{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Hvor høj pris skal mennesket betale??? {{forumTopicSubject}}

For menneskets bedste ven hunden?

Nogle gange bliver jeg sgu pissesur over hvorfor en hund skal reddes koste hvad det vil. På animal planet i aften så jeg ASPCA. Her fandt de en rotweilerhan som havde været vagthund. De fik den på internatet, og her angreb den en mand der arbejdede der. De fik en træner på hunden og det blev bedre-så det ihvertfald ud til....
Manden der var blevet angrebet kom så for at se hundens bedring. Han ville klappe den på hovedet-og her angreb den seriøst, og han kom på hospitalet og fik vist et par sting. Og blev hunden så aflivet nu???? Nej da, denne søde hund skulle da have endnu en chance. En dyreadfærdsekspert kom til for at hjælpe, han så på videoerne og sagde så at hunden havde advaret... Ja-dygtig hund!!!!! det var jo bare mandens skyld altså. Ja-det kan sgu godt være.... Adfærdseksperten nævnte dog at det ville kræve meget arbejde og en erfaren ny ejer-Ja det tror jeg på. I ASPCA kører de en non kill politik-og ja, det lyder da smukt- men hvem betaler prisen?? det gør mennesket. Der må da være en grænse!!!!
Jeg kommer til at tænke på Island-de har en kontant politik på deres opdræt af islandske heste. Her aflives de heste der simpelthen ikke duer rent mentalt-de skal altså have en bestemt psyke for at overleve- dem der ikke klare det bliver slagtet og serveres som bøffer!!! Og her tales der om et land der har en ære og stolthed i deres opdræt af islandske heste


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor høj pris skal mennesket betale???
  • #1   24. jul 2008 Ja, det lyder barsk, men sådan synes jeg altså at det bliver nødt til at være når man snakker om dyr.

  • #2   24. jul 2008 izabella, jeg synes overhovedet ikke det er mennesket der betaler prisen, det er skam HUNDEN....

  • #3   24. jul 2008 Patricia
    Hvad mener du med at det er hunden der betaler prisen?


  • #4   24. jul 2008 I sådan et tilfælde som rotweileren synes jeg KUN der er en udvej og det er aflivning med det samme, OGSÅ selvom det måske ikke er hundens skyld at den er blevet sådan. Det er mennesket der skal leve i frygt for om hunden kan finde på at gøre det igen...

  • #5   24. jul 2008 det er da hunden der betaler i form af at skulle sidde i uvished, og at den bliver tvunget så langt at den er nød til at bide, også hele to gange...

  • #6   24. jul 2008 Patricia
    Ja-det kan jeg sagtens se, MEN her snakker vi om mennesker der skal omgåes og leve med hunden- og vi er altså ikke født med hundesprog men med menneske sprog. Derfor vil det kræve en ufattelig ekspertise at have sådan en hund, og hvordan kan man være sikker på at de mennekser hunden møder har det???


  • #7   24. jul 2008 Jeg er ikke helt enig med dig, jeg mener ikke man bare skal aflive en hund uden først at have kigget på hvad det er der gør at den bider, jeg ville også først have en adfærdsbehandler på den inden jeg tog beslutningen... Og det med de islandske heste synes jeg personligt er noget svineri, der er altså ikke 2 heste der er 100% ens, der skal altså også være plads heste med forskellig psyke, jeg kan personligt godt lide der er noget at arbejde med i en hest og den ikke bare finder sig i alt.

  • #8   24. jul 2008 Nadja
    Havde også spået at jeg ville få MANGE der ville være uenige med mig på nakken over det med islænderne. Det er nu også mest for at sætte det på spidsen. For jeg synes sgu nogle gange at hunde får ALT for mange chancer.


  • #9   24. jul 2008 Izabella jeg mener jo heller ikke at alle hunde skal holdes i live for alt i verden, jeg mener bare man skal give den en chance og prøve at finde ud af hvorfor den nu gør som den gør inden man afliver den. Jeg har selv måtte aflive min gamle Schæfer hund fordi den angreb mig fuldstændig umotiveret og nogen børn også, men vi fandt så grunden inden og den havde så fået en hjerneblødning og der var intet andet at gøre end at aflive den..

  • #10   24. jul 2008 Nadja
    Ja, en chance-men ikke flere chancer.
    Det lyder hårdt med din schæfer!!!


  • #11   24. jul 2008 Ja det var ikke sjovt men han fik fred og jeg tog en pause fra hunde i et par år, jeg skulle lige være klar til at prøve igen og det blev til min lille Gizmo på nu 6 år... Og han har været det hele vær smiley

  • #12   24. jul 2008 nu har jeg selv set klippet, om manden som bliver bidt mener jo selv den skal have en chance, vil sige jeg var ret chokket synes den angreb sådan lige pludselig, men når han nu selv siger den fortjener en chance, ja og han er en mand som har styr på det og oplever en masse ting hver dag.

    mener da også den fik et godt hjem??

    men ja jeg ville da nok aldrig lade den komme ind i mit hjem, den virkede nu ikke helt rask, men altså nu er det jo ikke vores beslutning,. de tog den de synes er rigtig


  • #15   25. jul 2008 " For jeg synes sgu nogle gange at hunde får ALT for mange chancer. "

    Sjovt.. for jeg synes det er lige omvendt..


  • #16   25. jul 2008 Karina S, Ulven og Bjørn A
    Jeg bliver sgu lidt tænksom af jeres kommentarer... Kan sagtens se hvad i mener, for det er rigtigt at manden overskred hundens grænse. Og det er da også fint nok hvis en ny ejer tør at tage det arbejde på sig, og vil sørge for at problemet evt. bliver løst og / eller at ingen, der ikke har forstand på hundesprog, vil komme i nærheden af hunden. Så synes jeg det er fint, og så kan man lade hunden leve.... JEG ville bare aldrig turde det- og så tror jeg nogle gange at alle er ligesom mig.... Hvilket de selvfølgelig ikke er.
    Mit indlæg kom i forbindelse med det program, og så at jeg så en hund overfalde en anden hund- det chokerede mig MEGET.
    Men godt jeg lavede dette indlæg - så lærte jeg da lidt smiley


Kommentér på:
Hvor høj pris skal mennesket betale???

Annonce