{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Frozen - and back {{forumTopicSubject}}

Jeg føler lidt at jeg er nød til at oprette en tråd og forklare……

Først vil jeg sige at jeg fuldt ud accepterer at jeg blev frosset i går pga. min negative kommentar på en markedsannonce.
Det drejer sig om en hund hvor jeg havde formidlet kontakt mellem sælger og køber. Jeg vælger ikke at nævne navne. Men det der sker er at køber tager af sted, kigger på hunden i et kvarter hvor den leger med købers egen hund og så tager de den med hjem. Der er to personer med til at kigge på hunden, vist nok noget familie. Der bliver ikke betalt for hunden for køber har ingen penge og sælger får ikke andet på køber end et telefon nummer og sælger siger at nu er han flink kun at tage deres nummer og give dem ”kredit” men han har ikke mulighed for at tage hunden tilbage.
Hunden kommer med hjem og efter hvad man kan læse i de svar som køber skriver diverse steder, så er hunden blevet så rigeligt luftet. Flere gange om dagen hvor hundene får lov til at lege. Hundene bliver ikke holdt adskilt og de spiser i samme rum, selvom de ikke kender hinanden. Hundene får ydermere lov til at lege sammen indenfor og har konstant adgang til legetøj. Da de skal lægge sig til ro for natten bliver hundene ikke adskilt og her opstår et problem om den gode plads ved sengen. Købers første hund bliver ”bidt” og den nye hund bliver domineret ved at blive lagt på ryggen af købers kæreste og kigget på ind i øjnene til den kigger væk. Dagen efter, efter endt lege/luftetur kommer hundene tilbage i lejligheden og købers første hund bliver igen ”bidt” hvorefter den nye hund igen bliver domineret. Køber har indrømmet at de flere gange har haft fat i kraven på den nye hund og lagt den på ryggen og domineret den. Nu er de så, så trætte af hunden at den kommer ud i bilen og bo og kontakter sælger, som ikke har mulighed for at tage hunden tilbage da han ikke må have den hvor han bor. Sælger prøver at finde en løsning og ringer rundt til alle for at se om der er nogen der kan passe hunden for ham. Imens bliver hunden sat til salg her på HG….der sker det at jeg bliver vred over at se hunden er til salg og skriver i markedsannoncen at det er da åndssvagt at sætte en hund til salg efter at have haft den i 1½ døgn og at nu måtte køber tage sig sammen. Jeg opretter derefter denne tråd (link fjernet)
Folk kommenterer og igen viser det sig at vi alle har forskellige meninger om opdragelse og hvad der er acceptabelt og uacceptabelt. Jeg bliver så frosset og har desværre ikke mulighed for at deltage i tråden. Der bliver fra købers side malet et billede af hunden som var den en dræber og fuldstændig utilregnelig. Der bliver også sagt en del som ikke passer, for det første har sælger ikke sparket efter sin hund, for det andet har sælger ikke sagt at hunden kunne finde på at bide. Dette er jeg helt sikker på og jeg har kontakt til sælger fra det sekund hvor jeg ser hunden er blevet sat til salg igen. Der bliver skrevet at hunden bliver leveret tilbage og at de tager nogle store brød med….Da hunden bliver afleveret kommer sælger alene med en anden hund (som køber beskriver som farlig i en kommentar) for at modtage den pågældende hund, men køber bliver nød til at være tre (gutter) om at aflevere hunden.

Jeg laver denne tråd både for at fortælle at der altid er to sider af en sag, for at fortælle at ikke alle folk taler sandt, for at fortælle at ikke alle folk kan magte og overskue to hunde og sidst men ikke mindst for at svare på de spørgsmål der evt. er i denne sag. Hunden er ikke en dræber eller aggressiv på nogen måde, han har leget med begge mine og udvist stor respekt for min tæve. Han er en dejlig hvalp som simpelthen var vant til at få ejers fulde opmærksomhed. Da han bliver sat sammen med en anden hund der har det som ham vil der helt 100% sikkert komme spørgsmål mellem hundene om hvem der er boss, tæve eller ej. Vi har selv oplevet det da vores to skulle føres sammen, de havde aldrig været vant til at dele noget som helst. Vores hanhund testede da også tæven og var til tider ret voldsom, begge hunde har fået skrammer og dette kan ikke undgås. Nu lever de i deres eget lille hierarki og begge kender deres plads i forhold til hinanden og i forhold til os.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frozen - and back
Kommentér på:
Frozen - and back

Annonce