{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.864 visninger | Oprettet:

SKAL hunden reddes, for enhver pris ? {{forumTopicSubject}}

Jeg vil gerne slå fast med syvtommersøm, at jeg helt overordnet INTET har mod genbrugshunde, og masser af disse kan få sig et funktionelt liv !

Jeg har tænkt, talt med mange og diskuteret videreformidlingshunde med en del mennesker efterhånden..
Og der er noget jeg ikke bare ikke forstår ?

Hvorfor denne "red hunden" mentalitet..?
Hvorfor er det ofte, set i lyset af adskellige tråde og annoncer herinde, at det er så vigitgt at "hunden" skal have et nyt hjem ?

Mange af disse genbugshunde har haft mere end 3 ejere inden deres første år !
De har en masse oplevelser i bagagen, og her er det vigtigt at huske der både er gode og ufattelig dårlige oplevelser.
Mange af disse hunde er følgelig modehunde, og af denne årsag ofte "avlet" med hovedet under armen !
De har en dårlig hvalpeprægning, som givetvis vil komme til udtryk gennem resten af dens liv !
De har ikke fået den ro en hvalp/unghund bør have, de mangler ofte tillid og har derfor lært hvordan de bedst kan beskytte sig selv !

Hvormange kan med hånden på hjertet ærligt sige, at netop DE har evner og forståelse til at få en stakkels forvirret hund til at fungere ?
Er disse, sikkert oprigtigt kærlige mennesker, de rette til at tage vare på "genbrugshunden" ?
Er folk overhovedet klar over hvad det kræver af viden, tålmodighed og ressurcer til at tage sådan en hund ind ?
Hvor mange har det kenskab til at se, om hunden vitterlig har en chance for at få et, bare rimeligt liv ?

Hvad er det der gør at VI mennesker, finder det rigtigst at omplacere kontra en aflivning ?

Jeg har et nyt eksempel fra en hundeveninde. En bekendt af hende har 2 rottweilere (han tæve, begge unghunde) Hun tog en Arm. Bull han til sig (unghund) da den ellers skulle aflives ! Hun kender intet til hundens historie.
Da der skulle fodres, røg hundene i hovedet på hinanden, og efter lang tid blev de endelig skilt ad.
Resultatet blev, at "ejerinden" efter hun var kommet sig lidt over chokket så, at hendes hænder var gennemtygget og først dér forstod hun hvor al blodet kom fra..
Hunden skal følgelig have en ny chance, og derfor bliver der bygget en hundegård så de kan gå adskilt..!

I dette tilfælde vil jeg mene, at kender man ikke hundens historie og faktisk står med 3 unghunde, så bør sidst ankommende aflives !

Hvad hulen skal vi med alle disse dysfunktionelle hunde her i DIK ?
Det er ingen hemmelighed, hverken for mig eller jer, at langt de fleste er "muskelhundeblandinger" !
I og med deres ganske ofte misforståede sind, så går der latente bomber rundt, bare fordi "den skulle reddes" !

Hvorfor er det ikke mere humant for disse hunde at blive aflivet ?

Ja, som i kan læse, undrer jeg mig igen ! *s*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SKAL hunden reddes, for enhver pris ?
  • #2   6. dec 2007 Voldsom meget enig og nej gu er de ej,alle egnet til at blive reddet..

    Samt det er de færreste der kompetente til at håndtere,samt behandle disse hunde..


    Pigen med de 3 hunde,må jo være fra den.. Lidt kendskab til racerne,samt egne hunde og det sammenstød kunne ha været undgået


  • #3   6. dec 2007 Man skal i hvertfald overveje hvilken løsning der er bedst.

    Ikke alle hunde har sindet til at blive omplaceret - og ikke alle tidligere ejere er lige søde til at oplyse ALT om deres hund - både på godt og ondt...

    Derfor ender en ny ejer ud med en hund de ikke aner hvor de har - og derfor ikke helt ved hvad kan finde på. Alt skal prøves på ny - hvor må det dog være frustrerende!


  • #4   6. dec 2007 Jeg mener også at hunde der kan ompladseres bør ompladseres.

