{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

Dårlige annoncer {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der bliver lidt småirriteret, hver gang jeg falder over en annoce, hvor der står:
Købes: lille hund. Race ligegyldig. Helst cremfarvet.
Og det er det?
Bare det at folk ikke har sat sig ind i hvilken race der passer til dem eller interesserer sig for hvor fra deres hund kommer eller noget som helst, irriterer mig grænseløst. Eller oplyser hvad de kan tilbyde et nyt familiemedlem? Hvem regner de med reagerer på den slags annoncer?
Eller dem som sælger hunde og ikke giver nogen info overhovedet:
Sælges: blanding af racer hvalpe. Søde hvalpe sælges.4000lkr
og så er der 2 slørede billeder af en masse hvalpe der ligger og dier hos deres mor, som man ikke engang ordentlig kan se. Hvorfor gør man ikke mere ud af det når man ønsker at sælge noget?
Jeg forventer i en annoncer at der er billeder af alle hvalpene enkeltvis, køn, alder, race(r), temperament (hvis det kan siges endnu) hvad der følger med til prisen, hvordan de bliver præget osv.

Jeg overvejer helt at tilbyde at tage billeder og lave annoncer for folk fordi det irriterer mig så meget!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlige annoncer
  • #1   23. jun 2009 tror du skal købe VIP, for at oprette annoncer.

  • #2   23. jun 2009 Doggymom: hvad har det med noget at gøre? Og jeg har lige tjekket, jeg har ikke købt noget, men kan godt oprette annonce smiley

  • #3   23. jun 2009 Julie p . Kunne det tankes at det er de eneste krav kober har ? Maaske vedkommendes krav , er ikke at have nogen speciele krav ?!!!

  • #4   23. jun 2009 Det med vip-annoncer er ikke kommet her til endnu, men det er på hestegalleri

  • #5   23. jun 2009 Andrea: ja, men jeg kan bare ikke forstå at man kan være SÅ ligeglad med hvad man får. Der kan ikke ligge ret mange overvejelser bag.

  • #6   23. jun 2009 nåe, ok.

  • #8   23. jun 2009 Mette: jeg forstår det bare ikke. Og slet ikke salgsannoncerne, det er vel i ens egen interesse at få solgt hvalpene, men alligevel gider folk ikke bruge de 5 min det tager ekstra at tage nogle ordentlige billeder og lave en ordentlig tekst. Ikke at alle skal tage billeder med spejlreflekskamaraer og smide det i photoshop, men det er ikke så svært at lave noget ordentligt. Og det vil jeg altså sige sælger bedre!

  • #9   23. jun 2009 Julie p . Tror ikke at jeg kan blive mere enig. Det er trist , og tit ryger hundene jo ogsaa videre i systemet lige saa hurtigt , dom de bliver anskaffet. Et eller andet sted , saa siger det jo ligesaa meget om salger som det gor om kober !!!!









    Lange leve kob og smid vak kulturen . Ironi kan forekomme.


  • #10   23. jun 2009 Charley: jeg hentyder faktisk ikke til en speciel. Synes det er en generel tendens der er her inde. Men min tanke er jo oss netop at hvis man bare vil ha en lille hund (eller en muskelhund for den sags skyld) så har man ikke sat sig ind i det. Synes tilgengæld at det er fint med dem som skriver: søger ikke en bestemt race, men vi kan tilbyde den ............. og så kan en evt sælger jo så bestemme sig for om den hund man har passer til dét. Men når man ingen overvejelser har om noget som helst, så frygter jeg bare at den hund de får på et tidspunkt bare ender i marked igen 14 dage efter.

  • #11   23. jun 2009 Andrea: præcis. Hvis man virkelig vil have en hund, så sætter man sig ned og analysere hvad man kan tilbyde og hvad man forventer. Og så søger man racerne igennem og finder en som passer på det man har fundet ud af. Kriterier som "lille" eller "sød" dur bare ikke.

  • #12   23. jun 2009 Charley: lige præcis. Jeg når altid at tænke: ej, dét der får de ikke noget som helst ud af, men straks så kommer der en eller anden og siger "jeg har en unghund, hvis du er intra?" det værste jeg har set er folk der forsøger at bytte f.eks biler eller heste for en hvalp. Det er simpelthen så underligt!

  • #13   23. jun 2009 Charley netop. For vi fandt vores kommende hvalp , der ledte vi ledt forskellige steder og faldt over en annonce , med 2 stks gaardhunde , som bare skulle vak . Jeg ringede for at hore lidt paa hundene , og det forste ejeren sagde i telefonen var . Ja det er * vedkommendes navn * ringer du pga hundene , saa kan du afhente dem nu , da de skulle vare afhentet af andre som aldrig dukkede op. Intet om at prasentere sig , eller hore hvem jeg var og hvad jeg kunne byde disse to stakler ...

