{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Lille hund + Stor hund {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens smiley

Til ejere med Amstaff og lignende muskelhunde / Vagt hunde smiley som også har en lille hund f.eks. Papillon og den størrelse smiley

Kunne godt tænke mig og høre jeres erfaringer med hvordan jeres hund har reageret ved at der er en lille hund i familien, der tænker jeg måske f.eks. hvis i har en lille race også køber en Amstaff eller lignende bagefter om det har skabt problemer smiley ?

Tænker f.eks. om jeres store hund har reageret voldsomt overfor jeres mindre hund f.eks. i leg da den lille hund jo kunne være et nemt bytte.

Mvh.

Henrik smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lille hund + Stor hund
  • Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.097
    #1   7. jun 2009 Henrik C

Spændende...hehe

Jeg mener, at lige børn leger bedst.

• #2   7. jun 2009 Okay smiley

VIlle jo ikke udsætte vores lille Papillon Naima får fare men, ja det kan en anden race jo også udsætte den for :s

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#3   7. jun 2009 Henrik C

De kan jo ik lege sammen som hvis de havde samme størrelse.

Mine store hunde legede voldsomt. De brugte hjørnesofaen til "dødsdrome", og ALT skulle sættes på plads bagefter. Tjaa huset skulle atte bygges op.

Mine små....hmmmm har de leget? Nåå ja, et tæppe ligger forkert.

Selvfølgelig kan man ha stor/lille hund. Lege skal de nok gøre, men ik på den "rigtige" måde for racen.

Så jeg siger nope til stor/lille hund - som jeg godt kan se tendensen er

• #4   7. jun 2009 Anne R.

Okay, det jeg mest er bange for er at den vil angribe den lille også selvom den vil blive opdraget godt...

Men vi må kigge på situationen når tiden er til det smiley

Tak for svarende

• #5   7. jun 2009 Jeg tror såmen ikke den store vil angribe den lille, men en kåd hvalp/unghund af den størrelse kan nemt komme til at være for voldsom overfor den lille og skade den alvorligt på den måde.

• #6   7. jun 2009 Malou leger lige så godt med en på hendes egen størrelse som med en der er større. Malou har alt tid være sammen med en schæfer så hun tumler lige så godt med en stor. Schæferen er derimod mere forsinktig med Malou og der er det hende der bestemmer.

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#7   7. jun 2009 Sanne Betty Z

Jo men så leger Schæferen jo heller ik som den burde - vel?

• #8   7. jun 2009 Nej det gør hen vel ik. Det havde jeg slet ikke tænkt på. Beklager..

• Anne R
    Anne R Tilmeldt:
    aug 2007

#9   7. jun 2009 Sanne Betty Z

Det er jo det, rigtig mange glemmer *S*

• #10   8. jun 2009 vores den store leger forsigtigt med den lille hvalp vi har..
    den store er en blanding og den lille er fransk bulldog.. Det er oftest den lille der lægger op til leg, og koda plejer for det meste at ligge ned på ryggen og finder sig i at blive bidt i kinderne..

Den store "bider" dog også i den lille, hvilket kan se voldsomt ud nogen gange. Den lille siger fra hvis han ik kan li det, men ligeså snart den store slipper så hopper den lille jo på ham igen!! så det er kun leg fra begge to..

• #11   8. jun 2009 Altså nu er min hund også selv en lille hund med hun er en rigtig bulldozer når det kommer til leg..
    Derfor har hun stort set aldrig leget med hunde der er på størrelse eller mindre end hende selv da hun har været aaalt for voldsom !
    Så hun leget næsten altid kun med hunde der er minimum dobbelt så store som hende.

Så en hund behøver ikke at være stor for at være for voldsom til små hunde *Gg* ..
    Tror at det kommer meget an på den enkelte hund..

• #12   8. jun 2009 Vi har en dansk/svensk på 1 år og fik så min venindes amerikansk bulldog/mastiff. En delig sød velopdraget familiehund. Men efter 1½ måned måtte vi af med hende igen, da hun havde skambidt den lille - ret heldigt at den lille overhovedet overlevede. Hun havde haft fat i hende et par gange, men vi regnede med, at de bare lige skulle vænne sig til hinanden.

De var super legekammerater.....den store lærte hurtigt at lege med den lille og den lille sagde fra, når det blev for voldsomt (med et piv).

Men der skulle absolut ikke være noget spiseligt af nogen art i nærheden af dem, så røg den store i hovedet på den lille - selvfølgelig også provokeret af, at den lille troede den var stor hund og skulle smage alting.

Efter vi måtte af med den store igen har vi hørt mange historier, hvor det er gået galt med de racer (amerikansk bulldog, mastiff, armstaff og lign) og en lille hund. Fordi de store hunde har et helt andet aktivitetsniveau. Vores den store var så rolig som dagen var lang og den lille temmelig aktiv. Så den store fik aldrig den fred, som den gerne ville have. Hun ville helst ligge og dase det meste af dagen og lave mindst muligt.

Så jeg vil aldrig mere kombinere de racer med en lille hund. Heldigvis fandt vi meget hurtigt et godt nyt hjem til den store, hvor der var en af samme race - og der er ingen problemer, heller ikke når der er mad. De kan spise sammen uden problemer.....så jeg mener også lige hunde leger bedst.

• #13   8. jun 2009 Linda P:

Okay det lyder til at være en grim oplevelse :s lige sådan en jeg frygtede kunne forekomme :s

Må se om jeg kan finde en løsning, landet ligger nemlig sådan at hvis mit helbred bliver godt igen så overvejer jeg at blive SIkkerhedsvagt / Vagt hvor jeg gerne vil arbejde som Ronderingsvagt med hund og tvivler på at nogen bliver skramt af en lille Papillon smiley ( Måske skulle man operere en lille CHIP ind i hende og putte hende ned i tyvens lomme så man kan spore hende og tyven smiley - eller håbe på at tyven falder om at grin pga. hundens størrelse smiley )

Så vi må i tænkeboks smiley

Kommentér på:
Lille hund + Stor hund

Annonce