    Det handler om at være hudløst ærlig, at se nøgternt på sin hund og vurdere om den ville have en chance hos en anden familie/fører, eller om den vil have bedst af at få fred.

    Jeg har en genbrugshund, og ville ikke bytte hende for noget i verden. Jeg ville heller ikke ompladsere hende til hvem som helst, faktisk har jeg kun mødt 2 jeg ville forære min hund til hvis helvede brød løs og jeg ikke kunne have hende længere, men kunne/ville de ikke... så bye-bye baby. Netop fordi hun har oplevet så store svigt i sit første år.

    Jeg går ikke ind for at alt med en puls skal reddes for enhver pris, slet ikke, men en reel chance bør de få, og her kommer så selvindsigten ind hos dem der vil overtage.
    Har de virkelig kompetanse til det? Eller vil de bare redde en stakkel?


  • #5   6. dec 2007
    Men HVEM bør tage ansvaret for, om hunden er egnet til omplacering ? I mine termer er det iallefald ikke den "almindelige HG bruger" !

    Jeg har indtryk af, at alt for mange udelukkende "tænker" med følelserne, hvor de burde bruge fornuften. Herinde har jeg kunnet læse om hvordan en sådan hund kan ødelægge både hjem og sågar også forhold ! Er en dysfunktionel hund alt dette værd ?


  • #7   6. dec 2007 Susanne pointen er ikke mit eksempel, det viser såmænd bare hvor ubetænksom man som ny ejer kan være !
    Det kunne være et helt andet eksempel *s*


  • #9   6. dec 2007 hm. Jeg har selv en såkaldt genbrugshund. Og hun er super dejlig. Men jeg syntes det skal komme an på hunden om man videre formidler den. Virker den glad og ikke kuet så tror jeg altid at en hund kan skifte hjem hvis de nye ejere er åbne over for div småproblemer.
    Jeg har selv gjort totalt ødelagte/mishandlede hunde til gode og glade familiehunde igen så det kan jo sagtens lade sig gøre .
    En hund der bliver taget imod med kærlighed og omsorg vil udvikle sig til en glad hund med mindre den har evt. smerter og så er det dyrlægen man skal have fat i.
    Jeg syntes det er synd for en 6-8 årig hund hvis den bliver solgt videre da jeg tror gamle hunde har sværere ved at omstille sig .
    Jeg mener at opdrætterne skulle være mere kritisk med deres parringer . De alm hundeejere være mere opmærksom på upsere så vi ikke får alle disse hunde på markedet som andre mennesker kan vælge og vrage i .
    Og alm mennesker skal overveje et par gange om det virkelig er det rigtige at anskaffe sig en hund og hvilken race . Mange mennesker køber hund men hovedet under armen og det er hunden det går ud over i den sidste ende.
    Folk er naive i forhold til deres evner og tid som de mener at kunne bruge på hunden. De gør det ikke af nogen ond mening men tankeløshed .Og disse hunde som kommer i klemme der har self ret til en ny chance ved mere erfarne hundeejere .


  • #11   6. dec 2007 min mor havede en rigtig sød pige der hed ayla en blanding af greyhound og meget andet, og så fik hun en kærste og flyttede sammen med ham og forde at ayla og hans hund ikke kunne sammen fik hun aflivet ayla hun kanne aldrig finde på at gøre noget ondt men forstår ikke at hun aflivede den ??

  • #12   6. dec 2007 Helt enig Susanne !
    Men så dukker spørgsmålet op om ressurcer ?
    Hvem skal betale ?
    For tidligere ejer kan man ofte ikke forvente en klink af, idet mange gerne vil have deres udgift af købet nogenlunde dækket ved videreformidling.
    Se bare annoncerne herinde eller DBA..tsk..


  • #14   6. dec 2007 ME, jeg er i store træk enig i dine betragtninger, dog falder det mig lidt for brystet at du nævner alder som en faktor.. Jeg tror godt at en veltilpasset hund kan skifte hjem, der mener jeg ikke altid at alder har noget at sige.. *s*

    Susanne, fjong smiley


  • #15   6. dec 2007 Ja, vi er tilbage til nul..
    Jeg mener ikke en hund bare lige bør omplaceres bare fordi man kan !
    En hundekyndig bør have haft hunden i hænde, i en rimelig periode så et grundigt indtryk kan dannes..!
    Desværre sker det ofte at mange lader deres følelser rende af med sig, hvor en aflivning i sidste ende bare er blevet trukket ud.. trist..


