{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.183 visninger | Oprettet:

Hævelse efter flåt bid, ØV! {{forumTopicSubject}}

Vi opdagede en flåt på Laddie i morges, som vi selvfølgelig fjernede med det samme. Der var lidt hævelse, men ikke noget voldsomt

Her kl. 11 var det hævet til dobbelt størrelse, så mig ringe til dr. dyr og afsted med Laddie. Dyrlægen sagde også at det var en voldsom hævelse, så han fik antibiotika, hvor der samtidig var noget smørrelse til hævelsen.
Og så på antibiotika de næste 6 dage.

Sikke en forskrækkelse de kære dyr kan give en...

Har fjernet mange flåter på Mickey, men har aldrig set så voldsom en reaktion, som Laddie fik. (Det er Laddie's tjerde flåt i hans levetid)....

Laddie var lidt hængemule, så han har fået lov til at komme op i sengen og hygge sammen med storebror, Mickey... Og de har sgu begge snorket siden kl. 12.30 smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hævelse efter flåt bid, ØV!
  • #1   16. jun 2009 Stakkels Laddie. De skofvlåter er noget fanden har skabt en dag han var i dårligt humør...

Godt du kom til dyrlæge med ham, og god bedring.

• #2   16. jun 2009 ØV for en trist oplevelse.
    Men de forbanede flåter er virkeligt på krigsstien i år pga. den varme vinter har jeg fået at vide, mine hunde har ALDRIG "før" haft en eneste flåt på dem, og det skrev jeg self. herinde for 1½måned siden, og efter det har begge piger så haft et par stykker på halsen under hagen pga. de går i vandet, så det der loppe-flåt halløj Advocate som jeg drypper dem i nakken og på ryggen med skylles af lige der foran, for de sidder samme sted på begge hunde og det er kun der på hals/bryst stykket.

• #3   16. jun 2009 bayvantic vet holder mine hunde fri for de små sataner, virkelig effektivt

• #4   16. jun 2009 Ved at man kan få noget hos dyrlægen mod flåter som er meget effektivt hvis ens hund er en vandhund

• #5   16. jun 2009 Synes også de flåter er ekstremt agressive i år.. Frontline hjalp ikke en disse herhjemme, trods fint resultat med det sidste år..
    Men nu får Wictor hvidløgs granulat på maden hver dag, og har ikke haft en eneste flåt i to uger.

• #6   16. jun 2009 Tanja:

Mickey er begyndt på Bayvantic og har ikke haft en eneste flåt, og han har ellers tendens til flåter, så ligeså snart at der ikke er flere af Laddie's Front Line tilbage, kommer han også på Bayvantic,

Men ja, de flåter er nogen sataner...

Laddie er stadig hævet, men heldigvis ikke så meget som tidligere...

• #7   16. jun 2009 Mine har altid fået Bayvantic, men pga. dr.dyr "sidste år" var nervøs for at Chiki kunne smitte pigerne med sin hudsygdom, så fik jeg recept på Advocate, som er et af de bedste midler på markedet mod mange af de farlige kryb, og da det koster det samme som Bay og Front. men virker imod 10-11 forskellige kryb, bl.a. skab, hjerte-lunge orm osv.hvor de andre "Kun" virker mod 3 kryb, så bad jeg om en recept igen i år, da der er mange ræve med skab hvor vi bor.
    Men som med alle de andre mærker, så hjælper det ikke hvis hunden/e bader meget, også hver dag som mine har gjort i år, så er det umuligt at få virkningen til at hold en måned der hvor de oftest bliver sjask våde. Havde Advocate IKKE virket, så ville mine hunde jo ha dem andre steder end KUN lige der hvor de blir mest våde.
    Det står forøvrigt også på pakkerne på alle 3 mærker, at virkningen aftager hvis hunden/e bliver badet mere end et par gange på den måned.
    Så det skal man ta højde for uanset hvilket middel man bruger.

Det lyder dejligt at det går fremad med Laddie *Ss*

Kommentér på:
Hævelse efter flåt bid, ØV!

Annonce