{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Omplacering {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver simpelthen dårlig tilpas når jeg ser alle de hunde der skal omplaceres eller sælges. Er man da ikke klar over at når man anskaffer sig en hund så påtager man sig et ansvar. En hund er et levende væsen man ikke bare kan omplacere som det passer en. Men der skal åbenbart ikke meget til før man ikke er ansvaret voksent. En ny kæreste, eller man flytter fra en kæreste, osv. Hunden får et knæk hver gang den flyttes, så måske skulle man være sig ansvaret bevist og lade hunden aflive. Så har den det da i hvert tilfælde godt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omplacering
  • #1   21. jun 2009 Er enig med dig.. Der er godt nok mange der ikke tænker sig om før de får hund! Og det er virkeligt synd for hundene... Måske obligatorisk kørekort til alle hunde ville hjælpe lidt?

  • #2   21. jun 2009 Jeg synes ikke nødvendigvis at en hund behøver at blive aflivet, jo hvis den ikke fungerer optimalt oven i hovedet, eller har nogle adfærdsproblemer. Men en sund og velfungerende hund, er ligeglad om den bor hos hansen eller jensen, bare de er gode ved den. Så hvorfor aflive en sund og rask hund....men ja, folk er hurtige til at skille sig af med deres hunde igen. personligt har jeg taget hunde retur fra hvalpekøbere fordi "lige pludselig" skulle de have barn...osv...

  • #3   22. jun 2009 Ja der er godt nok mange unghunde og også voksne hunde som folk af en eller anden grund ikke kan have mere og det er lidt synd for hundene for det er jo en kæmpe omvæltning for dem at skifte hjem. Min veninde har en hund på 1,5 år og hos hende er det dens 4 hjem... hun passer godt på den og den skal være hos hende til den dages ende - det er den sødeste og nemmester hund jeg længe har mødt og jeg forstår slet ikke hvordan folk har kunne skille sig af med den. Min egen hanhund har også haft et hjem før mig men de gamle ejere gjorde det for hans skyld alene da han ikke kunne med deres ældre hund, de var meget kede af at skulle af med ham og græd da jeg hentede ham så i nogle tilfælde er det ikke ren egoisme. Han har det bedre hos mig smiley

  • #4   22. jun 2009 Der er bestemt meget forskellige indgangsvinkler til det at have dyr/hund og det er nok der at den største forskel ligger.
    På den ene side er det meget svært at forudsige fremtiden, hvis fx ens arbejdstider ændrer sig drastisk, men kan have svært ved at forstå dem der efter relativt kort tid vil omplacere hunden, så lader det ikke umiddelbart til at man har tænkt nærmeste fremtid, men nærmere gjort sig et impulskøb!! Hvilket er helt forkasteligt med levende dyr.

    Igen synes jeg det på den ene side er bedre hunden kommer et sted hen hvor den har det godt og der bliver holdt af den - Da jeg næppe tror at en hund, som bor et sted hvor den bliver opfattet som til besvær, vil mærke samme kærlighed og varme som hos nogle der vil den.

    Men hold da op hvor er der mange 'personlige årsager' som forekommer mig helt hen i vejret at omplacere sin hund på.

    Kan slet ikke forestille mig at være foruden hund, så kan ikke finde ret mange gode grunde for at man skal af med sin hund.

    Hunden har ikke valgt ejer, men ejeren har valgt den, så sætter personligt en ære i at min hund har et godt liv, trives og får masser af omsorg, for man får bestemt tifold igen.


  • #5   22. jun 2009 Ja hvis man ser på alle de annoncer der kommer på dagligt - det er sku skræmmende.

    Vi har selv lige anskaffet os en omplacerings hund. 3 år gammel rottweiler dreng. Han er den dejligste hund man kan forestille sig, men jeg havde også mange krav til vores nye hund.

    Men da jeg skulle finde ham læste jeg utrolig mange annoncer, og hold da op hvor er folk mange gange ubetænksomme.

    Ham vi endte med at købe tænkte også kun på hundens bedste, men pga. deres egen "egoisme" - ikke at jeg kan bebrejde dem det - de havde fået muligheden for at køre motorcykel, og ville gerne afsted på flere træf og længere ture, og de ville ikke byde ham at blive passet hver/hver anden weekend. Så jo her var det egoisme, men de tænkte trods alt på hunden, og penge var ikke vigtige for dem. De ringer engang imellem og hører hvordan det går med ham, så det er jo en lille solstråle historie.
    Men alle dem som anskaffer sig en hund for så at blive træt af den når den bliver et halvt år, eller ikke lige havde forudset at de skulle begynde uddannelse 3 mdr senere - de skulle seriøst have en lærestreg, man kan og skal ikke behandle dyr som var de en død materiel ting!

    Mvh
    Anette


  • #6   22. jun 2009 Prøv det, så ved I hvorfor man nogen gange er nødt til at gøre noget, som i den sidste ende er bedst for hunden.

    Been there, done that og der var ikke andet at gøre. Bolette har det godt liv i dag, og det var godt for hende, fordi hun ikke passede ind i flokken, med slagsmål og dyrlægebesøg i massevis.


  • #7   22. jun 2009 heldigvis,for hundene,er de fleste gode til at finde sig tilrette i nyt hjem,vores perle var næsten 2år da vi fik hende,fra et dødsbo, og lucy var kun 4 mrd,de har begge været rigtig nemme at omplaserer her,og faldt til ret hurtigt.

  • #8   22. jun 2009 Hvorfor er det at ompladseringer af mange udelukkende bliver set som værende negativt?