  • #17   6. dec 2007 Moster G. aka Krahmer
    Hvis man så forestiller sig, som du siger, at en hundekyndig person skal have haft hunden i hænde i en rimelig periode, vil det så ikke betyde at hunden skal "undøvendigt" have et ekstra hjem?

    Jeg tror nu godt at de fleste (hvis de sætter sig ud over deres følelser) kan vurdere om hunden kan tåle at blive omplaceret.
    Og igen, hvis der så er ordentlig kommunikation mellem ny og tidligere ejer, så tror jeg det letter processen en del!


    Jeg har også selv en "genbrugshund" - dog er det inden for familien, så jeg har kendt hunden hele hendes liv...


  • #18   6. dec 2007 Ingen omplacering hos mig - her bliver hunde aflivet.. når den er slit op..

  • #19   6. dec 2007 Hov, skal siges, at jeg synes der er stor forskel på om hunden skal videre grundet problemer med hunden, eller om det er andre ting der spiller ind

  • #20   6. dec 2007 Hulgaards Babett .
    Hvad nu (rent tænkescenarie) hvis du fik en hund der overhovedet ikke levede op til dine træningskrav? Og du fandt ud af det mens hunden stadig var ung?


  • #21   6. dec 2007 Her hunden problemer et sted - så vil der helt sikkert også opstå problemer et andet sted..

    Men der er mange som bare giver op - og ikke kan finde ud af hvad det kræver at ha en hund, og som kan takle de problemer som evt. opstår..

    Mange giver bare problemet vider til andre - og så kan den nye familie stå med håret i postkassen..



  • #22   6. dec 2007 Camilla jeg forstår ikke meningen med det første du skiver, vil du forklare igen *s* (Hvis man så forestiller sig, som du siger, at en hundekyndig person skal have haft hunden i hænde i en rimelig periode, vil det så ikke betyde at hunden skal "undøvendigt" have et ekstra hjem?)
    Men til det andet, så mener jeg jo netop IKKE at "folk" er i stand til at sætte sig ud over deres følelser !
    Det kan bla ses i lyset af mange fustrerede indlæg herinde..:-(
    Jeg mener ingenlunde at tidligere ejer nødvendigvis er en garant for noget som helst !

    At du har kendt din hund gennem hele dens liv, det er så til din og hundens fordel.. Men kun lige i dette tilfælde *s*
    Det behøver heller ikke være en garant for noget som helst !

    Babett, jeg forstår udemærket din holdning og kan sagtens både acceptere og respektere den ! *s*


  • #23   6. dec 2007 Camilla A
    Hvad nu (rent tænkescenarie) hvis du fik en hund der overhovedet ikke levede op til dine træningskrav? Og du fandt ud af det mens hunden stadig var ung?


    Jeg har fat hvalpe, som ikke havde de kvaliteret eller mange på egenskaber - de er røget tilbage til opdrætteren..

    og så starter jeg forfra.. indtil jeg får det jeg vil ha.


  • #24   6. dec 2007 Hulgaards Babett .
    Okay, så du finder ud af det meget tidligt*S*

    Kan sagtens forstå din holdning

    Moster G. aka Krahmer
    Heh, jeg tåger nogen gange når jeg skriver*S* Prøver igen*S*

    Du skriver at hunden skal igennem et hundekyndigt menneske - mener du så bo der i en periode? Eller bare at der er et hundekyndigt menneske der skal observere hunden over længere tid?

    Nej, du har nok desværre ret i at det ikke er alle der kan vurdere om hunden kan klare et nyt hjem. Men man BURDE være i stand til at vurdere det.

    Jeg mener nu at det er en meget go ting at have god kontakt til tidligere ejer - har da haft god nytte af at kunne ringe til tidligere ejer med spørgsmål.

