{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

vand i tørfoder {{forumTopicSubject}}

hejsa..

jeg har hørt at hvis man putter vand i hundenes tørfoder så vokser kuglerne og hunden behøver ikke så meget og spise..

begge mine hunde må jeg jo nok erkende vejer lidt for meget, så de skal på slanke kur..

de for noget ultra light mad fra olivers..
men for at de ikke behøver mere en 200-250 g om dagen ville jeg prøve at putte vand i det..

er der nogen er kan komme med nogen gode råd om hvordan man bedst putter hunden på slanke kur uden den føler den bliver sultet?

hilsen merlina..

Ps.. jeg skal på arbejde nu, men vil tage imod alle råd med kyshånd..
jeg kommer tilbage senere og svare dem der har skrevet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vand i tørfoder
  • #1   18. feb 2006 Giv dem ris... det fylder i maven og feder ikke :o)

  • #2   18. feb 2006 jeg har bare hørt at de ikke må få for mange ris?
    er der noget om det? eller er det bare en ammestue historie?


  • #3   18. feb 2006 Her glæder jeg mig til at følge med. Mine to "små" drenge er også sat på slankekur.

    De får slankekost fra dyrlægen... Og ellers ingenting... Men de er ALTID sultne:o)


  • #4   18. feb 2006 helle: det er mine nemlig også, så for at de ikke skal føle at jeg er verdens ondste menneske har jeg startet denne her tråd *ss*


  • #5   18. feb 2006 Det er fint nok at putte vand på fodret.

    Du kan jo gi den en faste dag om ugen - det tager den ikke skade af.

    hvis du giver den en fastedag om ugen skal den heller ikke have ekstre foder -

    Hvad med at noget motion - f.eks. en en lille cykeltur om dagen, det plejer at hjælpe.


  • #6   18. feb 2006 jeg har også prøvet at blande deres mad med nogen reven gulerod, men så soterer min ene tæve det så hun kun spiser guleroden og ikke vil have sit alm mad..

  • #7   18. feb 2006 kaoz får vand over sin mad, for ellers sluger han den og kaster det op bagefter..

    jeg har aldrig hørt om, at de ikk behøver så meget mad hvis det er vådt, men det kan da godt være !!??!

    hvis du er i tvivl o risne, så giv hunden grønsage i maden, de er sunde og feder heller ikk =)


  • #8   18. feb 2006 Mine vovser får ris, grønsager og kogt kød, fisk eller kylling hver dag. Har aldrig hørt at de ikke må få ris.......

  • #9   18. feb 2006 de kommer ud og løbe 1-2 timer frit om dagen så jeg tror de for nok motion, min dyrlæge råede mig til ikke at cykle med dem før de havde tabt sig lidt fordi det belaster deres led for meget når de er for tykke..

    jeg vil tage den med en fast faste dag om ugen til mig.. de vil bestemt ikke tage skade af det..



  • #10   18. feb 2006 okay, så er det bare en ammestue historie den om risen..

    jamen det er jeg da glad for at å opklaret


  • #11   18. feb 2006 altså de kommer ud på 2 små korte gåture om dagen, ud og løbe i 1-2 timer om dagen og ud over det så har vi en have som de boldre sig i næsten hele dagen, så de er ret aktive..men stadig kugle runde..

    ud over det så for de ikke mere en 225 g mad hver om dagen så de bliver ikke overfodret..

    jeg ved ikke hvordan jeg skal få dem til at tabe sig så


  • #12   18. feb 2006 den ene af mine tæver har altid været for tyk, lige fra vi fik hende som en lille hvalp har hun vejet 1-2 kg for meget, her det sidste år er det så blevet til 3-5 kg for meget..

    den anden af mine tæver er blevet steriliseret, og jeg tror ikke vi var ops nok på at hun voksede, så nu er hun også en 3-4 kg overvægtig..

    hvis der er nogen der ved hvor man kan få noget foder der hedder el karma grøntmix ville vi blive meget glade


