{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bomuldshund
  • #2   6. jun 2009 Jep smiley Coton de tulear = Bomuldshund.....

Kræver enorm pelspleje smiley men ellers en dejlig, venlig, hengiven og kvik hund smiley

• #4   6. jun 2009 De skal trimmes/klippes og redes igennem.. Men det er vel ikke mere end så mange andre hunderacer *S*

• #5   6. jun 2009 Jo de skal børstet igennem hver dag, da der hurtigt sætter sig skidt i deres hårpragt! Det kan udvikle sig til knuder og genere hunden! den har jo en meget lang bomuldsagtig pels, der hurtigt filtrer, da det jo er godt "luftigt", grundet dette luftige bomulds pels, er ingen fældning, så allergikere kan have den. Den har faktisk også tendens til i modsætning til andre eruopæiske Bichoner, til at have gule eller grå pletter i pelsen.

Så jo den kræver lidt ekstra omhyggelig pels-pleje end mange andre langhårs hunde. Men reder man den en gang om dagen, tager det værste efter hver gå-tur, tager det vel ikke mere end et lille kvarter pels-pleje om dagen, og du har en lækker smuk Coton.

• #9   6. jun 2009 En voksen pels, kan man som regle nøjes med at børste grundigt 2-3 gange om ugen. Det kunne jeg i hvert tilfælde, da min havde fuld pels. Nu har jeg så klippet det hele af... det er sommerfrisuren!

• #10   6. jun 2009 Min er også en bomuldshund.... Den er i familie med Cuton de tulear.. Det er en bolognese -Og ja.. Vil til en hver pris skrive under på det med pels arbejdet.. Men det er en dejlig hund.. -Og så fælder de ikke smiley

• #11   6. jun 2009 Michelle kalder man også en bolognese for en bomuldshund? Troede kun det var cotonen, da coton jo betyder bomuld...

• #12   6. jun 2009 Siri> Det er som med så mange andre betegnelser - nogen bruger dem bredspektret andre mere specifikt.
    Det er rigtigt det er coton'en der oprindeligt fik tilnavnet bomuldshunden (fordi pelsen mindede om bomuld), men nogen er begyndt at bruge betegnelsen om racer med ligende pelse også - ergo er der nogen der også bruger betegnelsen om bolognesen og havaneseren. (da de jo også har denne pelstype).

• #13   6. jun 2009 Bichon Frise, Løwchen, malteser, Coton de tulear og Bolognesen r alle i Bichon familien. Alle er skabt til kongelige eller meget rige mennesker, der holdt små-hunde for selskabets skyld. Disse racer var en fornøjelse for husets damer.

Bolognesen minder mest om en malteser, men er slægtning med Brichon Frisé. Bolognesen er sjældent idag, da den godt kan have tendens til at være reserveret. Bolognesen har også en Bomuldspels, der gør den kan tåle et varmt klima.

• #14   6. jun 2009 Alle Bichon hunde fælder ikke og har denne "bomuldspels". Den eneste Bichon variant med underuld, der gør den så fælder er Bichon Frisé.

• #15   6. jun 2009 malteseren er også en bomulds hund bare mindre...jeg har 5 malteser og selvom de selvfølig godt kan lege osv syntes jeg samtidig også de er meget rolige når der ikke skal ske noget,,nu har jeg jo også mops og i forhold til dem er de nogle gear mindre:-99

De hvalpe jeg har solgt har der været super krudt i og de nye ejere raporter om frække hvalpe men det går nok lidt over,,,de er super nemme at have men en arm og de er tilfredse

• #16   6. jun 2009 Iøvrigt kan man vælge at klippe dem ned så er pelsplejen ikke så stor

• #17   6. jun 2009 Ina T - netop. De er alle i bichon familien. Men at de alle skulle høre under en "bomuldshunde" kategori, har jeg da aldrig hørt før. Som du skriver Ginne, så er det nok noget der er kommet. Måske som følge af racernes popularitet..

• #18   6. jun 2009 Ja tror også det er som Ginne siger. Da pelsen er uden underuld, blød, luftig og de derfor ikke fælder, kommer navnet bomuldspels!

j&s N: 5 Maltesere?? laver i andet end ordne pels *SS*

• #19   6. jun 2009 Mig bekendt, startede det her hjemme, netop fordi coton'en blev så populær på sin pels. Så bomuldhund blev sat lig med allergivenlig og lækker pels. Så opdrættere (og ejere) af de andre racer fuldte trop for at understrege, at deres racer faktisk har de samme gode kvaliteter hvad pelsen angår smiley

• #20   6. jun 2009 Ginne - det lyder plausibelt. Tror godt det kan være forklaringen! Det er dejligt, at racerne er blevet mere populære - de er jo fantastiske (hvis jeg selv skal sige det). Håber bare ikke at vi ser konsekvenserne i form af diverse sygdomme om nogle år.. håber virkelig at avlerne bevarer fornuften på trods af stor efterspørgsel..

• #21   6. jun 2009 ina...ja de kommer til hundefrisøren og bliver vasket rigtig godt i bund og klippet lidt ned så holder de i nogle måneder uden det helt store:-))

• #22   6. jun 2009 Jeg er enig med dig Siri - på sin vis så forstår man jo godt folk falder for racerne! For de er sgu nogle super hunde!
    Men ja - lad endelig fornuften råde i opdrættet. Har så ondt af coton-racen der er røget i kløerne på et par hvalpefabrikker smiley
    Så populær håber jeg aldrig bolognesen bliver... (og her har vi netop grunden til jeg aldrig bruger "bomuldshund" om bolognesen).

• #23   6. jun 2009 Julie - det er sjovt - jeg synes faktisk det er lige omvendt. Jeg synes mange af de cotoner jeg ser er alt for store og robuste. Jeg ser tit cotoner på dne gode side af 7 kilo - hvilket i mine øjne er forkert, da det jo er for stort ift. racestandarden.

Jeg ser også utrolgit mange med en mystisk pels. Nogle har nærmest sådan en tæt uld-agtig pels..

• #24   6. jun 2009 det samme med maltesere de vejer helt op til 6 kg hvilket ikke er standart

Kommentér på:
Bomuldshund

Annonce