    Og mht til at jeg har kendt hunden gennem hele hendes liv - nej, det er ikke nødvendigvis en garanti - men det gjorde dog at jeg vidste hvad det var jeg fik mellem hænderne - og da det er meget tæt familie, så vidste jeg også at der ikke var noget at komme efter - ikke noget der blev tilbageholdt, vidste hvordan hunden var opdraget, hvad den havde været udsat for osv.
    Så i det her tilfælde (og specielt med denne race) var det en af de ting der gjorde at jeg turde tage hende.
    Skal også siges at hunden ikke skulle omplaceres grundet problemer med hunden...


  • #26   6. dec 2007 *** Maria *** K
    Det kan godt være at jeg er hård --

    Men jeg opfylder bare den garanti - som opdrætter og jeg har indgået..

    Mangler hunden mod, hårdhed, kampdrift, eller andre nyttige drifter eller psyke, så kommer den tilbage til opdrætter.. da jeg ikke kan bruge sådan en hund..
    Den er måske god som klappekage hund og som familiehund.. men ikke som brugshund..


  • #27   6. dec 2007 Ok Camilla så fes den ind.. *g*
    citat:Du skriver at hunden skal igennem et hundekyndigt menneske - mener du så bo der i en periode? Eller bare at der er et hundekyndigt menneske der skal observere hunden over længere tid?

    Jeg vil mene at en hundekyndig nogle gange kan vurdere på nogle timer, andre gange kan det tage dage..*s*
    Måske kan en hundekyndig rette nogle hunde op, men i den anden ende kræver de så samtidig at ny ejere, formår at opfølge dette arbejde !

    At kunne ringe til tidligere ejer, KAN være en god ting, men viser tidl.ejer sig at være en "båtnakke" så kan vedkommende ikke bruges til en hujende fis.. smiley

    Maria, jeg mener nu ikke Babett er hård, altså skåret ud i pap: for hård ! *s*
    At være kvalitetsbevidst i sin anskaffelse af en brugshund kan jeg ingenlunde se noget ringagtende i !
    Og når hvalpen bliver sendt hjem til opdrætter, så har jeg intet problem med dette..*s*
    Oventstående viser bare at man er seriøs i sit hundehold *s*


  • #28   6. dec 2007 Maria, ja selvfølgelig..
    Jeg kan heller ikke forestille mig, at du skulle tage HG med¨på råd, om du skulle komme i sådan en situation..

    De omplaceringshunde jeg primært refererer til er de, hvor ejer ikke formår fornuftig tankerække, og "bare" sender hunden videre til første og bedste der stiller op..


  • #29   6. dec 2007 Moster
    Så du mener at den hundekyndige skal ud i hjemmet? For den er jeg med på...
    Synes derimod det er synd hvis hunden skal ud til en hundekyndig i x-antal dage, for DEREFTER at komme ud til ny ejer


    Nej, det er rigtigt, hvis tidligere ejer er en båtnakke, så hjælper det et fedt. smiley


    Babett
    Tjo, lidt hård er du - men kan samtidig godt følge dig. Hvis du får en hund, som du (i dine øjne) ikke kan bruges til en sk***, så er det vist bare bedre at den kommer tilbage til opdrætter. Andet er synd for både dig og hunden


  • #30   6. dec 2007 CH
    Man kan også sige, hvorfor skal aflivning være sidste udvej? Hvis nu hunden mentalt ikke kan klare at blive omplaceret - er det så bedre at den skal igennem nogle pinefulde måneder, hvor det kun går ned af bakke, i stedet for at give den fred med det samme?


  • #31   6. dec 2007 *** Maria *** K
    Nu når du nævner Cato, så kan jeg fortælle dig, at Babett er en lille søster til Cato..

    Og babett bliver trænet på næsten samme måde som cato..

    Jeg bruger hunden som konkurrencehund, samt at jeg bliver ringet op ind imellem fra vore lokale politistation, hvis folk har tabt eller andet.. så tager jeg og Babett ud for at lede efter det.. det er for det meste om sommeren..



  • #34   6. dec 2007 CH
    Nej, men nu har jeg heldigvis ikke været i kontakt med ret mange hunde der skulle omplaceres*S*

    Mener du seriøst at en hund skal blive ved med at være kastebold resten af livet? Er der ikke en grænse?
    Hvad hvis der er hundens 6-7-8 hjem?




