{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
342 visninger | Oprettet:

2 spørgsmål...:-) {{forumTopicSubject}}

Har en sød lille griffon hvald, dejlig glad og MEGET legesyg...
MIt første spørgsmål går på:
Jeg tjekkede om han var ved at få tænder, da han konstant bider, og opdagede at hele undermunden har to rækker med tænder? ER det normalt for små hunde??

Det andet spørgsmål gå på, hvordan jeg får ham til at stoppe med at bide i MIG? Jeg giver ham legetøj og slik legetøg og hvad man ellers kan give ham, hver gang han bider i miger, men han vil bare ikke lade være..

Nogen der har nogle gode råd?

KNus sandie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 spørgsmål...:-)
  • #1   8. jun 2009 Følger lige med.. Jeg har nemlig samme problem med Kenai. Han vil også hellere bide i mig end i sit legetøj

• #2   8. jun 2009 Det gør hvalpe, min har også flere gange været ved at drive mig til vanvid og jeg har nærmest haft lyst til at springe udover altanen smiley

I gør det rette - giv erstatning, prøv evt. afledningsmanøvrer sit, dæk øvelser etc.

Hvis jeres hund ikke har lært "nej", jamen så træn det, så den forstår hvad det betyder når I siger nej...

Og det bliver bedre med tiden smiley

• #3   8. jun 2009 Ang tænderne, så er han jo åbenbart ved at skifte tænder. Hvis ikke mælketænderne selv falder ud, skal dyrlægen "hjælpe" dem ud -der skal ikke være to rækker tænder nej (men gå nu ikke i panik, det kan jo være at de gamle er på vej ud, men bare ikke HELT har fået det sidste skub endnu *S*)

Ang bideriet, så kan man osse bruge det at ignorere hunden istedet. vend ryggen til, og lad være at tage kontakt igen, før den er stoppet med at bide.

Andre bruger at udstøde en høj lyd når hunden bider (som andre hvalpes hyl, når de leger sammen)

• #4   8. jun 2009 Når hvalpen bider håedt kan I også gøre det at I giber et højt hvin (ligesom andre hvalpe ville have gjort) og trække jer væk fra hvalpen. Det lærer den bidehæmning - altså at man godt må markere og bruge munden i leg men ikke bide. Genoptag derefter legen med noget bidelegetøj og lav små øvelser med den, som belønnes med godbidder.

Nu ved jeg ikke hvor gammel hvalpen er, og med mindre det er de nye, blivende tænder der er på vej, er det ikke normalt med 2 rækker tænder. Synes du skal lade dyrlægen kiogge på det, for det kan ødelægge tandstillingen senere. Held og lykke med den bette smiley

• #5   8. jun 2009 min hvalp har ved flere tænde haft dobbelt - de falde altså ud... sidder de gamle ikke løst?? jeg bruger den med at hvine højt og tage hænderne til mig. Der går et stykke tid inden de fatter det men det kommer. Specielt en lille har været rigtig slem og man tror aldrig det stopper. Det er noget de gør med deres kuld søskende en form for "kampleg" og får at finde ud af hvor hårdt de må bide osv. Det er noget der skal læres dem at de ikke må...

Kommentér på:
2 spørgsmål...:-)

Annonce