2.824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Tæve og han bor sammen? (løbetid) Tæve og han bor sammen? (løbetid)

Hejsa

Jeg har for nylig anskaffet mig en 11 mdr gammel lille blanding. En hanhund, Otto.

Planen var at Otto og jeg skulle bo hos mine forældre i sommerferien (da jeg intet job har, og har ferie fra studiet). Hele min familie og vennekreds er på Sjælland, jeg bor selv i Odense.

Nu er mine forældres to tæver imidlertid kommet i løbetid, og jeg aner ikke hvad vi så gør? Nogle der har erfaringer med at holde tæve og han adskilt? Vi kan vel godt holde dem adskilt når vi går tur sammen med dem. Ligeledes kan de vel opholde sig i to forskellige dele af huset? Men er det holdbart at have en hanhund i huset når der er to tæver i løbetid? Eller skal Otto og jeg opholde os alene i Odense hele juli måned?

Øv, lidt irriterende...

Planen er at Otto skal kastreres når han bliver ældre, men jeg vil gerne vente til han er faldet helt til hos mig. Kemisk kastration har jeg læst tager 6 uger før det virker, så det er jo heller ikke en mulighed.

Så hvad gør man? Holder sig hjemmefra i den måneds tid løbetid varer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tæve og han bor sammen? (løbetid)
  • #1   23. jun 2009 Vi har både han og tæver... de er i hver deres rum med børnegitter imellem.. så kan de "snakke" sammen , på den måde, uden "alt det andet" ;o)) de bytter rum flere gange om dagen...

• #2   23. jun 2009 Ja hundene skal holdes adskilt. Det er helt klart totur for en hanhund at gå sammen med en tæve i løv han ikke må parre. Han hyler og han spiser intet. Men har man en hundegård kan det være måden at holde dem adskilt på, men han vil satdog være skør.

• #3   23. jun 2009 Er hekt klart i mod at hanhunden kan få lov til at hilse på tæven hvis han alligevel ikke skal parre. Det er da at presse citronen efter min mening

• #5   23. jun 2009 Krumme. Man er vel damegald :O)

• #7   23. jun 2009 Krumme. Ja vores han blev kastereret i en alder af 6½ år og tro mig han er lige så meget hanhund som han var før ( men nu blev han også kastereret pga blod i urinen som stammede fra en forstørret prostata)

• #8   23. jun 2009 Vores Han -hund er ligeglad med at hun er i løb... , han spiser og hyler ikke... det eneste der ikke er normalt her, er at de er i hver sit rum... Hvis han havde det skidt med hendes løbetid, så fik ham heller ikke lov til at "hilse" ( gennem tremmer ;o) )

• #11   23. jun 2009 En kastration er osse nogen uger om at virke -der kan stadig sidde sædrester så han kan lave hvalpe de første uger efter kastration, så det er vel reelt heller ikke en løsning.

Om du skal tage ham med, synes jeg afhænger af hvordan han normalt er når der er løbske tæver i området.

Rent praktisk kan det sagtens lade sig gøre at holde hundene adskilt. Det kræver bare at man husker at lukke dørene imellem dem osv.

Men nogen hanhunde hyler, vil ikke spise osv når der er løbske tæver i nærhede, og hvis han er sådan en, synes jeg det er en dårlig idé at tage ham med.
    Men der er osse masser af hanner der godt kan finde ud af at livet går videre, selvom man ikke må parre tæverne, og er han sådan en, synes jeg ikke der er nogen ko på isen.

• #12   23. jun 2009 Åh det var det gode ved at ha 2 store piger og en Chihan, han ku kun humpe deres ben så der var ikke behov for at adskille dem, og nu er jeg jo hjemme 24/7 så jeg kan øhh kunne holde øje, og sku jeg lige i byen kom Chiki med bare for at være HELT sikker, de er jo udregnende de små og tæverne lægger sig gerne så de kan komme til hvis og når de er højløbske. *Ggg*

• #13   23. jun 2009 Chiki -det holder altså ikke. Der er gennem tiden set de mest utrolige blandinger, som resultat af at "arj den kan sgu ikke nå"

• #15   23. jun 2009 Michelle, også derfor at jeg ALTID tog ham med hvis jeg sku i byen mens tøserne var i løb. ;o)))

• #17   23. jun 2009 Helle, Chiki var kun en stor "baby", men gammel nok til at ku ha lavet bæbser hvis han havde "fået lov" af tøserne når de var højløbske,
    han blev så kun 1år 5mdr, så der var ingen hyleri fra ham, men det ville der måske ha kommet, det kan jeg jo ikke udtale mig om desv.

• #18   23. jun 2009 Hmm... Jeg har ingen anelse om hvordan han er med løbske tæver, jeg har som sagt lige anskaffet ham.

Jeg tror dog ikke jeg orker besværet med at holde dem adskilt, vi må holde os væk indtil det er overstået.

Kommentér på:
Tæve og han bor sammen? (løbetid)

Annonce