  • #35   6. dec 2007 Ch. Jeg HAR mistet i mit liv ! Jeg ved udemærket hvad DØD er, og er udemærket klar over hvor definitivt det føles !

    Jeg hverken siger eller mener, at en aflivning er den første og nemmeste beslutning..
    Men mange hunde burde, som jeg oplevere verden, være aflivet inden de blev sendt videre !
    At du har haft en 4. generations genbrugshund som har været velfungerende, opvejer jo INGENLUNDE alle disse hunde som netop ikke kan fungere i "menneskets" hverdag !
    Nogle hunde kan klare "mosten", men det er langt fra alle !
    Ch, umiddelbart lyder du, for mig, som et af disse mennesker, der bare skal redde fordi du kan ?! Er dette korrekt opfattet, eller mener du at en aflivning også kan være værdigt, fremfor "bare" at beholde livet ?

    citat Camilla:
    Moster
    Så du mener at den hundekyndige skal ud i hjemmet? For den er jeg med på...
    Synes derimod det er synd hvis hunden skal ud til en hundekyndig i x-antal dage, for DEREFTER at komme ud til ny ejer

    Jeg mener at begge dele, kan være en all right mulighed for hunden ! smiley


  • #36   6. dec 2007 Moster G
    Det mener jeg så ikke... hunden har ikke brug for at opleve flere svigt end højst nødvendigt...


  • #37   6. dec 2007 Ch, jeg mener du er naiv i dine holdninger.
    Og denne naivitet kan i yderste konsekvens være fatal, både for menneske og dyr !


  • #38   6. dec 2007 Susanne N
    Hvorfor jeg ikke vil omplacer min hund - men aflive den i stedet for..

    Det skyldes, at hunden vil være for farlig for den evt. nye famile..

    Jeg har haft hunde som er gået på penstion, og så kom til et ny hjem... men hver gnag har jeg måtte hente hunden igen,, da hunden satte sig foran familien og her skulle de bare blive ,, og hvis de rører på sig, blev der snerret og brummet af dem...

    Så det vil jeg ikke udsætte nogen for mere og ej heller ikke hunden.. den er jo vant til der skal ske noget og vil hele tiden være på, selv om den har det svært ved det.. så derfor ingen omplacering af mine hunde..


  • #40   6. dec 2007 Babett
    Ved godt der ikke skal grines af det, men hold da op et show*GG*

    Tror du ikke, hvis det nu var den HELT rigtige familie, at hunden kunne lære at acceptere dem som ledere?
    En der havde forstand på hvordan en trænet schæfer skal tages?


  • #41   6. dec 2007 smutter lige for en stund, men vender "frygteligt" tilbage ! smiley

  • #42   6. dec 2007 Her er jeg HELT på linje med Ch

    "jeg har personligt aldrig mødt en hund, der ikke mentalt kunne klare en omplacering.
    Efter min mening er det en dårlig undskyldning, folk kommer med, når de ikke vil erkende at deres egne evner ikke rakte til opgaven."


  • #43   6. dec 2007 men alligevel vil jeg gi' Moster ret i, at det bestemt kræver mere end god vilje og kærlige hænder at rette en "ødelagt" hund op og sende den videre.

  • #44   6. dec 2007 Tit og ofte tror jeg der er to ting dr spiller ind på HG når det kommer til at tage genbrugshunde ind uden at have nogen form for forudsætning for at få en hund med en del bagage.... 1) Som mange skriver - følelser der spiller ind på folk med et stort hjerte og 2) der er desværre visse mennesker som nyder "helte-rollen" - som sætter stor pris på at folk klapper af dem og siger "godt gjort"... Begge årsager er for mig og se farlige årsager til at tage en hund ind med en del bagage...

    Jeg er derimod enig i, at hvis en som vitterligt er kyndig, har haft hunden "i hænderne" først og bedømt hvorvidt den er egne til at komme videre eller ej og derefter finder én som kan varetage hunden og opfylde dens behov, så er det en helt anden sag...

    Men nej - man bør ikke redde en hund for enhver pris... Man er nødt til at overveje hvem man redder hunden for - en selv eller hunden....


  • #49   6. dec 2007 Mogens.. selvfølgelig er det ejer der spiltter hunden.. dog er der hunde der har kyse fejl,fra de blir født..