    Man maa hore & se meget , for orene falder af !


  • #14   23. jun 2009 Charley: præcis! Det pisser mig af at der er så lidt respekt omrking levende væsner. Det er for fanden da en følgesvend for de næste 10år man anskaffer sig! Æv altså...

  • #15   23. jun 2009 Charley . Ja for hulen da . Skal lige siges at jeg ikke afhentede de hunde. Faldt helt af paa den maade han var paa og derfor ville jeg ikke stotte projekt red to stakkels hunde , naar han ikke engang var interesseret i hvem vi var og hvad hans hunde ville komme ud til. Dog erkender jeg , at jeg sad tilbage med en darlig smag i munden og et knust hjerte for de to hunde som hojst sandsynligt ville gaa en skrammende fremtid i mode..... Det der chokorede mig mest , var at han havde haft den ene fra hvalp og hun var 8 aar gammel og alt hvad han under den hund var at komme afsted i en fart , uden at sikre sig hvem hun rog ud til.

  • #16   23. jun 2009 Maria: jeg ser det bare så'n at når man laver en annonce, så er det sidste skridt i forbredelserne til at få en hund. Så har man samlet al den info man skal have og så er man klar til at få drømmehunden. Og det bør man vise.
    Lige som hvis folk skriver i en annonce: ej den er sød. Hvordan er racen med pelspleje og temperament og aktivitetsniveau?? Helt ærligt, det tager 10sek på google at finde det, det skal man ikke spørge en sælger om. Jeg ville aldrig sælge til en som ikke var interesseret i racen, før de så et billede af mine hvalpe.


  • #17   23. jun 2009 Man kunne ji også lade være med at læse annoncerne..... hvis man næsten får en hjerneblødning over dem......

    Og hvis man selv skal have hund.... så henvende sig til en kennel ....:O)
    Så slipper man for at blive i dårligt humør..... :O)


  • #18   23. jun 2009 Man kan da bare lade være med at trykke sig ind på dem....... :O)

  • #19   23. jun 2009 Nitiib: jeg kan ikke lade være... sidder jo og drømmer... he he...

  • #20   24. jun 2009 Jeg kan kun tilslutte mig denne gruppe og give jer ret! Der ER for mange dårlige annoncer, og som Julie skriver så kan det være svært at lade være med at gå ind på en annonce fordi det måske netop er et sødt lille hoved man falder for :0)
    Havde jeg nu givet efter for alle de annoncer jeg har læst om hunde der bare skulle væk og det skulle helst have været i forgårs, ja så havde jeg ikke kunnet være i huset for bare hunde! Men det er vist det man kalder blødt hjerte og en form for sorg over at folk er så ligeglade med deres dyr!
    Jeg har haft dummet mig med køb/afhentning af hunde der ikke havde det godt, og selvom jeg følte at jeg gjorde en god gerning lige i det øjeblik, så har jeg godt nok også slået mig selv i hovedet bagefter fordi jeg var så dum.
    Det bløde hjerte har jeg stadig men fornuften har da overvundet til sidst for man må se realiteterne i øjnene og ikke bare springe i med begge ben (heller ikke selv om det er meget fristende!).


  • #21   24. jun 2009 Ja hvis baade kobere og salgere gad satte sig ind i de hunde man kobte / solgte , saa ville der ikke dags dato sidde saa mange hunde rundt omkring til omplacering.... Endnu engang , saa er det hundene der maa betale den hoje pris , for folks egoistiske handlinger ! Penge mig her og penge mig der.


    Charley . Hvorfor er han nu roget en tur til is bjergene?


  • #22   25. jun 2009 Charley . Tankte det nok . Velkommen tilbage fra kulden .
    Jamen hg er et paradis for hundehandlere og for folk med kob og smid vak kulturen ! Lange leve ytringsfriheden ......

    Hvad bilder du dig ogsaa ind at satte sporgsmaals tegn ved hendes erfaring med avl ? Det er da logik for burhons , at hun i sit lange liv som 13 aarig har en del erfaring med i ryg sakken . Hun har sikkert brugt aar paa at satte sig ind , i avl og hundens evt skavanker.



    Suk altsaa ironi kan forkomme!! Hvor er det trist , at der er saa mange der snakker for dove ore.


  • #23   25. jun 2009 sorry der skulle ikke staa erfaring med avl , men erfaring med at vare hunde ejer og have sat sig ind i de forskellige hunde racer og deres behov. Har endnu ikke faaet min morgen kaffe , saa min jerne staar paa standby endnu.

  • #24   25. jun 2009 Charley . Ja ikk ? Og en lille bailey til morgen kaffen er ogsaa fast inventar her i hjemmet.

Kommentér på:
Dårlige annoncer

Annonce