{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Hoste i forbindelse med leg? {{forumTopicSubject}}

Jeg har spekuleret lidt over hvad min hvalps hoste kan skyldes og nu vil jer gerne lige høre jeres mening...

Min Chihuahua på 4 mdr. har det med at hoste i forbindelse med "voldsom" leg - mere præcist, leg der involverer en masse løben rundt. Hun stopper simpelthen op, midt i det hele, hoster som om hun har noget galt i halsen, fortsætter så som om intet var hændt og virker ellers ikke generet af det.
Der er ellers ikke noget med hoste, hverken hjemme eller ude efter "almindelig" og mere rolig leg, eller for den sags skyld generelt. Hun er sund og rask. Det er tilsyneladende kun vild leg der fremkalder hendes hoste.
Det skal måske lige tilføjes at det ikke drejer sig om reverse sneezing - det er helt almindeligt hosteri...

Er der nogen som har erfaringer med samme?
Hvad kan hendes hoste skyldes? Bør jeg kontakte min dyrlæge for at få hende undersøgt eller er det ganske normalt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of IKEA PLATSA wardrobe 1.000 kr.
  • Hjælp til at gøre haven forårsklar 1.000 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Samling af Ikea møbler 2.000 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Reparation af lampe 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoste i forbindelse med leg?
  • #2   18. jun 2009 Du skal tage din hund for undersøgelse.
    En hund hoster af forskellige grunder.
    Hvis det nu ikke er kennelhoste, eller nogen anden luftvejsirritation, og hjerte og lunger lyder ok, så synes jeg du skal få din hund chekket for hjerte lungorm.

God bedring
    M.v.h. Åsa

• #3   18. jun 2009 jer du sikker på det ikke er den "normale "slags hoste især chihuahuaen har og andre små racer ..da de er små og har tit luftirrattion..kender bare mange små racer der har det ..min kan også få det engang imellem..

• #4   18. jun 2009 Min hoster af disse grunde :

-Når hun trækker i snoren
    -Når vi kommer til at klappe hende for hårdt på brystkassen
    -Og nogen gange i leg eller når hun er oppe og køre over et eller andet..

Og det er en meget hård hoste efterfulgt af lyde og bevægelser der ligner at hun er ved at kaste noget op..
    Så kommer der ét stort host og en bræklyd og så er hun klar igen..

• #6   18. jun 2009 I følge min dyrlæge KAN hoste være tegn på, at der er noget galt med hjertet, så jeg synes du skal kontakte din dyrlæge.

• #7   18. jun 2009 Leduce V: Mon ikke det er reverse sneezing du tænker på?

Stine P: Beskrivelsen af din hunds hoste er fuldstændig som Cookies!

Gizmo @: Det er IKKE reverse sneezing, det er helt almindelig hoste. Jeg er godt klar over hvordan reverse sneezing lyder og ser ud. smiley

• #8   18. jun 2009 Ok, ja det lyder voldsomt ikke *G*
    Jeg siger ikke at du IKKE skal spørge en dyrlæge , men er det som min hoster, så hører jeg personligt ikke nogen alarmklokker ringe i forhold til min egen hund smiley

• #9   18. jun 2009 det stine p ...fortæller ..er som min..det ligner de er ved at knække sig tilsidst..og ja hvis man ikke er vant til det virker det meget hårdt..

Kommentér på:
Hoste i forbindelse med leg?

Annonce