    Men det er i sidste ende hunden der betaler.. den blir kastebold og mere smadret..

    Hvorfor skal den lide mere,for at nogen, ikke alle kan redde noget der ikke kan reddes alligevel

    Sidste trend er jo at man køber hunde og har dem og bo alle mulige og umulige steder,fordi man da lige havde glemt at man ikke måtte ha dem i egen lejlighed..

    Dejlig start for en hvalp


  • #50   6. dec 2007 Moster: jeg kan kun, sige, at jeg er meget enig!!!... jeg har selv flere gange undret mig, men har fået på puklen , hver gang herinde, at jeg er kynisk, at ville aflive frem for, at hunden skal i sit 3- 4- 5 hjem.
    Herhjemme ligger landet også såleders, at ingen af mine hunde kommer herfra uden, at det er med bagpoterne først.


  • #51   6. dec 2007 Ch, jammen så må jeg være kynisk og egoistisk i dine termer *s*
    Jeg finder nu ingenlunde selv at dette er tilfældet, men nok om det.

    Hvis vi siger du har ret i din antagelse, at alle hunde kan omplaceres, hvordan vil du så lade det fungere i praksis ?
    Det er et faktum at der årligt aflives. ca. 16.000, alene her i DK !
    Og ud af disse er det 60% der aflives pga adfærdsproblemer !
    Dvs det er små 10.000 hunde der årligt her i DK aflives udelukkende pga. uønsket/misforstået adfærd !
    Hvor realistisk er det så, at disse hunde finder et egnet hjem ?
    Lad os bare sige at de 50 % af disse hunde har eks. alene hjemme problemer, det er nogenlunde til at løse for en interesseret hundeejer, men hvad hvis resten angstbidere, asociale, dårligt menneske prægede (her er jo en bunke importhunde, som er opvokset og importeret under grusomme forhold) nervøse osv osv..
    Hvor mange af disse hunde har egentlig en reel chance for at finde et egnet hjem ?

    Nu er jeg rigtig dårlig til at eksemplificere ud fra spg. ang døden.. Her er jeg meget afklaret, jeg har i en forholdsvis tidlig alder mistet begge mine bedsteforældre OG mine forældre ! Det har følgelig gjort at jeg har været tvunget til at blive afklaret, og jeg er derfor ingenlunde bange for at dø selv, ej heller ser jeg døden som en straf eller andet negativt !
    Døden er for mig lige så naturlig som livet, dog med den forskel at døden er frygtelig definitiv, og derfor koster en del følelsesmæssig smerte. Afklaret eller ej, jeg kommer gennem røvturen og sorgen som alle andre.. *s* Det sidste har jeg skrevet for netop ikke at virke alt for kynisk på alle jer, som ikke har kendskab til hvem jeg privat er.. *s*

    Helt overordnet mener jeg ikke man kan sammenligne mennesker og dyr !
    Vi mennesker har et helt andet og langt mere nuanceret følelsesrepatoir end dyr. Dyr handler først og fremmest på deres instinkter, og de instinkter de har skabt sig, for at overleve i menneskets verden...
    Selvom jeg har omgåeds dyr hele mit liv, og i store perioder faktisk haft mere dyrekontakt end menneske kontakt, så ser jeg dem ingenlunde som ligeværdige/sindede !


  • #52   6. dec 2007 Moster

    "Dvs det er små 10.000 hunde der årligt her i DK aflives udelukkende pga. uønsket/misforstået adfærd !
    Hvor realistisk er det så, at disse hunde finder et egnet hjem ? "

    og ud af disse er det mindre end 5 % der er forsøgt adfærdsbehandlet på nogen som helst måde.
    Problemer = sprøjten i mere end 95 % af tilfældene.

    Men nej, det er ikke spor realistisk at finde hjem til hverken 16ooo eller 10000 ekstra hunde.

    Og grunden til det er, at der er så forbandet mange hundeejere der liiiige skal ha' et kuld på Molly fordi hun er så sød og fordi hun fortjener at opleve moderglæden.

