Hoste i forbindelse med leg? {{forumTopicSubject}}
Jeg har spekuleret lidt over hvad min hvalps hoste kan skyldes og nu vil jer gerne lige høre jeres mening...
Min Chihuahua på 4 mdr. har det med at hoste i forbindelse med "voldsom" leg - mere præcist, leg der involverer en masse løben rundt. Hun stopper simpelthen op, midt i det hele, hoster som om hun har noget galt i halsen, fortsætter så som om intet var hændt og virker ellers ikke generet af det.
Der er ellers ikke noget med hoste, hverken hjemme eller ude efter "almindelig" og mere rolig leg, eller for den sags skyld generelt. Hun er sund og rask. Det er tilsyneladende kun vild leg der fremkalder hendes hoste.
Det skal måske lige tilføjes at det ikke drejer sig om reverse sneezing - det er helt almindeligt hosteri...
Er der nogen som har erfaringer med samme?
Hvad kan hendes hoste skyldes? Bør jeg kontakte min dyrlæge for at få hende undersøgt eller er det ganske normalt?
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
En hund hoster af forskellige grunder.
Hvis det nu ikke er kennelhoste, eller nogen anden luftvejsirritation, og hjerte og lunger lyder ok, så synes jeg du skal få din hund chekket for hjerte lungorm.
God bedring
M.v.h. Åsa
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.776
-Når hun trækker i snoren
-Når vi kommer til at klappe hende for hårdt på brystkassen
-Og nogen gange i leg eller når hun er oppe og køre over et eller andet..
Og det er en meget hård hoste efterfulgt af lyde og bevægelser der ligner at hun er ved at kaste noget op..
Så kommer der ét stort host og en bræklyd og så er hun klar igen..
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 493
apr 2009
Følger: 16 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 19
Stine P: Beskrivelsen af din hunds hoste er fuldstændig som Cookies!
Gizmo @: Det er IKKE reverse sneezing, det er helt almindelig hoste. Jeg er godt klar over hvordan reverse sneezing lyder og ser ud.
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.776
Jeg siger ikke at du IKKE skal spørge en dyrlæge , men er det som min hoster, så hører jeg personligt ikke nogen alarmklokker ringe i forhold til min egen hund
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
Hoste i forbindelse med leg?