  • #15   18. feb 2006 den ene af mine tæver lider af allegi og det er meget sparsomligt hvad for noget foder hun kan tåle..

    jeg tror vi må igang med at give dem barf for det lyder som om alle de ting vi har prøvet ikke hjælper på dem..
    og det lyder da egentligt meget rigtig at de ikke for brugt deres bisser ordenligt hvis man bløder deres mad op for dem..

    mange tak for jeres svar, jge bliver nød til at gå nu men vil komme igen senere og læse vidre på jeres gode råd

    Hilsen merlina, minne & chelsea


  • #18   18. feb 2006 vi har fodret dem med el kama før og de elskede det..
    der hvor vi købte vores foder før kommer vi bare ikke mere så vi gik over til olivers og så blev de kugle runde..

    da vi fodrede med el kama var 1/3 del af deres daglige foder kød..

    så vi ved godt hvordan vi skal fodre med det..



  • #20   18. feb 2006 nej det er jeg egentlig heller ikke, nu hvor jeg tænker mig lidt om så er den ene af mine hunde begyndt at fælde ret meget efter vi skiftede over til olivers, så vi skal bare finde på nogen afden foder til dem i en fart

  • #22   18. feb 2006 jeg syntes bare at det er lidt snyd, for de har hele tiden fået deres light mad netop så de ikke tog på af det..

    men det har bare hjulpet nul og niks..



  • #24   18. feb 2006 nå nu er jeg altså nød til at smutte for ellers kommer jeg for sent på arbejde..

    igen mange tak for jeres hjælp..

    Hilsen merlina


  • #26   18. feb 2006 mark B

    Hvad så når du træner med hunden, har den så fyld mave???



  • #27   18. feb 2006 jeg ville også mene at de skulle have mad flere gange om dagen, men øger man så ikke risikoen for at de kan få mave vendinger?

  • #29   18. feb 2006 En hund der rører sig meget, skal ikke have en lyldt mave - da man løber en risiko - at hunden får en mavevending. og så er der ikke noget at stille på - det kan koste hundens live.

    Hunden- hvis den levede i naturen - måtte den selv fange / finde føden - hvis jagten gik galt - ingen mad.

    Det er os mennesker der har alle mulige fordomme til hvordan hunden har det bedst. - og vil gøre utroligt meget.

    Hunden æder det den har brug for.

    Forskellen på mennesker og hunde:

    - mennesket begynder at forbrænde meden allerede i munden.

    - Hunden forbrænder først når det er kommet i maven.


  • #30   18. feb 2006 Hmmm - 200g Olivers fylder cirka 1 dl. mål. Fordeler man det ud på 4 måltider - altså ½ dl., kan man da ikke sige maven bliver fyldt, kan man ?

    Misja har også vægt problemer (tendens til over vægt) og hun kan under INGEN omstændigheder tåle noget der bare ligner faste - hverken halve eller hele dage *S*

    Hun er meget aktiv og render løs minimum 2 gange om dagen, den ene i minimum 1½ time. Hun får cykkelture på mellem 10 og 12 km. 4 - 5 gange om ugen, når ellers stierne igen bliver fri for islag.....Hendes fodder bliver suppleret med rå gulerødder, vand og nu også kogte grøntsager, for hun bliver bare endnu federe af ris og pasta *gs*

    Såååh, jeg ville også anbefale at fordele måltiderne ud på et stort måltid om morgenen - 1 lille ved frokosttid - 1 stort til aften med vand og grøntsager - og et lille til natten *S*

    Undgå motion og voldsom leg i 2 timer efter et måltid, så er risikoen for mavedrejning da noget lige nul vil jeg mene......... desuden kan hunde sagtens få mavedrejning uden de har spist, flere andre ting kan også gøre sig gældene desværre :-//


  • #31   18. feb 2006 sludder - 200g Olivers = 2 dl. mål ;o))

Kommentér på:
vand i tørfoder

Annonce