    Der produceres ALT for mange hunde i Danmark, og mon ikke, hånden på hjertet, der er mange opdrættere eller "opdrættere", der sælger hvalpe til uegnede familier bare fordi markedet er så mættet som det nu engang er.

    I MIN ideelle verden er det betydeligt sværere at anskaffe en hund end det faktisk er, og der ville være masser af velegnede familier til at overtage de fejlplacerede hunde.

    med hensyn til den her:

    "dog er der hunde der har kyse fejl,fra de blir født.."

    DEN hund har jeg stadig til gode at møde. I hvert fald hvis der menes hunde som ikke kan placeres nogen som helst steder.



  • #53   6. dec 2007 C.E.. det menes der skam smiley

  • #54   6. dec 2007 Iben R
    Så enig, så enig smiley


  • #55   6. dec 2007 For mig er det overhovedet ikke et spørgsmål om hvorvidt det er synd for hunden.

    Det er et spørgsmål om det moralsk forkastelige i at behandle dyr på samme måde som man behandler gamle mælkekartoner.


  • #56   6. dec 2007 No name, ja hvis "omplaceringer" ødelægger mennesker, der trods alt har samme sprog at kommunikere med, hvad gør det så ikke ved hundene ?

    Tak Charlotte, vi er enige i alle punkterne *s*

    CE.
    Din ideelle verden tiltaler mig.. *g* (iallefald lige på dette punkt ;-))


    I grove træk, så lader det til vi alle er enige ?!

    Og, så er vi samtidig fremme ved mit indgangs spørgsmål:

    Skal hunden reddes for enhver pris ?
    Mit svar er klart nej !
    Trods den i rette hænder kunne have levet et fornuftigt liv..
    Der er jo simpelthen ikke længere hænder nok, til alle disse hunde ! smiley


    Mit næste spg er så, hvordan kan vi hindre omplaceringshunde i, at blive ekspederet videre i en uendelighed ?
    Jeg tror nemlig ikke på at vore følelser bør tale højest her, for der er alt for mange hunde som åbenlyst er landet i de forkerte hænder.. Desværre.. smiley
    Det er så tragisk at være vidne til, og især tragisk fordi vi ved at mange af disse hunde, enten ikke burde have været født (Molly der liige skal opleve moderglæden) eller hvor "opdrætter" ukritisk har solgt hvalpen med profit for øje..

    Hvordan hulen kan vi få sat en stopper for al det elendige hundeliv..?


  • #57   6. dec 2007 Sig mig, bliver spørgsmålene for "store" nu ?

    Hvorfor er der ingen som kan svare på:hvordan kan vi hindre omplaceringshunde i, at blive ekspederet videre i en uendelighed ?

    OG

    Hvordan hulen kan vi få sat en stopper for al det elendige hundeliv..?


  • #59   6. dec 2007 Med for store mener jeg, om der kunne svares med nogle konkrete bud !

    Vi er enige i at det udspringer i den øvrige verdenssituation, men som du ved -ikke helt som du beskriver "problemet" !

    Jeg tror heller ingenlunde på, at ved der skabes resourcer nok til alle (der er der i forvejen, men jeg går med på "eksperimentet") at det vil være nok til at ændre vores kultur, eller andres kultur !
    Bare se på de lande som har alt rigeligt smiley

    Hvordan kan disse omplaceringshunde håndteres som vores verden ser ud lige nu ?
    Dét mener jeg er et relevant spg. Og ikke hvordan det kunne gøres om verden så anderledes ud.. *s*


  • #60   6. dec 2007 Ups..
    (der er NOK i forvejen, men jeg går med på "eksperimentet")


  • #61   6. dec 2007 nå, jeg tjekker ind senere 's*

  • #62   6. dec 2007 Taar daar..!

    Ja, hundeavl burde reduceres til nogle få..
    Og meget gerne med FCI godkendt stambog OG en opdrætter uddannelse i baghånden..*S*

    Men indtil da vi jeg mene at aflivninger er på sin plads, og denne "red for enhver pris" skubbes i baggrunden !
    Hvad jeg kan læse mig frem til, bliver flere af disse hunde alligevel aflivet før eller siden.. Og hvilket liv har de haft forinden.. Trist ! smiley


Kommentér på:
SKAL hunden reddes, for enhver pris ?

Annonce