{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Lømmel alder kan det reddes? :P {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg sidder og tænker på når hundene kommer i lømmel alderen og de begynder at ødelægge ting og sager..

Kan det ikke undgåes ved at gå en lang tur med hunden eller gøre den træt på en eller anden måde lige inden den skal være alene hjemme? kan man så ikke redde lidt af det? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lømmel alder kan det reddes? :P
  • #1   6. mar 2007 Træt hunden mentalt med øvelser, spor, colaflasker med godbidder - alt!! Alt der kan gøre den træt så det ikk går ud over tingene i hjemmet!!

  • #2   6. mar 2007 Helt reddes kan det ikke altid, det kommer også an på race o.s.v. Nogle ( amstaff eks.) ødelægger mere end andre. Hvis man som jeg havde det , mulighed for at være sammen med dem 24 timer i døgnet, stort set, så kan det undgås. Men det er det jo det færreste der kan.

    Men ellers at køre dem mentalt trætte.


  • #3   6. mar 2007 Det eneste du ikke må gøre inden du går, det er at stresse din hund op. Ingen voldsomme lege ,heller ikke boldleg, og ingen stor afsked med hunden

  • #4   6. mar 2007 Det bedste er faktisk kun, at gå en lille tur med hunde og så bruge mere tid på mental træning og hunden skal helst være i ro ca 15 -20 min inden du tager afsted.

    Nu har jeg jo et pragt eksemplar m.h.t at være alene. Hun har aldrig ødelagt en eneste ting. Vi gør ikke et stort nummer ud af, at hun skal være alene. Siger bare inden vi går "Emma skal ikke med" og så snupper hun den godbid vi giver og så hen i sin kasse.


  • #5   6. mar 2007 Det kan undgås hvis man beskæftiger hunden og lære hunden hvad den må og ikke - det skal gøre fra dag 1.

    Men der er mange der venter til senere, hvor hundens nysgerighed er vagt, og så ødelægger den ting og sager.



  • #6   7. mar 2007 Min hund har ikke ødelagt noget... (7-9-13)

    Men han har også altid en buster cube og et kødben til at hygge med når jeg går


  • #7   7. mar 2007 Enig, brug hunden krudt på noget sjovt som ikke ødelægger hjemmet.

    Og fortsæt med hundetræningen (eller gå i gang hvis du ikke gør det), det vedligeholder disciplinen netop i den periode hvor den skal vedligeholdes og trætter hunden på den dejligst tænkelige måde.


  • #8   7. mar 2007 Nu er det jo ikke givet at en hund i lømmelalderen ødelægger noget...
    Jeg har to hunde og ingen af dem har ødelagt noget af betydning. Det har været et stykke papir der er bidt i stykker el. lign. og det har faktisk ikke været mens de var i lømmelalderen


Kommentér på:
Lømmel alder kan det reddes? :P

Annonce