909 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Købe en "brugt" hund Købe en "brugt" hund

Hej
Har fundet en lille hvalp på 5 måneder som skal have et nyt hjem, og overvejer om det skal være hos mig.

Men hvad skal jeg være opmærksom på? Kan hunden tage skade af at blive flyttet når den ikke er ældre, eller er det en klar fordel? Ved ikke helt hvad jeg skal mene...

Sanni

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Herregårdssten 45 m2 2.700 kr.
  • Samle ikea pax 2.500 kr.
  • Hjælp til at flytte jord 2.000 kr.
  • Skifte batteri på citroen c4 grand picasso 1.650 kr.
  • Møbelsamling 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Købe en "brugt" hund
  • #1   3. jun 2009 altså når du køber en hvalp der er så gammel kan den godt være præget dårligt, men når den er så ung er det super let at rette op på, jeg har pt. en unghund på 8 mdr til at gå, som søger nyt hjem, og han havde en masse dårlige vaner, og var ikke trænet. men nu er han en helt anden hund - en god hund smiley

• #2   3. jun 2009 Det kommer an på rigtigt mange ting.

Hvorfor skal hvalpen omplaceres?

Har den særlige behov, som du har bedre forudsætninger for at opfylde, end den nuværende ejer?

Har den nogle dårlige oplevelser med i bagagen?

Har du mulighed for at se forældrene, selvom det ikke lyder til, at hvalpen stadig er ved opdrætteren? Osv, osv smiley

Men som Lene siger, behøver det ikke være et problem. Jeg har selv overtaget min gamle husky, da hun var 11 måneder gammel - og vores beagle var hele 3½ år før vi fik hende. Men vi kendte så også alt til de problemer, der var med dem begge to.

• #3   3. jun 2009 Jeg synes du skal prøve at gå en tur med den og se hvordan den reagere på forskellige ting på turen, andre mennesker og andre hunde for at få et bedre indtryk af den. Jeg fik min hanhund som 11 måneder gammel og han havde nogle problemer som sælger var meget sød til at forklare mig grundigt om.

• #4   3. jun 2009 Jeg ville HELT sikkert tage den på "prøve", i hvert fald tage den med ud, se hvordan den reagerer på fremmede mennesker, fremmede hunde, trafik etc. Det tror jeg er godt givet ud smiley

• #5   3. jun 2009 jeg har gennem årene modtaget/købt genbrugshunde, der er det kun den ene der har haft problemer ud af 3 og de var alle ældre end 5 mdr.

• #6   3. jun 2009 Ja var det mig der skulle af med hunden, så tror jeg ikke jeg var villig til at sende hunden på prøve, medmindre jeg og min hund kendte vedkommende.
    -ellers kan den lille vaps jo hurtigt ryge fra sted til sted og være på prøve, til det rette hjem er fundet.
    Tilgengæld måtte en potentiel køber komme og besøge den alt det vedkommende orkede, gå ture med den og "afprøve" den lidt, så han/hun er sikker på om hunden er noget eller ej.

Jeg stemmer i med Karinas betragtninger, og har ikke en helt masse mere at tilføje

• #7   3. jun 2009 Mine to var helholdsvis 3½ år og 7 mdr. da jeg fik dem....og ja, der er/bliver arbejdet med div. på begge, men arbejdet har 100% været det hele værd !!

• #8   3. jun 2009 Okay, ved endnu ikke hvorfor de vil af med hende, ville ikke gå dybere ind i sagen, hvis der var grund til, at det var en dårlig ide.

Men det lyder jo til, at det ikke bør være et problem, hvis barev man er obs på, om hvalpen har nogle problemer...

• #9   3. jun 2009 Lige netop...spørg, spørg og spørg !!

Kommentér på:
Købe en "brugt" hund

Annonce