt om det mnage gange i div. tråde om emnet uden at der så vidt jeg har kunnet gennemskue er kommet et svar....men nu prøver jeg alligevel....

Listen på kamphundene(den man siger politikerne skulle have udarbejdet), hvor finder man den ??

• #8   2. jun 2009 Mia og Mikkel :
    Øv, det var ærgerligt...havde håbet nogle havde sådan et link gemt et sted....

• #9   2. jun 2009 Dobermann er brugs og vagt hund smiley De hører godt nok under muskelhunde men det fordi de er så stærke smiley ! Men de er IKKE under kamphunde.. smiley Selvom nogle dumme mennesker ikke tror på det!

• #10   2. jun 2009 Mig bekendt er en hund kun en kamphund, hvis den er trænet til hunde kampe; og hvis den ikke er blevet trænet til det, så er det ikke en kamphund. Det betyder jo så bare at ALLE hunderacer kan være kamphunde og at det i og for er totalt irrelevant om der er papir på den eller ej.
    Det skal jo også lige siges, at langt de fleste hunderacer i tidernes morgen blev brugt til vagthunde eller som brugshunde til at fange utøj el.lign, og så siden hen blevet brugt til hunde kampe for "sportens skyld", men man kan vel egentligt ikke sige, at fordi en hunderace blev brugt som kamphund for 500 år siden, så er den det stadig... Det ville jo svare til at man sagde, vi, mennesker, stadig brændte hekse o.lign.... At der ikke har været nogen form for udvikling...

Kommentér på:
hvilke hunde er kamphunde

Annonce