    Begge mine hunde er ompladseringshunde, var det bedre de var blevet hvor de var? Den ene i en familie og flok hvor den ikke passede ind, den anden hos en absolut ligeglad ejer der lod hundene i hans hjem gå i gården året rundt uden andet et halvtag at søge ly under?

    Det JEG har svært ved, mere svært ved end alle de ompladseringer, er alle de hunde der lever en tilværelse uden oplevelser, uden glæde fordi deres familier ikke længere har tid og lyst men syns en ompladsering/aflivning er synd.

    At mange mange hundeejere aldrig skulle have haft hund til at begynde med er en anden sag...


  • #9   22. jun 2009 det er også derfor min far siger jeg ikke må få en hund. Fordi vi er væk 5 dage om ugen 6-7 timer.
    Og vi skal også finde nogen som kan passe den når vi er på ferie eller hvis den skal med hvor skal vi hen osv. Der er en masse spørgsmål man skal stille sig selv og man SKAL kunne svare rigtig eller ja på ALLE.

    -En hund er ikke et legetøj man bare kan sætte til salg og så er den ude af verden. Niks..! smiley


  • #10   22. jun 2009 Tanja - er helt enig. Hellere få omplaceret sin hund og så give den et liv med indhold.
    Jeg synes også at det kommer enormt meget an på racen. Der er racer, hvor jeg bestemt ikkeville råde til omplacering. Eks. en del af de vogtende hyrdehunde, der knytter sig meget tæt til deres ejer og er mistroisk over for fremmede.


  • #11   22. jun 2009 Det jeg mener er at man burde tænke sig om inden man anskaffer sig en hund, tænke over om man har tiden og overskudet - og om man også synes det er sjovt om 4-5 år...

    Jeg snakker IKKE om hunde der ikke trives med andre hunde i hjemmet eller lign. KUN om de mennesker som synes at det er sjovt at købe en lille hvalp, men glemmer at det jo altså ikke bare er det næste år eller to man har den hund, nej det kan være helt op til 12-14 år!

    DE burde skamme sig, at de ikke har tænk alle konsekvenserne igennem inden de anskaffede sig den hund! Selvfølgelig kan livet tage drastiske forandringer hvor omplacering kan være en nødvendighed, men det er heller ikke disse situationer. KUN dem hvor folk ikke tænker sig om, eller bare lige skal være med på moden.

    Mvh
    Anette


  • #13   22. jun 2009 min den store har været 4 steder incl mig selv. han havde nogen problemer med at være alene, han blev angst, men vel forståeligt nok når han fik sit 4. hjem som 8 mdr. haan er faldet godt til og har haft over et år nu, men aflivning har været på tale mange gange, men kunne ikke få mig selv til det og han er vedens dejligste hund og kan være alene nu bare han kan komme ud.... alt i alt en happy ending.

  • #14   22. jun 2009 Hvis bare min hunds første familie havde lyttet og omplaceret hunden meget tidligere... Måske allerede efter de havde haft den i 2 mdr., så havde tingene måske set helt anderledes ud...
    Istedet beholdte de hunden til den var 2 år, så den uheldige adfærd for alvor var blevet et mønster..
    Efter 5 års arbejde er vi nået langt, men er stadig ikke i mål.. Og kommer det nok aldrig....

    Det var hverken til familiens eller hundens bedste at de prøvede så længe.......

    Så stop med at døm andre for noget du ikke ved noget om..

    ( Bliver selv harm når man opdager at man ikke har tid til hvalpen efter 2 uger, fordi man skal starte i skole eller lignende)

    Men omplacering er IKKE synd for hunden..


  • #15   22. jun 2009 wow siger jeg bare......vi har før haft omplaceringshunde og det har været nogle skønne hunde.
    P.t sidder jeg selv med Eddie som skal omplaceres i aften.mit livs værste beslutning. Det er meget muligt at mange ikke tænker sig om når de får hund men det gælder sgu også når folk får børn eller andre dyr.
    Jeg ved at denne her situation ikke kunne være anderledes. Jeg har så fået lavet en købskontrakt så han kommer tilbage til mig hvis der skulle ske noget........men stadig væk find lige empatien frem for dem som sidder i denne situation og skid da på røvhullerne, dem er der alle vegne.


  • #16   22. jun 2009 * Tanja *

    Jeg synes ikke det direkte er negativt. Kun i de tilfælde hvor man relativt kort tid efter pludselig skal af med hunden igen fordi man alligevel ikke synes den passede ind i ens liv.

    Jeg synes det er bedre hvis man indser, at man ikke kan give hunden det den har behov for længere og derfor finder en anden god familie til den. Så længe hunden har haft en god opvækst der hvor den kommer fra, så ser jeg kun det positive.

    Synes det er værre med de hunde som ryger fra ejer til ejer og ikke har haft et værdigt liv.

    Jeg ville ikke selv ha noget imod at give et trygt og blivende hjem til en omplaceringhund, når blot jeg kunne mærke at den kom fra nogle rare mennesker, som ville deres hund det bedste og derfor havde taget den svære beslutning at finde et andet sted, hvor hunden havde det godt og fik opfyldt sine behov.

    Men hold da op, det må være en svær beslutning at tage for den/de der skal finde et nyt hjem til deres hunde.


  • #17   22. jun 2009 hende jeg købte willum af havde haft ham 14 dage ca, hun havde hentet ham i KBH så jeg anede intet om hunden men syntes bare han var så kær....

Kommentér på:
Omplacering

Annonce