{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

? ang. chihuahua {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige et par spørgsmål ang. chihuahua, jeg håber meget i vil hjælpe mig med at få svar, da det er min første chihuahua, er jeg lidt i syv sind. Hun er 4måneder.

1: Hvornår begynder denne race ca at skifte tænder? De andre hunde jeg har, har gjort fra ca 3-5 måneders alderen, men min chihuahua er slet ikke begyndt endnu, og har hørt om at de nye kan vokse ud og så skal man have operet mælketænderne ud.

2: Inden for den sidste måned er hun begyndt at tisse helt vildt når man hilser på hende, uanset om der er mennesker eller hunde der hilser, så tisser hun meget. Hun gjorde det ikke den første måned jeg havde hende.

3: Både min chihuahua og amerikanske bulldog nyser og snotter meget lige for tiden, hvad kan dette skyldes? Det er ikke kennelhoste, da de hverken hoster eller slimer fra munden. Det er kun næsen der er snottet. Og de får nærmest sådan nogle små "anfald" en gang i mellem hvor de nyser og snotter.

På forhånd tak.
Mvh. Rikke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ? ang. chihuahua
  • #1   12. jun 2009 1: omkring 6 mdr
    2: Hun tisser fordi hun føler sig truet, det er en dæmpende adfærd hvalpe udviser
    3: det lyder som om de er forkølet, de skal have noget medicin fra dyrlægen, så det ikke sætter sig som lungebetændelse


  • #2   12. jun 2009 Mia S

    Tusind tak for svar.
    Men ang. nr. 2. Så er hun super glad når man hilser, mens hun tisser. Hun pisker med halen og hopper op og ned af en, fordi hun er så glad. Så det virker ikke som om hun føler sig truet. Og hun gjorde det heller ikke den første måned jeg havde hende.


  • #3   12. jun 2009 Mia, kan det ikke også være af glæde hun tisser?:-)

  • #4   12. jun 2009 du skal lige få tjekket bisserne hos dyrlægen.. chier har tendens til at reabsobere tænderne så de kun har mælketænderne og derfor falder de ikke ud.. det er en arvelig sygdom, så det er vigtigt at få tjekket =)

  • #5   12. jun 2009 Min chihuahua (4 mdr) er begyndt at tisse når vi øver hun skal være alene lidt tid af gangen. Når jeg så kommer tilbage bliver hun så glad at hun tisser en lille smule.

  • #6   12. jun 2009 Min chi bailey tissede også når han var meget glad for at se os da han var hvalp, men med alderen har han lært at styre det..
    tror bare han 'glemte' at han altså lii sku holde sig.. for at undgå tis indenfor tog vi ham ud før vi sagde hej (altså kom han ud som det første) og så sagde vi hej derude smiley


  • #7   12. jun 2009 Tusind tak skal i allesammen have. Er glad for jeg ikke er den eneste med de "problemer" smiley

  • #8   12. jun 2009 en hund kan godt tisse af glæde, men det er nu mest fordi den ikke kan styre blæren ellers er det at tisse et dæmpende signal sammen med slikken, ørene osv, feks også hvis en hund ligger sig på ryggen som er et mest dæmpende en hund kan gøre.

  • #9   12. jun 2009 3. Nogle chihuahua-er har "snork-lyd", og nogle tror det kan komme fra hvordan nosen har blivit avled fram. Men hvis du har to hunde som nyser og snotter synes jeg også at du ska gå til dyrlaegen og se hvis de måske er syge og behöver medicin.

Kommentér på:
? ang. chihuahua

Annonce