Hævelse efter flåt bid, ØV! {{forumTopicSubject}}
Vi opdagede en flåt på Laddie i morges, som vi selvfølgelig fjernede med det samme. Der var lidt hævelse, men ikke noget voldsomt
Her kl. 11 var det hævet til dobbelt størrelse, så mig ringe til dr. dyr og afsted med Laddie. Dyrlægen sagde også at det var en voldsom hævelse, så han fik antibiotika, hvor der samtidig var noget smørrelse til hævelsen.
Og så på antibiotika de næste 6 dage.
Sikke en forskrækkelse de kære dyr kan give en...
Har fjernet mange flåter på Mickey, men har aldrig set så voldsom en reaktion, som Laddie fik. (Det er Laddie's tjerde flåt i hans levetid)....
Laddie var lidt hængemule, så han har fået lov til at komme op i sengen og hygge sammen med storebror, Mickey... Og de har sgu begge snorket siden kl. 12.30
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
Godt du kom til dyrlæge med ham, og god bedring.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Men de forbanede flåter er virkeligt på krigsstien i år pga. den varme vinter har jeg fået at vide, mine hunde har ALDRIG "før" haft en eneste flåt på dem, og det skrev jeg self. herinde for 1½måned siden, og efter det har begge piger så haft et par stykker på halsen under hagen pga. de går i vandet, så det der loppe-flåt halløj Advocate som jeg drypper dem i nakken og på ryggen med skylles af lige der foran, for de sidder samme sted på begge hunde og det er kun der på hals/bryst stykket.
feb 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 80 Svar: 898
dec 2008
Følger: 36 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 40 Svar: 679
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 201 Svar: 4.765
Men nu får Wictor hvidløgs granulat på maden hver dag, og har ikke haft en eneste flåt i to uger.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.107
Mickey er begyndt på Bayvantic og har ikke haft en eneste flåt, og han har ellers tendens til flåter, så ligeså snart at der ikke er flere af Laddie's Front Line tilbage, kommer han også på Bayvantic,
Men ja, de flåter er nogen sataner...
Laddie er stadig hævet, men heldigvis ikke så meget som tidligere...
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.565
Men som med alle de andre mærker, så hjælper det ikke hvis hunden/e bader meget, også hver dag som mine har gjort i år, så er det umuligt at få virkningen til at hold en måned der hvor de oftest bliver sjask våde. Havde Advocate IKKE virket, så ville mine hunde jo ha dem andre steder end KUN lige der hvor de blir mest våde.
Det står forøvrigt også på pakkerne på alle 3 mærker, at virkningen aftager hvis hunden/e bliver badet mere end et par gange på den måned.
Så det skal man ta højde for uanset hvilket middel man bruger.
Det lyder dejligt at det går fremad med Laddie *Ss*
Hævelse efter flåt bid, ØV!